kriskraslot

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Databundel grap?

Hallo,

Ik kreeg zojuist de volgende SMS. Vanwege de manier van schrijven denk ik dat het om een grap gaat, maar ik wil dan wel melden dat deze onder de naam van Vodafone uitgevoerd wordt, afkomstig van het nummer 1200. Dat is het nummer waar bij mij normaal gesproken de factuursmsjes vandaan komen.

Ik zit nog lang niet over mijn bundel, dus maak me geen zorgen, maar ik ben benieuwd of andere klanten het smsje ook hebben gekregen.

-----
Beste klant, u heeft uw databundel verbruikt en maakt vanaf dit moment kosten buiten uw bundel bij gebruik van data of internet in Nederland. Opvolgende SMS-jes die te maken hebbenmet uw databundel kunt u als niet verstuurd beschouwen. Gemaakte kosten tot aan dit SMS-je zullen door ons vergoed worden. Met vriendelijke groet Vodafone
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@kriskraslot Je kunt je abonneren op zowel dit topic als het topic dat ik hierboven noemde. Als er nieuwe info is vind je dit hier terug:).

Bekijk in context

8 Reacties 8
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo, het probleem dat je aangeeft is bij ons bekend. Waarschijnlijk is de informatie die je in de App ziet niet accuraat op dit moment, dit kan betekenen dat je bundel al leeg is en dat je buiten je bundel bent gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is, maar we werken aan een oplossing. Om na te gaan of dit bij jou inderdaad het geval is dienen we dit voor je na te kijken. Je kunt hierover contact opnemen met onze telefonische klantenservice via 1201 of door het starten van een chat. Meer informatie hierover vind je op vodafone.nl/support. Alvast bedankt voor je begrip.
ivan101

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik heb 2GB en op een dinsdagavond oid kreeg ik in de app een melding dat ik nog maar 108mb over zou hebben, ik hou maandelijks meer dan 100en mb's over (en ben nog op vakantie geweest ook). Hier klopt echt iets niet. "Het systeem" is niet accuraat. Er zijn volgens mij te veel mensen die hier last van hebben en toch wordt er gezegd dat mensen dan over hun bundel heen zijn. Er is ergens iets in het begin van de week gebeurt waardoor er bij mensen veel data is afgeboekt die niet afgeboekt zou moeten zijn naar mijn mening.
kriskraslot
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Naar aanleiding van het bericht van Serkan heb ik met de klantenservice gebeld. Zij bevestigen dat er een bug in de app zit, maar niet in alleen in de app. Er zit ook een bug in de online variant van bundeltegoed bekijken.

Het blijkt dat ik al maanden aan de grens zit van mijn databundel, terwijl ik altijd netjes in de gaten houd hoeveel ik nog over heb. Meestal is dat nog zo'n 40% van mijn bundel aan het einde van de maand. Dat blijkt dus niet te kloppen. Waar ik dacht zo'n 2.5GB te gebruiken per maand, want dat is wat de app en website aangeven, gebruik ik in werkelijkheid zo'n 3,5 tot 3,9GB per maand. Zonder dat ik het weet.
Juist omdat ik nog zoveel ruimte over had, dacht ik laat ik mijn databundel eens tot de limiet pushen en meer dingen via 4G doen. Tot ik deze week dus tegen de grenzen van mijn bundel aanliep. Het is nog steeds niet te zien in de app dat er zoveel data verbruikt is.

Als je over je bundel heen zit; bel dan met de klantenservice. Jouw extra kosten zullen gecompenseerd worden. Let wel; de kosten die je gemaakt hebt totdat je belt.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Het Algemeen Dagblad maakte op 1 Augustus 2014 melding van de data-registratie problemen via MyVodafone (App en Website).
Vodafone staat er gekleurd op.

Hopelijk gaat Vodafone zich rood schamen. Of RED.
Het zou wel mooi zijn als er beter gecommuniceerd zou worden over dit soort storingen. Alsmede een excuus. En de toezegging dat over een week al dit soort problemen verholpen zijn.

Dat moet toch wel lukken, bij een professionele organisatie als Vodafone.

Succes!

Netwerker
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Allemaal,

Er is een topic geplaatst met uitleg over dit issue. Hier lees je meer informatie en wat je moet doen als je denkt dat zit ook op jou van toepassing is. Voor de informatie klik hier !
kriskraslot
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat er nog geen zicht is op een oplossing voor dit al maanden bestaande probleem.
Als ik zelf verantwoordelijk ben voor het beheersen van mijn dataverbruik vind ik dat Vodafone mij daarvoor van betrouwbare informatie moet voorzien.
De workaround van het crediteren is m.i. een goede tussenoplossing, maar als dit probleem zich al maanden voordoet wekt dat wel de impressie dat het oplossen laag op de agenda staat bij Vodafone.

Hoe kan ik op de hoogte blijven over ontwikkelingen over dit probleem?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@kriskraslot Je kunt je abonneren op zowel dit topic als het topic dat ik hierboven noemde. Als er nieuwe info is vind je dit hier terug:).
kriskraslot
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic