@rfjcjanssen , dat vind ik ook wel een wat groot verschil. Ik neem aan dat de rekening hoger is dan het verbruik in je toestel? Het is zeker zo dat achtergrondprocessen op het toestel kunnen zorgen voor verbruik op je rekening dat je niet in de verbruiksmeter ziet. Maar bij zoveel verschil zou je toch gaan denken aan een softwareprobleempje. Ik wil niet direct "reset je toestel naar de fabrieksinstellingen" roepen, want dan weten we nog niet wat er gebeurt
😉Kun je aangeven sinds wanneer je verschil merkt? Is dat sinds je een nieuw toestel hebt, sinds je een bepaalde app geinstalleerd hebt, een instelling hebt veranderd, na een bepaalde software-update, of iets anders?
@Paddypat Nou, iedereen valt wel mee toch? Op 3,5 miljoen aansluiten krijgen we nou ook weer niet zo heel veel klachten
😉 Ik begrijp dat de timing opvallend is en aangezien wij de rekening sturen krijgen wij "de schuld". Snap ik, en zou ik misschien zelf ook nog wel doen.
Het is technisch echter gewoon echt niet zo dat je abonnementsvorm verschil maakt voor je verbruik. Dat komt enerzijds doordat je abonnement geen verbruik veroorzaakt. Als je abonnement zelf data verbruikt, dan zou je zelfs verbruik zien als je simkaart los in de kast ligt, en dat is niet zo.
Anderzijds wordt voor alle abonnementen het verbruik op dezelfde manier en door dezelfde apparatuur gemeten. Stel dat er iets mis zou zijn met die apparatuur (
NB: ! stel ! ;)), dan zou op alle abonnementen hetzelfde moeten gebeuren en dan had echt iedereen er last van, ook zonder overgestapt te zijn.
Begrijp me goed, ik doe altijd bij onverwacht hoog dataverbruik intern navraag. Als er iets is waar je als klant op moet kunnen vertrouwen dan is het dat je rekening klopt (even los van of je nu blij wordt van die rekening). Die systemen worden sowieso continu gecheckt, maar dubbel dubbel-checken kan geen kwaad.
Tot nu toe is het atijd zo geweest dat de meting correct was. Als er in een enkel geval een vergissing aan onze kant zat, dan was dat niet in hoeveel MB's er gemeten waren, maar dan was er meestal een verkeerde prijs per MB aan een klant berekend. Dus ik raad iedereen toch aan zijn toestel-instellingen te checken (en eventueel te resetten), rekeningen en verbruiksmeters te vergelijken, te kijken naar tijdstippen sinds wanneer het verbruik omhoog gaat (dat is vaak op je rekening wel te vinden) en of dat tijdstip samenvalt met bv een update, enzovoort. Zeer waarschijnlijk zit daar de verklaring. En als ik kan helpen met zoeken of dingen kan navragen,doe ik dat uiteraard graag
🙂 PS: ohja, en installeer uiteraard altijd de My Vodafone app. Die geeft het verbruik weer zoals gemeten door ons netwerk ipv zoals gemeten door je toestel.