Jerryrutges

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik buiten bundel

4 juli zat ik op de veerboot van Dublin naar holyhead we vertrokken om 08.05 en kwamen om 11.45 aan wat schetst mijn verbazing dat ik een rekening had van 60.50€ i.v.m. data verbruik buiten mijn bundel 

nu zit ik zeer regelmatig op dit soort boten en bij vertrek krijg je altijd een sms dat je op een maritiem netwerk zit en wat de kosten zijn 

1 ik heb deze sms niet gekregen alleen een sms dat ik mijn limiet had bereikt 

2 ik heb mijn telefoon niet gebruikt ik lag te slapen 

3 sinds het samenvoegen van Vodafone met ziggo in 1 app bestaat deze limiet in de oude Vodafone app was me dit niet opgevallen 

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3526Posts
  • 1062Oplossingen
  • 1159Likes

Hi @Jerryrutges, welkom hier.

Toevallig zie ik dat je hier vanochtend ook met een collega over hebt gesproken. Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik inderdaad dat je deze SMS niet hebt ontvangen. Enkel en alleen twee SMS-berichten omtrent het limiet. Dit limiet van € 60,50 staat altijd ingeschakeld om klanten tegen forse kosten te beschermen. Zowel in de huidige Vodafone&Ziggo App als de oude My Vodafone App is dit limiet altijd al zichtbaar geweest en heb je bijvoorbeeld ook de optie om het limiet te verhogen.

In ieder geval zie ik dat mijn collega een taak heeft aangemaakt om de kosten te crediteren zodra deze op de factuur staan berekend. Hier is dus al het één en ander voor in orde gemaakt vanochtend. Je gaf verder nog aan dat je regelmatig gebruik maakt van het reizen per veerboot. De enige tip die ik je dan nog kan meenemen is om in het vervolg roaming uit te schakelen, zodat een verbinding met het maritieme netwerk niet wordt gemaakt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic