jakka

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik buiten bundel.

Sinds deze maand wordt ik geconfronteerd met kosten buiten bundel die in de nacht rond 02:00 plaats vinden.

Hoe los ik dit op.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jakka 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zo ie zo is je dataverbruik in My Vodafone vaak niet het tijdstip van het daadwerkelijke verbruik. De tijd is een indicatie wanneer Vodafone de vorige uren bij elkaar heeft opgeteld en plaatst deze dan online. Dus het kan ook data zijn van de avond ervoor. 

Is er toch iets wat data gebruikt? Zet dan midden in de nacht je telefoon op vliegtuigmodus of stel je telefoon zo in dat deze op bepaalde uren geen data mag gebruiken. Elke telefoon heeft sluip data in zich en dat is alleen te voorkomen door alles uit te zetten, vliegtuigmodus, 4G data uit te zetten. Dan weet je zeker dat er geen sluipverbruik is. En zorg dat waar je toestel ligt, goed wifi signaal heeft. Want veel toestellen schakelen over op 4G als je WiFi maar een klein beetje niet goed is en dan heb je ook dataverkeer over 4G. 

Dus er zijn wel wat dingen die je zelf kan doen, en controleren. En weet, als Vodafone een tijd heeft met wat data, kan het ook van de uren ervoor zijn. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jakka 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zo ie zo is je dataverbruik in My Vodafone vaak niet het tijdstip van het daadwerkelijke verbruik. De tijd is een indicatie wanneer Vodafone de vorige uren bij elkaar heeft opgeteld en plaatst deze dan online. Dus het kan ook data zijn van de avond ervoor. 

Is er toch iets wat data gebruikt? Zet dan midden in de nacht je telefoon op vliegtuigmodus of stel je telefoon zo in dat deze op bepaalde uren geen data mag gebruiken. Elke telefoon heeft sluip data in zich en dat is alleen te voorkomen door alles uit te zetten, vliegtuigmodus, 4G data uit te zetten. Dan weet je zeker dat er geen sluipverbruik is. En zorg dat waar je toestel ligt, goed wifi signaal heeft. Want veel toestellen schakelen over op 4G als je WiFi maar een klein beetje niet goed is en dan heb je ook dataverkeer over 4G. 

Dus er zijn wel wat dingen die je zelf kan doen, en controleren. En weet, als Vodafone een tijd heeft met wat data, kan het ook van de uren ervoor zijn. 

IntegriteitTele

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het beste is om over te stappen op een aanbieder die er niet doelbewust op uit is om je op kosten te jagen.

 

Let op: Je krijgt bij Vodafone pas een waarschuwing voor buitensporige kosten als die de €80,- bereiken! 
 

Daarvoor krijg je alleen een melding wanneer je bundel bij en helemaal op is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
IntegriteitTelecombedrijven wrote:

Het beste is om over te stappen op een aanbieder die er niet doelbewust op uit is om je op kosten te jagen.

 

Let op: Je krijgt bij Vodafone pas een waarschuwing voor buitensporige kosten als die de €80,- bereiken! 
 

Daarvoor krijg je alleen een melding wanneer je bundel bij en helemaal op is. 

Daar ben ik het niet met je eens.
Bij Vodafone kan je BloX beperkt internet aanzetten en dan ga je na je data bundel verbruik op een lager internet snelheid en kan je nog altijd op internet blijven, alleen veel lager, en heb je dus geen kosten. Jammer hoor, dat je er zo negatief over denk. 

loki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is namelijk net bij mij gebeurt de data stond aan en ik kreeg pas een melding dat ik op 80 euro van buitenbundel zit

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
loki wrote:

Het is namelijk net bij mij gebeurt de data stond aan en ik kreeg pas een melding dat ik op 80 euro van buitenbundel zit

Dan zat je zeker al ver boven je eigen data gebruik heen? Wees blij dat Vodafone je daar tegenwoordig een waarschuwing voor geeft. In het verleden deden ze dit nooit en hadden mensen nog meer kosten. Het beste wat je kan doen is de BloX Beperkt Internet aanzetten of je roaming uitzetten. Wees altijd op je hoede in het buitenland want spelletjes apps of andere apps die elke keer je data gebruiken is misschien hier in Nederland geen probleem maar met Fair Use Policy in het buitenland wel! Let daar goed op. Ik neem aan dat bij jou ook op 60,50 euro staat en dat je er nu toch iets overheen zit omdat je toestel sluipverbruik heeft gemaakt en je daarom iets hoger uit komt. (Zie onder My Vodafone en dan bij producten en dan datalimiet in het buitenland)

Maar voorkom nu nog hoger abonnement door je roaming uit te zetten! Ga op vakantie gewoon op WiFi, dat is nog altijd het beste. Of je moet een zo’n hoog abonnement hebben, en niet zoveel online zijn, dan kan je het wel redden. 
 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic