Ben het helemaal eens met
@DREEKE ...
Bij gebruik van de bundel ben je nu geneigd direct te stoppen na de 80%-SMS (of later, als je moedig bent).
Als het buitenbundeltarief echter bijv. € 0,25 per MB was dan zou ik het niet zo erg vinden om over de 100% te gaan en zou ik meer gebruiken en dus ook meer omzet genereren voor Vodafone.
Wat betreft de beltarieven geldt eigenlijk hetzelfde: deze zijn (zakelijk) bij Vodafone nu verhoogd naar € 1,80 per minuut, ook voor gebeld worden. Intussen heeft KPN dit tarief (ook voor de uitzonderingslanden) voor gebeld worden verlaagd naar € 1,00 per minuut, zonder starttarief. Ook T-Mobile is met € 1,25 per minuut veel goedkoper. Raar aangezien Vodafone juist de provider voor de (zakelijke/privé) reiziger was maar nu zakelijk (ook als je een Red Business abonnement hebt) een stuk duurder is dan de concurrentie.
Een paar minuten per dag kunnen bellen met je Wereld-bundel zou ook leuk zijn. Dit zou telefoniegebruik buiten de EU wat aanmoedigen. € 18 betalen om 10 minuten te bellen slaat nergens op en moedigt de zoektocht naar alternatieven alleen maar aan, net zoals de hoge SMS-tarieven in Nederland de consument naar Whatsapp hebben gejaagd.
Om maar te zwijgen van tarieven in Rusland (waar je nota bene op Vodafone-partner MTS inlogt). Overigens ligt daar volgens mij nog een kans: in landen met Vodafone-dochters als Zuid-Afrika (Vodacom) zou er best een speciale voordeelbundel mogen komen voor betaalbaar internet en sms. Of het toevoegen van deze landen aan de Voordeellanden zodat je ook echt een duidelijk voordeel hebt t.o.v. je concurrenten (of is dat te un-carrier voor jullie?). Kost misschien niet eens omzet door het toegenomen gebruik + toegenomen klantenaantal. Al helemaal als ook de Antillen, Suriname, de VS en Marokko worden toegevoegd bij de voordeellanden!