ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Data gebruik in buitenland verbeterd

Beste forum lezer

Mijn naam is Arno en ik werk op de Marketing afdeling waar ik verantwoordelijk ben voor Roaming, oftewel het gebruik van de mobiel in het buitenland. We hebben goed nieuws voor reizigers naar verre bestemmingen: vanaf nu zijn de mogelijkheden om data in het buitenland te gebruiken verbeterd.

Voor veel reizigers naar verre bestemmingen zoals Brazilië, Thailand, Zuid-Afrika en Amerika geldt dat ze langer op vakantie gaan. Uit onderzoek blijkt dat zij tijdens hun verblijf steeds meer data verbruiken. Zo is het verbruik van mobiele data het afgelopen jaar sterk toegenomen en is de verwachting dat dit ook het komend jaar verder zal toenemen. Naast de behoefte om te e-mailen, Facebooken of navigatie te gebruiken leren we uit gesprekken met de klant dat er behoefte is om de kosten die hierdoor kunnen ontstaan goed te kunnen controleren. Deze behoefte bestaat met name bij reizigers naar verre bestemmingen, omdat de kosten buiten de bundel daar al snel kunnen oplopen.

Met de introductie van de nieuwe Internet op Reis Wereld dagbundel hebben we hier rekening mee gehouden. Voor €5 per dag krijg je als klant van Vodafone een ruime bundel van 30MB. Je krijgt van ons per sms een waarschuwing wanneer de bundel verbruikt is. Wij denken dat we hiermee een grote stap maken en het hiermee mogelijk maken om ook je mobiel bij verdere bestemmingen te blijven gebruiken.

Klik voor meer informatie over hoe je deze bundel aansluit op deze link.

Als je suggesties hebt wat we nog meer kunnen doen om het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland beter of gemakkelijker te maken, laat dan een reactie achter op deze post. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Groeten,

Arno
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hanno,

Bedankt voor je feedback! Je kunt deze het beste ook even toevoegen via onze website, hier vind je een formulier dat bedoeld is voor dit soort tips:).

Bekijk in context

35 Reacties 35
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Suggesties: ook alles-in-1-bundels introduceren, of wellicht alleen extra losse bundels voor het bellen. Omdat kosten buiten de EU hoger zijn zou het geen slecht idee zijn om hier ook wat mee te doen. Buitenlandse Vodafones hebben bijvoorbeeld een systeem zoals het oude Passport voor gesprekken (starttarief van 2 euro ofzo en daarna veel lager minuuttarief). Zou niet verkeerd zijn, want buiten de EU is bellen heel duur en wordt het ook niet echt goedkoper (zie mijn topic over zakelijke tarieven trouwens, en reageer daar eens op!)

Voor data zou een bundel voor een week (of 7 dagen) of een maand (of 30 dagen) ideaal zijn, want 30*5 = 150 euro voor een maandje buitenland. Sorry, maar dan koop ik toch echt een buitenlandse sim. Zelfs zakelijke gebruikers (muv wellicht grootzakelijk) zullen dat doen. Maar voor 30 euro (en dan bijv. 200 MB?) heb ik genoeg voor 30 dagen, maar die 30 euro is dan ook echt de grens. 20 euro voor 14 dagen zou ook nog net kunnen...

En niet per maand doen maar per X dagen, want als je net de 30e aankomt en 2 weken blijft dan zou dat je ineens 60 euro kosten omdat je net op de verkeerde dag aankomt.
xCaroliennn

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
als je mb's op zijn van de alles-in-1 op reis blox zou het ook fijn zijn om een melding te krijgen. zo kan je roaming weer uitzetten en heb je geen onnodige extra kosten.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
€ 2,50 per MB buiten de bundel betekent ook dat je voor 30 MB € 5 betaalt en voor 32 MB dus € 10... Dat kan wel ietsjes vriendelijker toch? Bundels stapelen bijvoorbeeld?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @RuudNL & @xCaroliennn

Allereerst bedankt voor het meedenken en jullie feedback.

Om onze klanten te beschermen tegen onverwachte kosten sturen we in ieder geval een waarschuwing per sms bij 80% en 100% van het dataverbruik.

Je internet wordt echter niet automatisch geblokkeerd. Het is dus aan te raden om na deze meldingen je verbruik goed in de gaten te houden of je dataroaming uit te zetten om extra kosten te voorkomen.

We nemen jullie suggesties in ieder geval mee om onze diensten en producten in de toekomst verder te verbeteren.

IppeZiepe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben heel benieuwd wat er nu precies verandert na 1 juli, want ook 20 cent (ex BTW) per MB vind ik nogal aan de prijs.

In het buitenland gebruik ik meestal de buitenlandbundel van 2 euro voor 35MB, maar die bundel vind ik nogal karig.

In Nederland heb ik een bundel van 4GB/maand. Omdat ik hier bijna overal wel wifi heb, verbruik ik nog geen 2, wat neerkomt op ca. 68MB/dag. Over wifi gebruik ik zo'n 12 GB. Maar juist in het buitenland is er vaak geen wifi te vinden, waardoor 35MB per dag wel erg weinig is. Als ik al mijn apps niet laat updaten en verder niets bijzonders doe, dan ben ik rond de lunch toch alweer door mijn bundel heen.

Ik hoef in het buitenland mobiel echt geen YouTubefilmpjes te zien, een nieuwe softwareversie voor mijn telefoon op te halen of Spotify op te zetten. Ik wil wel graag de rest gewoon kunnen doen: mail, social, nieuws, weer, navigatie.

2 euro per dag vind ik nog te doen, maar zo langzamerhand is die 35MB echt te weinig en koop ik liever een SIM in het buitenland. Want: 20 cent per MB buiten de bundel!? In Italie had ik een prepaid-SIM voor 10 euro (incl SIM) waarvan ik 5 euro gebruikte voor 3 GB data voor een maand. (In totaal betaalde ik dus 10 euro en had ik na een maand nog 5 euro tegoed op mijn SIM.) Dat werkte uitstekend! Ik snap ook wel dat dat stuntprijzen zijn, maar ergens ertussenin zou toch moeten kunnen?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hopelijk mogen we dan een flinke verhoging verwachten naar bijvoorbeeld 100 MB.

Kijk bijv. hoe Vodafone Italië het doet:
http://www.vodafone.it/portal/Privati/Tariffe-e-Smartphone/Tariffe/Estero/Dall-Estero/Vodafone-Smart...
IppeZiepe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Italië is vaker heel goedkoop qua data. Hoop dat dat de nieuwe standaard wordt. 😄
Peterdresme

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo arno. Goed verhaal! Ik zit nu in nyc en krijg via sms te horen dat ik geen data meer heb. Maar ja ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord bij me dus ik kan niet inloggen om m'n bundel aan te passen. Waarom kan ik als zakelijke klant niet gewoon met m'n 06 nr inloggen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Peterdresme
Bij My Vodafone Zakelijk ontvang je een inlognaam en een wachtwoord dat je kunt aanpassen naar een eigen wachtwoord. Als je dit niet bij de hand hebt dan kunnen wij je ook 24/7 met allerhande zaken helpen.
- Via het forum is dat niet mogelijk omdat we allerlei gegevens van je nodig hebben die je hier niet prijs wil geven.
- Je kunt wel een Facebook privébericht sturen met je vraag.
- Of als je de mogelijkheid om ergens in te loggen op Vodafone.nl kun je 24/7 een chat met ons starten.
Dus neem even contact met ons op en dan fixxen we het voor je 😉
Peterdresme

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je bericht maar waar vind ik die chat? Ik heb op zakelijk 24/7 gekeken maar daar kom ik het niet tegen. Ik heb grote moeite met het feit dat jullie ook gewoon niet bereikbaar zijn op de opgegeven telefoonnummers. Ik bel vanuit nyc en krijg geen verbinding. Ik heb notabene een sms van V gekregen waarin ik word gevraagd 4000 te sms om m'n dagbundel te activeren. ,Als ik dat doe krijg ik een sms van1200 terug dat ik die dienst niet kan aansluiten vanwege het "huidige tarief" en . je raadt het dan moet ik 1200 bellen maar ja dat werkt niet in nyc. Kortom ik kom geen steek verder. Niet handig als je niet nodig hebt voor je werk,
Peterdresme

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus graag een tel nr of een sms nr dat werkt. Het is hier middernacht. Ik moet morgenochtend buitenshuis aan de slag (geenwifi dus). Dan kan ik morgenochtend bellen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Peterdresme
Waarschijnlijk is je dataroaming limiet bereikt en kun je daarom niet meer op internet.
Het verkorte nummer 1200 / 1201 werkt inderdaad niet vanuit de Verenigde Staten. Je kunt de klantenservice telefonisch bereiken via +31 65 45 00 100. Luister svp het bandje af en maak daarna de keuze in het menu dat je krijgt. De collega helpt je dan graag verder.
Peterdresme

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank dit telefoon nr werkt in ieder geval. Heb het hele menu afgelopen maar kom er niet uit wat ik moet kiezen als ik mn btl internet wil ophogen. Heb dus gekozen voor vragen over mn rekening en dan optie 4. Surprise surprise dan blijkt dat de klantenservice op zondag niet bereikbaar is. 24/7 op een zakelijk account is anno 2000. Jammer dat V nog steeds in het verleden leeft. Waardeloos.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @Peterdresme

Ik ben het niet helemaal met je eens. Het klopt dat onze telefonische klantenservice op zondag gesloten is maar we zijn op 3 verschillende kanalen 24 uur per dag, 7 dagen per week (gratis!) bereikbaar. Je kunt namelijk 24/7 met ons Twitteren, Facebooken én chatten. We gaan dus wel degelijk met de tijd mee.

Uit ervaring weet ik dat er in New York ontzettend veel plekken zijn waar je gratis gebruik kunt maken van Wi-Fi hotspots. Je zou zo'n hotspot dus even kunnen opzoeken zodat je ons een berichtje kunt sturen via Facebook, Twitter of de chat.
Peterdresme

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je geen internet hebt is fabebook en twitter niet zo handig, maar dit en een minor detail uiteraard. Jullie chat heb ik tot nu toe niet kunnen vinden en ik heb domweg geen facebook en twitter account meer. Ik wil gewoon goed geholpen worden via de kanalen die ik wil gebruiken (de klant in de driverseat heet dat in marketing). Maar gelukkig is het nu ook in nyc maandagochtend en ga ik weer proberen te bellen. Als je het niet helemaal met me eens bent moet je de history even terug lezen. Ik krijg een sms dat 4000 moet sms om mn btl tegoed op te waarderen. Alleen 4000 werkt niet. Daar begint alle **bleep**. Waardeloos ik blijf erbij.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Peterdresme schreef:
Als je geen internet hebt is fabebook en twitter niet zo handig, maar dit en een minor detail uiteraard.
Daarom gaf ik aan dat je het beste gebruik kon maken van Wi-Fi hotspots. Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet de meest handige manier is als je geen verbinding hebt met internet. Via hotspots kun je echter altijd verbinding maken.

Peterdresme schreef:
Jullie chat heb ik tot nu toe niet kunnen vinden
De chat kun je hier vinden: Klik hier

Peterdresme schreef:
Ik krijg een sms dat 4000 moet sms om mn btl tegoed op te waarderen. Alleen 4000 werkt niet. Daar begint alle **bleep**. Waardeloos ik blijf erbij.
Meestal krijg je deze melding als je de BloX probeert te activeren terwijl deze al actief is. Als je de Alles-in-1 Op Reis Dagbundel ooit eens hebt geactiveerd dan blijft deze actief totdat je deze zelf uitschakelt. Als deze nog actief is en je wilt deze nogmaals activeren dan krijg je vaak deze foutmelding. Dat kunnen mijn collega's van de klantenservice in ieder geval voor je controleren!

poeka

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
Ik gebruik de alles in 1 reisbundel regelmatig. Ik krijg keurig een sms als de databundel op is. Maar waarom werkt de data tegoed meter in het buitenland op de VF app niet? Er staat altijd dat er 40 mb tegoed is terwijl het smsje zegt dat er 80 procent is verbruikt. Het lijkt mij zo handig als ik tussentijds kan zien hoeveel ik heb verbruikt.
Hanno

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Nou ga ik binnenkort naar Cuba op vakantie en wil ik daar data gaan gebruiken.
Omdat wifi daar zeer schaars is of tegen betaling ben ik naar de vodafone bundel gaan kijken.
Nou vind ik €5,- voor 30Mb wel een hele goede prijs, maar dat per dag staat mij wel tegen.
Als ik dag 1 dus zeg maar 10Mb verbruik betaal ik €5,- en op dag 2 moet ik weer een nieuwe bundel aanschaffen van weer €5,-.
Is het niet een beter idee om ook weekbundels aan te bieden?
Dan begrijp ik dat de prijsverhouding ook anders zal zijn, maar goed dit per dag is gewoon niks als je op vakantie bent.

Kijk ik bij 2 andere grote providers hier in Nederland dan bieden deze wel een optie voor langere termijn.
Dus Hier gaat de slogan "Alleen bij Vodafone" niet echt op 😉

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vodafone is wat dat betreft relatief goedkoop buiten de Voordeellanden qua data.

T-Mobile heeft wel een weekpas, maar dan heb je 50 MB voor 30 euro.
Hi heeft een maandbundel wereld, die biedt 25 MB voor 30 euro (of 4 MB voor 5 euro dagbundel).
Vodafone biedt omgerekend 210 MB voor 35 euro...

Ben het verder wel met je eens: als ik 2 weken in het buitenland ben buiten een Voordeelland dan neem ik wel een lokaal simmetje, want 70 euro is dan wel veel (+ hoog buitenbundelrisico als je eroverheen gaat).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic