MartijnCCC

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Data call op 2G netwerk niet langer mogelijk

Hallo,

Zou het kunnen dat sinds 1 maart 2020 het niet langer mogelijk is om data calls te maken in jullie 2G netwerk? Tot eind februari was dit nog gewoon mogelijk.

Groet,

Martijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het modem ook al eens uitgezet voor 10 minuten en opnieuw opgestart @MartijnCCC 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @MartijnCCC 
Volgens Vodafone hier meer info:
Het 2G-netwerk blijft gewoon beschikbaar. Via het 2G-netwerk kun je blijven bellen en sms’en. Via 2G kun je ook internetten. Ook het versturen van een WhatsApp-bericht of icoon zal geen probleem zijn. Het ontvangen en versturen van foto’s in WhatsApp of het laden van filmpjes van Facebook, Instagram of YouTube kan alleen via wifi en 4G.

Zou dus gewoon nog data mogelijk moeten kunnen zijn. Zie ook deze topic: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/per-4-februari-2020-wordt-3g-uitgefaseerd-288547

MartijnCCC
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Energieboy

Helaas is Internet via 2G niet hetzelfde als een circuit switched (CS) data call op een 2G netwerk. Mijn vraag ging over de CS data call. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er is niks veranderd in het 2G netwerk @MartijnCCC. Laat het apparaat waar de simkaart inzit eens een aantal minuten uitstaan en daarna opnieuw opstarten.
Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk.

MartijnCCC
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Steven Het vreemde is dat spraak oproepen van en naar het modem prima werken. Het is enkel op het moment dat we een data oproep maken naar het modem dat het modem een “No Dialtone” geeft. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het modem ook al eens uitgezet voor 10 minuten en opnieuw opgestart @MartijnCCC 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Werkt het inmiddels weer @MartijnCCC?

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes

@MartijnCCC Indien er geen nieuwe reactie komt wordt dit topic gesloten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic