hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Data bundel op, smsje extra kosten.

Beste,

Vandaag kreeg ik van Vodafone het onderstaande SMSje:

Beste klant, u heeft uw databundel verbruikt en maakt vanaf dit moment kosten buiten uw bundel bij gebruik van data of internet in Nederland. Opvolgende SMSjes die te maken hebben met uw databundel kunt als niet verstuurd beschouwen. Gemaakte kosten tot aan dit SMSje zullen door ons vergoed worden. Met vriendelijke groet Vodafone

Ik heb een Vodafone Red Super met 6GB data. Volgens de Vodafone app heb ik nog 2GB data over en ik heb geen SMSje vervangen dat mijn tegoed bijna op is. Verder is bij het afsluiten van mijn contract de blox aan gezet die het internet vertraagt i.p.v. extra kosten.

Mijn internet is niet vertraagt en toch krijg ik een SMSje over extra kosten. Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet,
Hobie.
7 Reacties 7
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo, het probleem dat je aangeeft is bij ons bekend. Waarschijnlijk is de informatie die je in de App ziet niet accuraat op dit moment, dit kan betekenen dat je bundel al leeg is en dat je buiten je bundel bent gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is, maar we werken aan een oplossing. Om na te gaan of dit bij jou inderdaad het geval is dienen we dit voor je na te kijken. Je kunt hierover contact opnemen met onze telefonische klantenservice via 1201 of door het starten van een chat. Meer informatie hierover vind je op vodafone.nl/support. Alvast bedankt voor je begrip.
Reey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Krijg net een sms bericht op me toestel dat luid als volgt

Beste klant, u heeft uw databundel verbruikt en maakt vanaf dit moment kosten buiten uw bundel bij gebruik van data of internet in Nederland. Opvolgende SMS-jes die te maken hebben met uw databundel kunt u als niet verstuurd beschouwen. Gemaakte kosten voor data nationaal tot aan dit SMS-je zullen door on vergoed worden. Met vriendelijke groet, Vodafone

Ik begreep dat vodafone, ook werkt met onbeperkt internet (vertraagd worden) na het overschrijden van de mb's. Wil hier graag duidelijkheid over.

Groet
Geukes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Grappig dat ik dit oude bericht tegenkom en dat ik zelf nu net zo'n sms heb gekregen terwijl mijn bundel alleen langzamer zou moeten worden zonder extra kosten. Kunnen jullie bevestigen of dit "probleem" inmiddels is opgelost? Ik heb nu last van de onduidelijkheid namelijk.
Geukes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vergeet te zeggen dat mijn bundel inderdaad op is en ik al vertraagd internet heb. Nu lijkt het met deze sms alsof ik extra moet gaan betalen voor data.
idenauta

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hey vraagje,

Ik heb 2/3 maanden geleden mijn onbeperkt internet blox in de winkel geactiveerd en dit werkt top, nu krijg ik net het volgende smsje:

''Beste klant, u heeft uw databundel verbruikt en maakt vanaf dit moment kosten buiten uw bundel bij gebruik van data of internet in Nederland''

hoe kan dit en wat kan ik er aan doen want ik moet mijn internet wel echt gebruiken,

Mvg,

Ide
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Geukes en anderen,

Bij de BloX Beperkt Internet wordt de data-snelheid drastisch verlaagd, zodra je je maandelijkse data-tegoed helemaal hebt verbruikt. Je hebt dan een super-trage mobiele internet-verbinding van 64 kilobits per seconde (kbps).
Dit is wat de Support-page van Vodafone daarover vermeldt:

Beperkt Internet en geen buiten bundelkosten !!!!

Met de BloX Beperkt Internet verlagen wij de internetsnelheid zodra de MB's van je (extra) databundel op zijn. Je internet dan helemaal gratis !!!!

Sneller internet nodig? Zet dan de BloX weer uit.

Einde van het gekopieerde gedeelte van de Support page van Vodafone website.

Het sms-bericht dat je hebt ontvangen, bevat onjuiste informatie.
Er had moeten staan: beste klant. Je hebt je maandelijkse datategoed verbruikt. Wij brengen je mobiele data-snelheid aanzienlijk omlaag. Daar zijn geen kosten aan verbonden. Je kunt een Extra Data-Tegoed BloX kopen om weer op volle snelheid gebruik te maken van mobiel internet."

Succes!

Netwerker
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Aan een kleine groep klanten zijn inderdaad ten onrechte smsjes gestuurd met onjuiste informatie. Dit is bij ons bekend en in onderzoek. Indien je de optie 'beperkt internet' hebt kun je geen extra kosten maken dus hoef je je hier geen zorgen om te maken.

Update:

Issue is opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic