Irisv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contractswijziging zonder informeren

Op de factuur van oktober 2023 hebben 2 contractswijzigingen plaatsgevonden, inflatiekorting en Ziggo combi korting. De korting is stopgezet wegens opzegging van Ziggo op hetzelfde adres (niet op mijn naam). Ik ben van tevoren niet op de hoogte gesteld van deze wijziging en ontving een contract waar de korting vanaf was. Dit betekent dat ik per maand circa 11 euro meer ga betalen. Nou heb ik contact gehad met de klantenservice en die kon weinig uitleggen waarom ik mijn abbonement hierdoor niet op mag zeggen. Ten eerste ben ik niet van tevoren op de hoogte gebracht en ten tweede staat nergens in het contract dat dit geen reden is voor tussentijds kosteloos opzeggen. Daaraan toevoegend de informatie volgens consumentenwijzer: 

Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?

Wil de aanbieder uw abonnement wijzigen? Dan heeft de aanbieder de volgende verplichtingen:

  • Hij moet u een maand van te voren informeren over de wijziging.
  • Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
  • Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
  • Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.

Wat doe ik als mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie de prijzen of de algemene voorwaa...

 

Geen enkele van bovenstaande punten heeft vanuit de aanbieder plaatsgevonden. Daar dit nadelig is voor mij en niet in het contract staat dat hierdoor geen tussentijdse kostelose opzegging mag plaatsvinden hoor ik graag een oplossing.

 

 

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Irisv ,

Ik kan mij voorstellen dat je schrikt als de prijs van je abonnement ineens veel hoger is geworden. Ik begrijp uit je bericht dat dit o.a. is ontstaan door de inflatiecorrectie, maar ook doordat het Ziggo abonnement (niet op jouw naam) op jouw adres is opgezegd. Hierdoor zijn de Gratis Extra's zoals dubbele data en korting op je abonnement komten te vervallen.

Wat betreft de inflatiecorrectie. De communicatie hierover heeft plaatsgevonden via onze website en is vermeld op de factuur van september. Ik heb je factuur erbij gepakt en hier zie ik dit netjes op vermeld staan: 


De inflatiecorrectie is geen geldige reden om je abonnement op te zeggen. De inflatiecorrectie is namelijk opgenomen in de Algemene Voorwaarden van je abonnement.

 


 
De Gratis Extra's zijn aanvullende voorwaarden die je krijgt als Ziggo en Vodafone worden gecombineerd op hetzelfde adres. Zeg jij één van beide abonnementen op, dan komen deze voorwaarden te vervallen. Dit staat ook in de algemene voorwaarden vermeld.



De inflatiecorrectie en het vervallen van de Gratis Extra's omdat het Ziggo abonnement op jouw adres is beëindigd, zijn dus geen geldige redenen om het contract op te zeggen. 
 

Irisv
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De inflatiecorrectie ben ik van op de hoogte en is helemaal duidelijk.

 

Wat mijn vraag was, ondanks zoals het gemarkeerde deel hierboven zou er in een contract moeten staan volgens consumentenwijzer dat het hierdoor niet opzegbaar is. Jullie geven alleen aan dat de korting komt te vervallen maar niet dat dit geen reden tot kosteloze opzegging betreft. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic