CW-1948

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Blokkeren gebeld worden in het buitenland

Ik ben voor lange tijd in het buitenland, doch wil niet gebeld worden in het buitenland. Ik wordt door Vodafone belast voor het feit dat anderen mij proberen te bellen, dit ondanks ik via de vm heb latent weten, dat de telefoon niet wordt beantwoord. Ik wil sms ontvangen en gebruik de telefoon voor FaceTime.
25 Reacties 25
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@CW-1984

Je hebt waarschijnlijk aangegeven in mv dat je geen oproepen wilt ontvangen in het buitenland.
Het enige wat je nog uit moet zetten is dat Vodafone jouw een sms stuurt als iemand jou gebeld heeft of je voicemail heeft ingesproken.
Hiervoor kun je via de chat contact opnemen zodat je niet hoeft te bellen. Zie www.vodafone.nl/support/contact
Veel plezier in het buitenland!

Groetjes stevied86
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
bedankt Stevie, ik heb echter nog niets gedaan. Hoe geef ik aan dat ik geen calls wil ontvangen?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey volgens mij kun je dit op de website aanpassen via my vodafone en anders via de klantenservice.

Groetjes stevied86
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Stevie. Dat is nu het probleem. Ik ben in het buitenland en kan dus de helpdesk niet bereiken.
Ik zou dit graag allemaal online willen doen. Weet je een mogelijkheid. Ik heb die Biox aan staan maar het helpt niet. Als iemand mij belt en zonder dat ik de telefoon opneem, wordt ik voor ettelijke euro's belast. In plaats van 10 euro per maand, betal ik soms wel 100 euro, zonder dat ik ook maar een keer de telefoon heb gebruikt.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey CW,

Heb je al eens aan een time out gedacht betreft je abo. Het is namelijk mogelijk je abo te bevriezen. Zo kun jij niet gebeld worden maar kun jij in die periode ook niet bellen met het nummer. Op die manier blijven de kosten je bespaard. Een time out moet minimaal 3 maanden duren en maximaal 9 maanden.
Als je op de website zoekt naar time out komt er meer info naar boven en hoe je deze moet aanvragen.

Betreft de voicemail + bericht dat er iemand gebeld heeft: deze kun je uitschakelen via my vodafone (website) of via de klantenservice via de chat of Facebook.

De alles in 1 op reis springt ook inderdaad aan zodra er gebeld wordt. Wat je kunt doen om dit te voorkomen is of deze blox uitzetten via de app of website en pas aanzetten zodra je het nodig. Wat je ook kunt doen is inkomende gesprekken blokkeren via je telefoon of my vodafone (website)

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Groetjes stevied86
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@CW-1948

Een blokkade voor inkomende gesprekken in het buitenland kun je als volgt instellen.

Inschakelen: *351*Blokkeringscode*11# Bellen
Uitschakelen: #351*Blokkeringscode*11# Bellen

De blokkeringscode is meestal 0000, maar niet altijd. Mocht 0000 niet werken, zul je die toch bij de klantenservice moeten opvragen.

Let wel op dat je geen SMS ontvangt nadat je gebeld wordt.
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Farid, dank je. Maar hoe kan ik dat activeren als ik in het buitenland ben?
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Kan ik bij een time Out wel blijven facetimen?
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Inkomende gesprekken blokkeren. Hoe doe ik dat precies. Ik ben daar echt niet thuis in. Dank dus voor je antwoord.
Anonymous
Niet van toepassing
Bij een time out kun je blijven face timen, wel alleen via Wi-Fi.
Wat er gebeurt namelijk bij een time out is dat het abonnement bevroren wordt. Hierdoor kun je dus niet bellen, gebeld worden, sms'en, sms binnen krijgen en data verbruiken via de simkaart.
Je simkaart werkt op dat moment dan ook niet.

Blokkeren vanuit de telefoon :
Bel *351*0000*11# voor inschakelen van de blokkade
Bel #351*0000*11# uitschakelen van de blokkade

Mocht dit niet lukken dan kun je nog altijd via http://handleidingen.vodafone.nl zien hoe het werkt op jouw telefoon. Selecteer je telefoon en zoek daarna op gesprekken blokkeren.

Ook kun je via de chat contact hiervoor opnemen met de klantenservice of via +31654500100

Tevens kun je via my vodafone (website, niet de app) ook inkomende gesprekken etc blokkeren.

Groetjes stevied86
*moderator edit: url handleidingen gefixt*
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Stevie,
Bedankt, maar het lijkt alsof ik in een of andere loop terecht kom. Dat wil zeggen. Ik log in op My Vodafone, allemaal perfect. Maar als ik dan zoek naar oproepen blokkeren wordt ik via het forum weer verwezen naar my Vodafone. Waar kan ik de instructie vinden om in te stellen dat ik geen oproepen wil ontvangen maar wel sms. Time Out werkt dus niet voor mij, daar ik een sms ontvang als ik online wil bankieren. De bank stuurt mij dan een verificatiecode per sms.
Thanks
Anonymous
Niet van toepassing
Hey CW,

Bij my vodafone staat het bij je profiel en dan blokkades.
Wat je ook kunt doen is een chat gesprek beginnen om het door een medewerker uit te laten zetten.

Groetjes stevied86
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Stevie,
Bedankt voor je reactie. Met profiel bedoel je mijn instellingen. Daar vind ik geen blokkades. Ik heb alles nagekeken. En ik kan ook niet chatten. Is niet online. Kan ik ook iemand in Nederland, bijvoorbeeld mijn zoon, vragen dit per telefoon te regelen? Hij beschikt echter niet over mijn iPhone, die is immers in USA ,Haha.
Gr. Cees
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Cees dan dien je eerst een wachtwoord af te spreken met de klantenservice zodat je zoon iets kan aanpassen. Je kunt dit ook proberen via Facebook evt.

Groetjes stevied86
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Stevie,
Ik geef de voorkeur aan een chatsessie of via jou. Ik heb het eerder gedaan met twitter, maar dat werkt absoluut niet. Met Facebook zie ik het ook niet zitten, ik heb geen behoefte aan dat iedereen mee kan kijken. Maar ik kan ook de chatsessie niet vinden op de helppagina. Daar wordt ik vérwezen naar forum etc, maar geen chat met een medewerker. Kortom al met al ben ik nog niet veel opgeschoten.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey CW, ik zelf ben een forum gebruiker maar kan niet in de systemen van Vodafone. De chat is geopend van sochtends tot 00:00 uur. Ik raad je aan om dit zo vroeg mogelijk te doen of na 20:00 uur
Ik raad je aan om anders eenmalig te bellen en ook zo vroeg mogelijk.
Helaas kan ik vanuit hier niks betekenen voor je. Ik geef je alleen de kennis die ik heb.

Groetjes stevied86
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Stevie,
Laat ik eerst vermelden dat je me geweldig hebt geholpen. Ik heb daar op zich een fijn gevoel over. Maar als simpele iPhone en iPad gebruiker, kom ik kennis te kort. Bijvoorbeeld. Ik heb my Vodafone afgespeurd maar kan nergens vinden waar ik kan chatten. Overal kom ik op het forum , Facebook of twitter uit maar niet op een chatsite waar ik een Vodafone medewerker kan te pakken krijgen. Kun je me dat nog eens goed uit de doeken doen.?
Thanks,
Cees
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Ownee ik met Apple uhm... 😉

Maak je gebruik van de nieuwste versie van MyVodafone? Zo ja zou je als je naar het incoon support gaat en aantal ballontjes zien staan. Daartussen zou de chat moeten zijn met als icoontje en tekstballon.
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Stevie en Samsung expert,
Bedankt. Het probleem zat hem in het feit dat ik via de website van Vodafone ingelogd heb en zo op forum actief ben. Via de website kun je biet in een chatsessie komen. Wel als je dit via de app doet.
Maar als je per mail een berichtje krijgt dat jullie gereageerd hebben, iets wat ik overigens zeer waardeer, klik je de link in de email aan en kom je dus automatisch weer op de website. En daar bevindt zich dus geen chat mogelijkheid. Dat was mijn verwarring. Hier kan dus nog het een en ander aan verbeterd worden.
Beiden bedankt, middels de chatsessie, ben ik er achter gekomen dat blokkeren van de telefoon voor gebeld worden in het buitenland en toch blijven kunnen sms'en, KAN NIET. Erg jammer, want nu moet ik telers de simkaart verwijderen, in een iPhone ook niet al te gemakkelijk en weer terugplaatsen als ik wil sms'en. Ik houd me dus aanbevolen voor een iets meer geavanceerde oplossing.
Bedankt voor alles.gr
Cees Wiegel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic