Roseappeltjed

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkade wegens betalingsregeling terwijl ik me abbo gewoon door betaal?

Hoe het komt geen idee maar ik kreeg onwijs hoge kosten op mijn abonnement in de data verbruik.
Nu zit ik dus met een rekening van € 756,00
Dit is niet in een keer op te hoesten en er kan een betalingsregeling worden getroffen.

In eerste instantie dacht ik gelukkig ik betaal 100 euro per maand en misschien ben ik er eerder vanaf als mijn vakantiegeld binnen komt.

Meneer gaf aan dat tot die tijd mijn telefoon geblokkeerd wordt. Ik gaf aan maandelijks mijn betalingen door te betalen buiten de regeling om dus waarom deze blokkade? Meneer deed ineens onwijs onvriendelijk tegen mij terwijl ik al die tijd heel erg netjes was. Gaf aan al jaren te werken bij Vodafone en dit zijn de regels en doe je het niet wordt jij gewoon geblokkeerd kreeg ik te horen!

Dus ik moet wel mijn abbo door betalen maar kan er geen gebruik van maken?

Eerder meegemaakt dat dit wel kon en ook via kennissen.
7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Roseappeltjed

Uit een ander topic, van topic starter Stefandeb, met een soortgelijke kwestie als de jouwe, kan inderdaad worden opgemaakt dat de afsluiting-van-mobiele-diensten-bij-Vodafone blijft bestaan. Totdat het gehele verschuldigde bedrag is voldaan. Je blijft wel bereikbaar (als het goed is) voor inkomende gesprekken.

Lees dat topic alsjeblieft in zijn geheel door. Er staan hele goede adviezen in dat topic, vooral aan het einde.

Enkele adviezen heb ik zelf geschreven in dat topic. Daar kun jij ook je voordeel mee doen.
Volg mijn (Netwerker) adviezen in dat topic dus letterlijk op.

Hyperlink naar het topic van Stefandeb : http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Zeer-hoge-rekening/td-p/123838

Hyperlink naar het data-verbruiks-topic : http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Succes !

Netwerker

Roseappeltjed
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het gelezen. Wat ik NIET begrijp is dat medewerker BasT reageert met: Dat er geen blokkade komt tijdens een betalingsregeling.

Ik wil dit netjes oplossen met Vodafone en blijf buiten de betalingsregeling mijn abbo kosten netjes terug betalen. Maar dan nog willen ze er een blokkade opleggen.

Lekker verdienen zo Vodafone.

Het staat ook bij mij ingesteld op mijn telefoon zelf hoe je verbruik in te zien en ook welke app wat verbruikt. Daar was ik juist zo blij mee! Niet ineens de volgende dag (ja in één dag) 300 Euro data kosten.

Oplossing:

oplosing zou zijn afbetaling van € 100,00 per maand met behoud van gebruik van mobiele telefoon en betaling van abonement kosten Geen Blokkade van 8 maanden!! En niet als wantbetaler geregestreerd worden wegens te late melding van overschrijding van de MB door Vodafone uit koelanche zou ik het op prijs stelen met een vermindering van het bedrag.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Roseappeltjed

Er komt heus wel een coulance-regeling maar dan moet je wel letterlijk het advies opvolgen dat ik (Netwerker) in berichtnummer 35 van het topic van Stefandeb heb gegeven.
Een coulance-regeling regelen via dit Forum, dat gaat echt niet.

Het gaat in jouw kwestie om een torenhoog bedrag van €756,00
Dus daar moet je echt extra veel moeite voor doen om een coulance-regeling gedaan te krijgen.

Het gaat om coulance. En Vodafone is niet verplicht om je een coulance-regeling aan te bieden.
Maar ik verwacht wel dat Vodafone dat gaat doen, indien je mijn advies in berichtnummer 35 van het topic van Stefandeb letterlijk opvolgt !!!

Ik begrijp trouwens niet waarom Vodafone jou automatisch heeft afgesloten van GPRS-data-verbruik bij €100,00 buiten-de-bundel-kosten.

Dat is de gangbare praktijk om mensen te beschermen tegen astronomisch hoge facturen.

Succes !

Netwerker
Roseappeltjed
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil dit best opvolgen, maar het gaat mij erom dat mijn abbo in deze periode niet wordt afgesloten: niet voor inkomende en ook niet voor uitgaande gesprekken. Ook moet ik gewoon gebruik kunnen maken van mijn internet.

In dit geval kom ik met een brief opsturen net zover als met bellen dat er toch een blokkade komt op mijn abonnement.

Hoe zeker ben jij van de zaak zoals je in nr 35 aangeeft dat er geen blokkade komt op mijn telefoon tijdens een betaalregeling?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Ik verwacht dat bij een coulance-regeling het aller-grootste gedeelte van jouw factuur-bedrag van €756,00 door Vodafone zal worden kwijt gescholden. Reken op een administrtieve verwerkingstijd van jouw brief van vier weken. Dat is bij andere topic starters met astronomisch hoge Vodafone facturen ook gebeurd.

Maar ik kan geen garantie geven. Ik ben geen medewerker van Vodafone. En baseer mijn antwoorden op soortgelijke topics, als jouw kwestie.

Je hebt gelezen in het topic van topic starter Stefandeb dat Stefan ook ontzettend veel moeite moest doen om gedurende zijn betaal-regeling wel gebruik te kunnen maken v.d. mobiele diensten van Vodafone.
Blijkbaar gaat dat niet vanzelf. Maar uiteindelijk zal het je wel lukken.

Je kunt je klachtenbrief, met jouw verzoek om een coulance-regeling, beter vandaag nog schrijven en verzenden met de post. Vergeet niet te vermelden: je klantnummer. En je factuurnummer. En je nul-zes-nummer. En je email-adres. En jouw verzoek om een coulance-regeling !!!
Zie verder mijn bericht onder nummer 35 in het topic van Stefandeb !!!
Weblink: zie mijn eerdere posting in jouw topic.

Succes !

Netwerker
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi beiden, ik zie dat ik in het topic van Stefan niet helemaal juist heb gereageerd. Ik heb die posts al aangepast en hier ook in PB richting Roseappeltjed gereageerd.

Het is zo dat wat betreft blokkade er per geval gekeken wordt wat de situatie is. Coulances (waar ik het niet over gehad heb 😉 ) zijn ook exact dat: uitzonderingen die van geval tot geval gemaakt kunnen worden (NB: niet zullen worden).

Als er door een fout aan onze kant onterecht niet is afgesloten bij 100 euro, dan zullen mijn collega's daar ongetwijfeld rekening mee houden. Er zijn echter ook genoeg voorbeelden waar mensen een blokkade krijgen, deze uitzetten en meer kosten maken.
Daar is een coulance minder logisch.

Hoe dan ook, betalingsregelingen zijn per geval anders en kunnen daarom het best besproken worden met de afdeling betalingen 🙂
Roseappeltjed
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het opgevolgd, en Vodafone heeft mij vrij snel gebeld.

Helaas is het gewoon NIET mogelijk.
En inderdaad na de blokkade heb ik deze weer uit laten zetten omdat voor mij en mijn werk bereikbaarheid erg belangrijk is.

Toch hadden ze me bij 100 Euro al moeten blokkeren. Dan waren de kosten minder hoog geweest. Dit hebben ze niet gedaan.

Die dag was ik ziek en mijn wifi staat altijd aan. Mijn instellingen zitten goed. Want downloaden kan alleen wanneer wifi aanstaat. Dit heb ik zo ingesteld.

Helaas kan Vodafone niets voor mij betekenen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic