Sjaaijen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blackberry Bold 9900 valt telkens uit

Hallo,

Ik heb in augustus mijn Blackberry Bold 2 jaar. Sinds 2 weken valt hij telkens uit. Het ligt niet aan de batterij want ik heb er al een nieuwe in gedaan en nog steeds valt hij uit. Ook heb ik mijn Blackberry de laatste nieuwe update gegeven, dus daar ligt het ook niet aan. Daarnaast is het heel vreemd dat mijn Blackberry alleen uitvalt als hij niet in de oplader zit. Wanneer mijn mobiel in de oplader zit blijft hij werken. Zodra ik hem eruit haal valt hij binnen de kortste keren uit, of ik nou whatsapp, foto's maak of op twitter zit. Ik wil mijn mobiel niet opsturen om hem te laten reaperen want dan ben ik hem minstens 2 weken kwijt en ik heb geen vervangende mobiel. Wat kan ik nog doen zodat mijn Blackberry niet steeds uit valt!?
7 Reacties 7
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Sjaaijen, allereerst welkom op het forum! Je hebt eigenlijk al zo'n beetje alles geprobeerd wat er mogelijk is. Het kan eventueel ook een hardware probleem zijn. Je kunt in dit geval toch het beste je toestel opsturen ter reparatie (voordat je garantie voorbij is). Maak wel eerst even een backup van je gegevens. Succes!
Sjaaijen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Allereerst bedankt voor het antwoord! Een back-up heb ik gelukkig al gemaakt dus ik zou hem zo af kunnen leveren bij een Vodafone winkel. Ik heb alleen nog een vraagje. Als het een hardware probleem is, hoe kan het dan dat ik nooit eerder dit probleem heb gehad? Mijn Blackberry heeft altijd goed gewerkt maar sinds kort valt hij dus telkens uit.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat durf ik zo niet te zeggen. Het kan allerlei oorzaken hebben. Wellicht is een update van de software al voldoende. Neem het toestel even mee naar de Vodafone winkel, daar kunnen ze inschatten wat je het beste kunt doen. Er even naar laten kijken kan nooit kwaad in ieder geval:).
Sjaaijen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Een software update had ik al gedaan en nog steeds viel hij telkens uit. Ik heb nu een ander probleem: mijn Blackberry gaat helemaal niet meer aan. Ik heb hem naast mijn bed gelegd en de volgende ochtend ging hij ineens niet meer aan. Het enige wat hij doet is steeds knipperen met tussen pauzes, ook als ik hem in de oplader heb zitten. Ik heb zelfs mijn batterij er een hele nacht uit gehouden en daarna weer geprobeerd mijn Blackberry aan te krijgen maar weer ging het rode lampje knipperen met tussen pauzes. Enig idee of mijn batterij kapot is of dat mijn toestel kapot is?? Ik ga morgen maar eens terug maar de winkel om tekijken of ik er nog garantie op heb, en dan maar hopen dat ik mijn Blackberry niet al te lang kwijt ben als hij wordt opgestuurd voor reparatie.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou even googlen op " how to recover a nuked BlackBerry"
Lijkt erop alsof dat het geval is.
http://www.blackberryos.com/blackberry-how-guides/6175-how-recover-nuked-blackberry-pictures.html
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je kunt de recovery reset nog proberen. Het geheugen van je toestel wordt dan eerst helemaal geformateerd (schoon gemaakt), dan wordt de laatste softwareversie weer terug gezet en dan zou die weer maagdelijk schoon moeten zijn. Bij de gewone update wordt het geheugen niet eerst geformateerd en mogelijk zit daar nu juist je probleem.

Ik heb er een YouTube filmpje van gemaakt, welliswaar met de 8520 omdat het daar het meest voorkomt, maar dit gaat ook op voor de Bold 9900.

http://www.youtube.com/watch?v=MptMHbNFlxo

Mocht deze informatie je geholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂

RobjeP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben benieuwd of je probleem verholpen is en zo ja, hoe?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem en na uitvallen ben ik vaak tot een half uur bezig hem aan te krijgen.
Vaak voor reparatie naar de winkel geweest.
In mei toestel opgestuurd, hebben ze software update uitgevoerd verder niks.
Toestel deed nog steeds hetzelfde
In juni terug naar winkel, ik moest maar nieuwe batterij kopen, gedaan, maar probleem blijft bestaan.
In augustusweer naar de winkel: In de winkel kregen de verkopers mijn telefoon ook niet aan. weer toestel opgestuurd, weer software update uitgevoerd (zei men in de winkel, maar op de trace pagina van Vodafone staat dat ze probleem niet hebben kunnen zien), verder niks.
Als probleem bleef bestaan kon ik coulance verzoek indienen.
Na een week weer terug: "Nee coulance maakt u weinig kans, want tijdens de laatste reparatie hebben ze niets uitgevoerd en probleem niet ontdekt".  Raar, toestel is krap een jaar oud, waar is die garantie van twee jaar voor dan?
Ik wordt er beetje moedeloos van, en ben nu in afwachting van uitspraak op coulance verzoek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic