davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

BlackBerry OS update

Is er al bekend of update 10.2.1 ook al volgende week de 28e bij Vodafone wordt uitgevoerd?


115 Reacties 115
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@suki

Ik begrijp heel goed dat je teleurgesteld bent en niet meer wilt wachten (wie wel?). Maar is dat niet wat te kort door te bocht zonder inhoudelijke kennis? Er zal vast een goede reden zijn waardoor de update niet is goedgekeurd. We willen immers het beste voor onze klanten en gaan uiteraard niet zonder een geldige reden een update afkeuren dan wel later vrijgeven.
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat ik wel weer heel erg bijzonder vind is dat het Vodafone netwerk dus kennelijk zo afwijkend is van alle andere Nederlandse providers en een overgrote meerderheid van de Europese providers, dat Vodafone de update moet afkeuren.

Ik heb altijd gedacht dat het telefoon netwerk gewoon standaard protocollen gebruikt en dat je dus elke telefoon die aan de GSM standaard voldoet zou moeten kunnen gebruiken (het verschil in verschillende frequenties daargelaten). Maar nee, bij Vodafone moet het kennelijk weer anders.

Oftewel, ik vind het maar een zeer vaag excuus. Daarbij, de update die nu door alle providers wordt gepusht is al maanden te downloaden als test versie. Vodafone had dus de 28e (de dag van het officiele pers bericht van BlackBerry) deze informatie al voor handen kunnen hebben en gewoon duidelijk communiceren.


davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Poita

Dat is ook mijn ervaring. Ik kan/mag inmiddels mijn abbonnement verlengen en ben dus naar de Vodafone winkel geweest. Toen ik aangaf wederom een BB te willen werd ik bijna uitgelachen, want "wie wilt er anno 2014 nou nog een BB?".

Nou heb ik jarenlang zelf in een winkel gewerkt en als je iets niet moet doen is het je klant kleineren of het gevoel geven dat hij iets doms wilt. Dit alles nog afgezien van het feit dat ze uberhaupt geen BB's meer in de winkels hebben.

Dat Vodafone geen BB meer wilt verkopen (of hun eigen winkelpersoneel niet aan het verstand gepeuterd krijgt dat de persoonlijke voorkeur van betreffende personeel geen rol mag spelen in advies aan klant) is hun eigen keuzen en hun goed recht.

Ik bepaal echter nog altijd zelf waar ik mijn geld aan uitgeef voor service. Service is niet de klant een dom gevoel geven, geen BB's meer (willen) verkopen of updates niet tijdig uitrollen (wat daar de oorzaak ook van mag zijn) of een netwerk dat met de dag slomer wordt. Dus dan laat ik Vodafone voelen waar het ze zeer doet: door mijn abbonement niet te verlengen en mijn geld ergens anders uit te geven.

Ik heb inmiddels een sim lock vrije BB gekocht en ga die met een sim only abbonement gebruiken bij een van de andere providers.




Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Nog even korte update m.b.t. de release; deze zal op (zéér) korte termijn vrijkomen.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
cvdburgh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zoals bovenstaande sprekers ook aangeven: het lijkt er op dat er ruim de tijd is geweest om deze software te testen. Vodafone heeft, ook door de verminderde exposure en ondersteuning voor Blackberry, heel erg de schijn tegen in dezen.

Dus ja, natuurlijk, als er een bug gevonden is die specifiek voor Vodafone problemen oplevert, dan kan dat reden zijn om een andere build te proberen en deze release tegen te houden. Maar kom op, wereldwijd communiceert iedereen zich te pletter over deze behoorlijk grote update, en Vodafone doet er alleen desgevraagd melding van dat er iets niet goed gaat?!

En daarnaast, vertel dan eens WAT er niet goed zou zijn? Of WELKE andere versie er wordt getest? Ik draai al weken op een Z10 en nu ook twee weken op een Z30 deze exacte software via het Vodafone netwerk, en ik heb geen enkel probleem ervaren. Vertel me wat je zoekt, of vraag me om logbestanden ofzo. Let's get this mofo solved!

Want in alle ernst; als deze trend van BlackBerry onderuit schoffelen door Vodafone niet wordt gekeerd kan het voor mij na 10 jaar hele dure abonnementen tijd worden om te kijken naar een andere provider. Ik ben vele malen meer verknocht aan het operating system van mijn telefoon dan aan de telecomaanbieder.
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
cvdburgh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Poita Jep, voor zakelijk gebruik lijkt Balance mij fantastisch. Ik heb een eigen bedrijf, maar kleinschalig, dus bij mij bestaat er geen echte scheiding tussen werk en privé, dus draai ik geen BES en Balance (ook te duur voor de kleine ondernemer). Maar door de goede beveiligingsopties kan ik met een gerust hart naar buiten met m'n Z30.

En of een toestel nou trendy is of niet, ik word ook heel kriegel als men doet alsof ik gek ben als ik er naar vraag. Sommige telecomwinkels hebben daar echt een handje van. Positieve uitzondering is de Vodafone winkel in mijn eigen Harderwijk, daar snappen ze (weten ze ook door de jaren heen) dat ik voor BlackBerry kom. Phonehouse Amersfoort heeft ook een BlackBerry supporter als filiaal leider. En het business desk in Amsterdam, bij het Amstel Station, die doen ook nog aardig.
Maar de rest van de verkopers, van Vodafone en ketens, lijkt geen BB te WILLEN verkopen. En dat terwijl ik al jaren veel geld aan Vodafone uitgeef, ze zo trouw ben gebleven als wat, en ook nu een Red Super abonnement heb. Take my money and give me what I want! Hoe moeilijk is dat nou?

Want nee, ik wil niet opgesloten worden in een iOS kooi en nee ik wil geen Droid toestel. Ik wil snel en efficiënt communiceren, en een serieuze beveiliging. Als er dan ook nog wat apps voor de lol zijn en spelletjes is dat prima, maar zo niet, ook goed. Stuff that works, dat moet ik hebben, en doe dan niet alsof IK gek ben als JIJ als verkoper eigenlijk niet weet wat er te koop is...
itsnick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds geen update zo te zien? Ik vraag me nu af of ik wel bij een provider wil blijven die bepaalde updates niet normaal kan releasen. Ik geef vodafone hier ook de schuld voor, ze hebben inderdaad genoeg tijd gehad om te testen. Alle providers (en zelfs kleine) hebben de nieuwe Blackberry versie al! Hoe gaat dit de volgende keer?

Ik stap niet af bij Blackberry dus zorg er maar voor dat jullie Blackberry klanten tevreden blijven.
Gdenzel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Roerend mee eens mensen. Maar het een een hype. Vandaag 2 studenten die dachten dat BlackBerry failliet was. Een bedrijf met 3 miljard cash, gross aan patenten, positieve cashflow op 2 van hun 4 BU's, net geïnvesteerd in cross platform BBM en nu de harware afdeling deels uit besteden.

Van een verkoper verwacht je dat hij weet hoe het gaat met de fabrikant van de producten die zij verkopen. Maar niet bij Vodafone. Ik dacht dat Hi van kpn populistisch was, maar daar vergis ik me lelijk in. Eerder het Oow zo zakelijke snelle Vodafone jammer is dat. Mijn abbo loopt tot Aug als os 10.3 voor die tijd is gereleased en niet snel wordt vrij gegeven dan is het bye bye Voda.

E10CDM

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@Serkan wat is jouw defintie van "op (zeer) korte termijn"?

trouwe VF klanten wachten na de 28e en jouw bericht jl donderdag alweer een dag of 4..

ergens gaat het gerucht dat VF wacht op nieuwe versie van 10.2.1, en dat die pas rond 10 feb komt. Kun je dat bevestigen danwel weerleggen door een nieuwe release datum te vragen aan de projectleider van jullie technische dienst? die moet toch werken met een release planning oid... (mag ik hopen)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@E10CDM, een exacte datum kunnen we niet geven. Zoals jullie ook online wel gezien zullen hebben werken Vodafone Group en BlackBerry samen aan het zo snel mogelijk beschikbaar stellen van de update. Reken daarbij op één tot twee weken. Meer kan ik er niet over zeggen.

Ik hoop dat jullie het in je hart kunnen vinden om ons een keer het voordeel van de twijfel te geven. We slapen niet altijd achter ons bureau 😉
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@BasT

Ik heb er op zich nog begrip voor dat Vodafone een update niet uit rolt als daar een bug in zit. MAAR en dat is een hele grote MAAR:

Vodafone wist dit al op de 28e (of had het zeker kunnen weten aangezien de leaks al maanden rond circuleren op internet). Was het nou echt te veel gevraagd of te moeilijk om op de dag van de lancering op het forum of de website even een kort berichtje te zetten met ongeveer de tekst:

Beste BlackBerry gebruiker,

De Vodafone versie van de 10.2.1 update wordt binnen twee weken uitgerold om een optimale werking te kunnen garanderen.

Dat was alles wat nodig was om gewoon duidelijkheid te scheppen. In 2014 en het tijdperk van internet weet iedereen in 5 minuten dat er een update is en ook ziet iedereen dat Vodafone zich in stilte hult. Het feit dat Vodafone gewoonweg niet communiceert is nog wat mij het meeste stoort. En dat voor een provider die zich als een van de betere in de markt zet!
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Poita

Hahaha!

Nou ja, we wachten het wel af. Ik wil als het ff kan niet gaan klungelen met leaks, mijn mobiel moet het gewoon doen. Heb ondertussen wat gespeeld met een Nexus 5. Een gaaf toestel wat betreft de apps en het grote scherm maar de accu is wel erg snel leeg. Ik blijf nu steeds wisselen omdat sommige dingen op de BB nou eenmaal beter gaan. Als de update er is kan ik enkele missende apps installeren op de BB en heb ik het beste van beide werelden 🙂
Godert

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop echt van harte dat Vodafone dit forum leest en serieus neemt.
Ik ben al meer dan 20 jaar een klant en probeer altijd reclame voor "mijn" provider te maken omdat ik altijd tevreden was. Toen ik halverwege vorig jaar mijn Z10 wilde gaan bestellen begon dit sterk af te nemen. Het is precies zoals hier al gemeld word, de medewerkers wisten van niets en vonden het bijna raar dat ik er naar vroeg. We hebben geen vodafone reclame gezien waar de nieuwe toestellen op staan en de helpdesk is slecht op de hoogte van de toestellen. Op de website van Vodafone is bijna geen Blackberry meer te vinden, en nu de updates...
Ik schaam me kapot dat KPN Hi de update nog eerder uitrolt dan Vodafone!
Ik begrijp dat de meeste aandacht naar de meest verkochte toestellen gaat maar ik had nooit verwacht dat Vodafone zijn trouwe Blackberry klanten zo hard zou laten vallen...

On-topic: En nog steeds geen update...

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

We willen er zo zeker mogelijk van zijn dat onze gebruikers een zo goed mogelijke gebruikerservaring hebben door de update. Zonder ongemakken en zo weinig mogelijk bugs. Onze technische afdeling zet hun beste beentje voor om jullie zo snel mogelijk te voorzien van de update.

Nieuwe update:

Er is helaas een nieuw issue gevonden waardoor de update vertraging heeft opgelopen. We hebben geen precieze datum, maar we verwachten – indien alles volgens plan verloopt - volgende week de update te kunnen lanceren. Uiteraard is dit onder voorbehoud.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb liever dat er goed getest wordt en dat het een paar weken langer duurt. Juist BlackBerry staat voor betrouwbaarheid! Die paar weken vertraging overleef ik ook wel weer. Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic