Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Beveilingspatch

Ik zit met mijn beveiligingspatch nog op 1 mei 2017 terwjjl mijn vrouw op 1 augustus zit. Handmatige controle helpt bij mij niet, mijn vrouw krijgt telkens een bericht dat er een software update is. Beide toestellen (SG S7) tegelijk gekocht in dezelfde winkel met Vodafone abbonnement ?
22 Reacties 22
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Ton56,

Dit kan 2 oorzaken hebben:

Ondanks dat jullie het toestel tegelijkertijd gekocht hebben, kan er toch verschil zitten in de software. Dit ligt aan het feit dat we branded en non-branded toestellen verkopen.

De tweede oorzaak kan inderdaad wel liggen aan de telefoon zelf. In dat geval raad ik je aan het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen. Maak wel eerst even een back-up voordat je dit gaat doen!
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
OK ik heb idd een Vodafone branded toestel en mijn vrouw een unbranded toestel, beetje vreemd dat ik daar nu pas achter kom want ik had met eerdere updates nauwelijks vertraging.
Vraag blijft: heeft Vofafone al meer beveiligings updates ter beschikking gesteld ná die van 1 mei of niet ? Als dat niet zo is heeft een reset naar fabrieksinstellingen immers ook weinig zin ?!
Zie ook het bericht van Rense van donderdag en de reacie op dat bericht.
Anonymous
Niet van toepassing
De laatste update van de s7 en s7 edge voor de branded toestellen is de beveilingspatch van mei.

Om er achter te komen of het één branded toestel Is, kun je het volgende doen: typ *#1234# in. Er komen dan drie codes in beeld. Staat er in één van die codes vf dan is het een branded toestel. Is dit het geval, dan heeft één reset weinig zin.

Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Steven,
wanneer komt Vodafone met een actuele patch, die van augustus is inmiddels al uitgerold voor niet-vodafone branded toestellen ?
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Het is inmiddels september, nog geen nieuwe patch en noemand die bij Vodafone een antwoord kan geven op de vraag hoe het zit en wanneer de patch komt.
Wat mij betreft slechte beurt Vodafone !
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Ton56,

We zijn hier nog steeds mee bezig. Er moet het een en ander intern besproken, waardoor er veel heen en weer gemaild moet worden.
Hierdoor duurt het iets langer dan verwacht. Wanneer we meer weten, hoor je van ons.
henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Iets langer dan verwacht???
Mijn toestel heeft de Mei update, het is nu september.
Wel een heel ruim begrip van iets later.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Ik vraag mij af waarom vodafone eigenlijk branded toestellen maakt, als extraatje voor klanten ?
Als dit extraatje leidt tot het nu al vier maanden achterlopen met beveiligingspatches, zonder enig duidelijk vooruitzicht, dan doet vodafone er m.i. beter aan geen branded toestellen meer te maken en doen klanten er beter aan geen vodafone branded toestel te kopen.

henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Helemaal eesn Ton, maar dan moet het wel duidelijk zijn dat je géén branded toestel koopt, bij mij was dat echt niet het geval.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb dit issue intern aangekaart betreft de beveilingsupdate. Ik heb helaas geen ander nieuws hierover.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Ik vind dit werkelijk ongelooflijk.
Vodafone verkoopt ongevraagd en onvermeld een branded toestel en ontzegt dan de gebruikers vervolgens al vier maanden de mogelijkheid om veiligheidsrisico's de verhelpen door het niet aanbieden van updates van de security patches. Hoe anders dit te zien als een wanprestatie ?
De klantenservice tast kennelijk ook in het duister, weet niet hoe het zit en kan geen antwoord geven op de vraag waarom dit zo is, wie er bezig zijn of wanneer er een update komt, men komt niet verder als het advies (nog langer) te blijven wachten. Hoe anders dit te zien als respectloos richting de klanten en incompetentie ?
Wat ik zou willen een op heel korte termijn een update van de security patches of een aanbod van vodafone om mijn toestel om te laten zetten naar de unbranded versie, danwel mijn toestel om te ruilen voor een unbranded exemplaar.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Voor de eigenaars van een vodafone branded sg s7 is - zoals helaas te verwachten - ook de In-traffic Reply app waarmee de Blueborne kwetsbaarheid wordt gefixt, niet beschikbaar.
henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Schandalig, wij lopen steeds meer risico met dit ex Flagship van Samsung en dat allemaal door de nalatigheid van Vodafone. Als mijn abonnement afloopt voor mij geen verlenging meer en stap over naar een andere provider.
henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Follow the Money schreef een artikel in Januari: Groot deel Android-smartphones is zo lek als een mandje.
Zie: https://www.ftm.nl/artikelen/android-toestellen-zo-lek-als-een-mandje?share=1
Reactie van Vodafone was volgens FTM toen:
Wij ontwikkelen zelf geen software voor toestellen, dit gebeurt door de fabrikanten van de toestellen. In sommige gevallen voegen we enkele Vodafone-elementen aan de software toe (zoals logo en Vodafone applicaties), maar dit verandert niets aan de kern van de software zoals de fabrikant deze heeft ontwikkeld. Vodafone test de werking van de software voordat wij toestellen introduceren, maar wij testen ook bij software updates voor Vodafone-branded toestellen. Zo brengt Samsung maandelijks een SMR (Security Maintanance Release uit). Deze wordt vervolgens door Vodafone getest alvorens deze wordt geaccepteerd of afgewezen.
Mijn toestel heeft nog steeds de Mei update, worden alle security updates afgewezen, schandalig, ik loop risico door jullie nalatigheid.

Anonymous
Niet van toepassing
De update van de s7 is goedgekeurd en zal worden uitgerold. De aanvraag hiervoor ligt nu bij Samsung. Mocht ik meer informatie hebben, dan laat ik dit weten
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Iemand inmiddels een update ontvangen ?
Anonymous
Niet van toepassing
Zojuist terugkoppeling gehad.... hij zou uitgerold moeten zijn. Kun je dit voor me controleren henkgrui
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Patch 1 augustus zojuist binnen.
henkgrui

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Yep patch is binnen.
Thanks, wel jammer dat het zolang heeft moeten duren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic