Basre

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beveiligingsupdate Samsung S8

Update: door

Ik heb sinds een maandje nu de Samsung S8 (Vodafone branded) en de beveiligingspatch staat nog November 2017. Het is nu bijna februari, dus hoe is dit mogelijk?
De update van december bevatte veel vernieuwingen voor wat betreft beveiliging. Het lijkt mij dat Vodafone moet voldoen aan de beveiliging van het toestel?
Ik heb sinds een maandje nu de Samsung S8 (Vodafone branded) en de beveiligingspatch staat nog November 2017. Het is nu bijna februari, dus hoe is dit mogelijk?
De update van december bevatte veel vernieuwingen voor wat betreft beveiliging. Het lijkt mij dat Vodafone moet voldoen aan de beveiliging van het toestel?
23 Reacties 23
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Vodafone branded toestellen lopen altijd achter met de updates op de unbranded toestellen.
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat kan zo zijn, maar er zit een verschil tussen achterlopen en achterlopen. December en januari zijn al lang beschikbaar gesteld door Google. Het gaat om de beveiliging van je toestel. We hebben het hier wel over een high-end toestel!!

Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Mee eens, heb helaas dezelfde ervaring met een Vodafone branded SG S7.
Ik neem hierna nooit meer een Vodafone branded toestel.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Basre,

Ik geloof dat we je op social media ook net hebben geholpen.

Hierbij nogmaals:
Vodafone test alle nieuwe software-updates voor Vodafone branded toestellen zeer uitvoerig. Nieuwe updates dienen, voordat ze vrijgegeven worden, te voldoen aan hoge eisen waarbij zowel Vodafone als Google zijn tehcnische goedkeuring dient te geven.
Omdat meerdere partijen betrokken zijn bij dit proces kan een software-update voor Vodafone branded toestellen in sommige gevallen enige vertraging opleveren vergeleken met een originele Android software-update.
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Klopt helemaal Sietske, ik snap alleen niet waarom het zo lang moet duren. Het gaat om de beveiliging van de toestellen!
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik lees net dat de Samsung S7 ongeveer 2 weken geleden al wel de update van december heeft mogen ontvangen. Hoe kan het dan zo zijn dat het toptoestel deze nog niet heeft???
Dit is eigenlijk onvoorstelbaar en zal niet mogen kunnen! Kunnen we Vodafone ook aansprakelijk stellen wanneer er iets gebeurd door het uitblijven van beveiligingsupdates?
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Ik begrijp je teleurstelling maar al te goed, maar geef je suggestie helaas weinig kans . . .
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Basre, als je buiten de Google Play Store een app download is het risico wat je neemt voor jezelf (eigen risco). Stel je voor je download een ''verkeerde'' app buiten de Play Store dan heb je alsnog een zeer grote kans dat je een achterdeur hebt gedownload.

Ik kan best begrijpen dat je beveiligd wilt zijn en alsnog een Android apparaat wilt gebruiken maar via de webshop zijn 25 Android smartphones te koop. Voordat een Vodafone branded smartphone de update ontvangt is zoals Sietske had uitgelegd goedkeuring nodig van meerdere partijen, er wordt getest of er geen glitches of bugs te vinden zijn en er meerdere partijen zijn betrokken bij het ontwikkelen van de software (het zorgt ervoor dat het wat langer kan duren dan met unbranded smartphones).

Wist je dat er ook updates zijn geweest waarbij Vodafone branded smartphones deze juist als eerst hadden ontvangen vergeleken met andere branded smartphones of unbranded.
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
SamsungExpert
Ik begrijp je helemaal. Ook dat het wat langer moet duren allemaal. Maar waarom zo gigantisch lang, mijn telefoon draait op de beveiligingspatch van november. Het is morgen februari ????
We praten hier over het top model van Samsung, dan mag je toch wel verwachten dat ze bij dit toestel een beetje vaart achter zetten. Ik heb hiervoor dik betaald maar VF trekt zich hier blijkbaar weinig van aan. Enige hoop dat ik heb is dat ze de beveiligingsupdates overslaan en direct overgaan op Android 8 maar ik heb er een hard hoofd in. Als ik dit van te voren had geweten, dan had ik het niet gedaan. Voor mij iig geen branded toestel meer.
En waarom draait de S7 wel op een nieuwere update?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Voor de Galaxy S8 zijn er geruchten dat mogelijk in februari de 8.0 update zal worden gepusht (het is nog even afwachten). Ik kan je niet beloven of je dan per direct de 8.0 update zult ontvangen en of deze echt gereleased wordt.

Sony, HTC, Samsung, Huawei ze ontwikkelen allemaal high end smartphones ieder merk verdient natuurlijk de eventuele aandacht m.b.t. updates. Mijn Galaxy S6 ontving vandaag een notificatie dat er een update ter beschikking is (Vodafone branded).

Als ik kon beantwoorden waarom de Galaxy S7 wel een update heeft ontvangen en de Galaxy S8 niet had ik dat graag gedaan maar die vraag kan ik helaas niet beantwoorden Basre.. De ene keer ontvangt het toestel sneller zijn update dan de andere keer, maar dat er nog updates zullen komen voor je Galaxy S8 dat zeker ;).
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik las net dat de Oreo update wordt uitgerold. Zal mij benieuwen wanneer de Vodafone branded toestellen aan de beurt zijn.
Beveiligingspatch staat nog steeds op november 2017!!! Morgen zitten we in maart, ongelofelijk!!

Gaat Vodafone hier nog op reageren??
Anonymous
Niet van toepassing
De uitrol is inderdaad van start grgaan.
Dat betekent dat het betreft oreo bij ons ligt om te testen. Zodra dat gedaan is, wordt het weer terug gekoppeld. Hierin kan ik geen datum noemen.

Ik zie inderdaad dat bij mijn eigen s8+ de beveiligingspatch ook op november staat. Ik ga dit intern doorspelen. Dankjewel voor het melden.
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt voor je reactie. Gezien de problemen met de beveiligingspatches bij vorige Galaxy S modellen ben ik bang dat er maanden overheen gaan voordat we update krijgen.
Onvoorstelbaar dat jullie (Vodafone) hier mee weg komen! De Oreo updat ok, dan duurt dat maar wat langer, maar de beveiligingsupdates mogen gewoon niet langer uitblijven!!
RichardZijlstra

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb deze telefoon afbetaald bijna 700.- zou mooi zijn als de updates wat sneller doorgevoerd werden. Ben van mening net zoals mijn voorganger dat ik niet meer een branded mobiel neem van Vodafone! Kameraad zit bij tmobile die heeft nu twee weken terug al de update op zijn samsung s8+.
Anonymous
Niet van toepassing
Inmiddels zou er al een update moeten zijn. Kunnen jullie dit controleren. Het is namelijk zo dat wij het ook weer terug sturen naar de fabrikant zodat zij de uitrol kunnen doen.
RichardZijlstra

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nog geen beveiligings update voor mijn s8
Anonymous
Niet van toepassing
Waar staat hij bij jouw op
RichardZijlstra

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Crab update met beveiligings update 1 februari 2018
Basre
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De oreo update is al even binnen maar de beveiligspatch staat op februari terwijl er al 1 van maart is. Dit zijn best belangrijke updates welke door Vodafone gewoon snel vrijgegeven moet worden!!
Maar gezien de vorige updates zal dit wel weer lang op zich laten wachten...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic