wunjo

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Betaling € 0,01 niet mogelijk door nieuwe betaalpas

Helaas kon mijn bestelling bij Vodafone, ordernummer 433223661, besteldatum 05-10-2023, afgelopen zaterdag niet bij mij worden afgeleverd door Dynalogic omdat mijn bankpas weigerde 1 cent te betalen.
Het is een oude pas die het blijkbaar heeft opgegeven. Ik wachtte al op een nieuwe betaalpas en Triodos zal me die nu z.s.m. toesturen. Dat zal ongeveer nog 5 werkdagen duren. Dan kan ik een nieuwe bezorgafspraak plannen.
De betaalpas die ik krijg toegestuurd is de nieuwe Visa Debit Triodos betaalpas. Triodos schrijft op de website dat die helaas nog niet in alle winkels wordt geaccepteerd: Er zijn nog winkeliers die hun betaalautomaat nog niet hebben geüpdatet en de nieuwe Visa betaalpas niet accepteren. De winkelier kan contact opnemen met de leverancier om de betaalautomaat te updaten.'
Ik heb contact opgenomen met Dynalogic via facebook. Die schrijven als antwoord op mijn vraag of de nieuwe Triodos betaalpas zal worden geaccepteerd:
'Helaas zal het dan ook de volgende keer niet lukken, ik adviseer u om contact op te nemen met Vodafone voor verdere mogelijkheden.'
Met Vodafone had ik natuurlijk allang contact gehad. Daar werd me verteld dat er geen andere oplossing is. Die ene cent moet worden gepind, anders wordt mijn bestelling niet afgeleverd.
Mijn bestelling bestaat uit een iPhone 14 met Start XL 1 jaar abonnement. Het toestel heb ik al volledig betaald, dus Vodafone krijgt alleen nog de abonnementskosten (12 x 16 euro) en eventuele extra kosten als ik over de belminuten heenga, maar dat zal niet gebeuren. Ik heb nog geen reactie gehad op mijn voorstel om die abonnementskosten alvast te betalen en eventueel een blokkade door Vodafone op extra belminuten, zodat ze dan geen cent meer van me zouden hoeven te vorderen.

Het is toch te zot dat ik het toestel dat ik volledig heb betaald en dat dus mijn eigendom is en niet meer het eigendom van Vodafone vanwege die ene cent niet krijg.

Ik wil dat Vodafone een oplossing biedt zodat ik mijn bestelling kan ontvangen, ook als ik niet die 1 cent kan pinnen omdat mijn nieuwe Visa Debit Triodos betaalpas niet door de apparatuur van de bezorger van Dynalogic wordt geaccepteerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de bestelling via Vodafone messenger geannuleerd en Dynalogic heeft de opdracht geannuleerd en stuurt het pakket retour naar Vodafone.

Probleem opgelost. Nu alleen nog mijn geld terug!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @wunjo 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp jouw verhaal en ik begrijp ook de strenge regels van Vodafone. Maar daar koop je nu niets voor, dat weet ik. Ik wil je alleen even zeggen dat er in het weekend geen Vodafone medewerkers aanwezig zijn om je te helpen. Niet dat je denkt dat je gelijk antwoord krijgt. Maandag is er weer iemand van Vodafone aanwezig en die kan met je mee kijken wat er nu allemaal gebeurd. Vul a.u.b. alvast je persoonlijke informatie in, zie onderstaande blokje. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

 

xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik ga er van uit dat je nu ook een smartphone hebt, en daar kan je ook gewoon mee pinnen. Je zal dan wel even de betaal app voor mobiel betalen moeten downloaden van je bank. 

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij het ordernummer dat ik heb genoemd kan Vodafone alle benodigde informatie vinden als ze willen.

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb geen smartphone, dus ik heb geen andere manier om te pinnen dan straks de nieuwe Visa Debit Triodos betaalpas.

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Een smartphone heb ik dus niet, maar misschien Is het mogelijk dat ik met de Triodos app op mijn iPad1 cent overmaak aan een door Vodafone opgegeven rekening in het bijzijn van de Dynalogic bezorger als het pinnen met de nieuwe betaalpas niet mogelijk is door verouderde apparatuur van Dynalogic. Dat zal ik Vodafone in ieder geval voorstellen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @wunjo, welkom hier.

Flink balen dat jouw bankpas aan het einde aan zijn Latijn is, waardoor het bedrag van € 0,01 niet gepind kon worden. Het betalen van 1 cent in het aanvraagproces van een abonnement is ter verificatie van jouw identiteit. Dit is een standaard-controle. Hierdoor controleert Vodafone of het om een geldig en actief bankrekeningnummer gaat. En dat alleen jij met een geldige bankpas die bankrekening kunt beheren.
 

Over enkele dagen ontvang je een nieuwe Visa Debit Triodos betaalpas. Wat vooral belangrijk is dat de betaalpas en het bijbehorende rekeningnummer matchen met de gegevens die bij ons bekend zijn. Dat is nodig om deze verificatie te doen slagen. Of Dynalogic deze Visa Debit Triodos betaalpas accepteert daar hebben wij vanuit Vodafone geen invloed op. Stel dat dit niet het geval is dan zal Dynalogic hun betaalautomaat moeten updaten zodat dit wel geaccepteerd wordt of dat de bestelling wordt geannuleerd en bij een nieuwe bestelling een ander rekeningnummer wordt gebruikt van een andere betaalpas (mits jij dat natuurlijk tot je beschikking hebt). 

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@ Cecilia

Dynalogic zegt op facebook het volgende: 'Helaas zal het dan ook de volgende keer niet lukken, ik adviseer u om contact op te nemen met Vodafone voor verdere mogelijkheden. ^laura'

Dat gaat waarschijnlijk dus niet lukken.

Annuleren en een ander rekeningnummer gebruiken gaat niet want Ik heb maar 1 bankrekeningnummer.

Ik probeer via de Vodafone messenger nog in contact te komen met de afdeling Status Order om te zien of die een oplossing kunnen bieden.

Vodafone weet overigens mijn bankrekeningnummer want ik heb het toestel al betaald, ze kunnen een kopie krijgen van de betaalpas met mijn naam en rekeningnummer en een kopie van mijn identiteitsbewijs. Dan hebben ze volgens mij alle gegevens die ze nodig hebben.

Ik ben zelfs ook nog bereid om, de abonnementskosten voor dat ene jaar nu al over te maken.

Of misschien is het mogelijk dat ik met de Triodos app 1 cent overmaak aan een door jullie opgegeven rekening in het bijzijn van de Dynalogic bezorger als het pinnen met de nieuwe betaalpas niet mogelijk is door verouderde apparatuur van Dynalogic. 

Genoeg oplossingen dus, maar als ze graag moeilijk willen doen moeten ze dat vooral doen. Dan annuleer ik de order wel en dan houd ik het voor gezien met Vodafone.

 

Nog even een aanvulling: Verder ben ik een trouwe klant bij Ziggo voor internet, tv en vaste telefoon. Die betaal ik met hetzelfde rekeningnummer, dus daar kan Vodafone ook nog info opvragen. Mijn toestemming hebben ze.

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waar een wil is, is een weg.

Is die wil er bij Vodafone?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Het heeft zeker niet met niet willen te maken @wunjo. Helaas is niet elke creatieve oplossing, zoals het vooruit betalen van je abonnementskosten, bedenken mogelijk. Vanuit Vodafone hebben wij niet invloed of Dynalogic hun apparatuur up to date is voor een Visa Debit Triodos betaalpas. Het betalen/pinnen via jouw mobiel waarbij de huidige bankpas nog gekoppeld is, is helaas geen optie omdat je (nog) niet beschikt over een smartphone. En ook het wijzigen/annuleren van de bestelling met een ander rekeningnummer is voor jou geen optie. Je zou nog kunnen informeren bij Dynalogic of zij het overmaken van 1 cent naar het betreffende rekeningnummer via de Triodos app op jouw iPad voldoende vinden. Ik hoop het van harte voor je! Helaas heb ik via deze weg ook geen andere opties dan de opties die al genoemd zijn. 

xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@Cecilia kan de bestelling niet naar een Vodafone winkel gestuurd worden, en dat daar dan alles word afgehandeld? Mag aannemen dat de pinautomaat van een Vodafone winkel wel up-to-date is. 

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt dat je meedenkt en een oplossing probeert te zoeken @xJBx

Dat is echter helaas geen oplossing voor mij. Ik ben bepaald niet meer de jongste en ik laat de bestelling niet voor niets thuis bezorgen.

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Weet je wat heel raar is? Als ik bij Coolblue hetzelfde toestel bestel en meteen betaal, zoals ik het toestel in de bestelling bij Vodafone ook al volledig heb betaald, hoef ik geen 1 cent te pinnen. Wordt dan gewoon met Post.NL bezorgd. Als ik bij Vodafone alleen een Sim only abonnement bestel hoef ik volgens de facebook collega's ook geen 1 cent te pinnen. Waarom moet ik nu bij Vodafone dan nog 1 cent pinnen?  Ik begrijp het gewoon niet. Maar daar zal ik wel te dom voor zijn om dat te begrijpen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Die 1 cent heeft ook helemaal niets met je toestel te maken. Het heeft er mee te maken dat Vodafone graag een controle bedrag wil uitvoeren met je bankpas om er zeker van te zijn dat het je eigen bank is. Het is een beveiliging voor Vodafone, maar ook voor jezelf. Stel dat iemand anders zomaar een abonnement afneemt onder jou naam en zegt te zijn dat hij jou is. Dan zou er zomaar geld van je rekening worden afgehaald. Door deze controle is Vodafone zeker en is het voor de klant, normaal gezien, ook een beveiliging. 

Dat deze beveiliging je nu niet uit komt, ligt niet aan Vodafone. Het gaat er puur omdat Vodafone een controle wil van de eigenaar van het rekeningnummer. Wees blij dat ze zo’n controle uitvoeren. 

Als tip: Ik weet niet of hier de 14 dagen bedenktijd ook geldig is? Want dan zou ik daar toch even op letten, voor je straks aan iets vast zit wat je samen met Vodafone niet kan oplossen. Neem aan dat hier ook 14 dagen bedenktijd aan vast zit, @Cecilia

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dit is echt onzin. Ze kunnen bij Ziggo, waar ik mijn internet, tv, telefoon abonnement heb en betaal met dezelfde bankrekening als waarmee  ik in deze bestelling het toestel al heb betaald, nagaan dat dat mijn bankrekeningnummer is die op mijn naam en adres staat. Ze kunnen daar ook het adres waar mijn bestelling moet worden afgeleverd nagaan, want dat is hetzelfde. Ik heb daar via facebook messenger al vele bewijzen van geleverd. Bovendien kunnen ze op mijn identiteitskaart mijn naam controleren. Ze willen gewoon niet en je kubt er van op aan dat ik mijn bestelling echt wel annuleer voor het te laat is. Met dank aan de starheid van Vodafone. Klantvriendelijkheid ten top.

wunjo
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de bestelling via Vodafone messenger geannuleerd en Dynalogic heeft de opdracht geannuleerd en stuurt het pakket retour naar Vodafone.

Probleem opgelost. Nu alleen nog mijn geld terug!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic