mrkoker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bellen en internetten tegelijk

Ik kan sinds begin 2020 plotseling niet meer op internet als ik een telefoontje krijg of zelf bel op mijn note 9.

op eerdere vragen werd door vodafone medewerkers geantwoord dat dit komt door terugrol van het 3G netwerk. 

Dit kan alleen niet kloppen. Mijn andere abonnement van vodafone op ander toestel kan nog wel internetten en bellen tegelijk.

Bovendien heb ik mijn simkaart in een ander toestel gedaan (not 😎 en daar hou ik wel internet tijdens bellen wat niet zou moeten kunnen als het aan mijn abonnement of het vodafone netwerk zou liggen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mrkoker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat het niet aan de terugrol van 3G ligt blijkt uit het feit dat ik wel internet en bellen tegelijk kon in het andere toestel in hetzelfde pand.

De instellingen hebben we met de servicemedewerker doorlopen en die klopten.

Ik heb op een andere forum gelezen dat het resetten van de instellingen via soft reset soms soelaas biedt. Heb toen een soft reset gedaan via algemene instellingen waar je een reset optie hebt en daarna was het opgelost. Ik kan nu wel internetten en bellen tegelijk.

Mogelijk is ergens in de achtergrond bij mijn toestel een instelling blijven hangen in de verkeerde instelling en was het na de reset verholpen.

Je verliest door de soft reset geen data maar wel al je verbindingsinstellingen zoals roming instellingen en ook al je wifi wachtwoorden en vertrouwde wifi netwerken ben je kwijt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @mrkoker 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je wel altijd goed bereik bij je in de buurt? Staat 4G wel aan op je toestel? Wat de klantenservice je zegt, kan best wel eens waar zijn, maar hoeft niet. Wat zie je als je aan het bellen bent, 4G? En als je aan het internetten bent, wat zie je dan? En als je dan aan het internetten bent, wat zie je dan in beeld als iemand je belt?

Kijk toch ook even bij je instellingen of je 4G bellen wel aan hebt staan.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @mrkoker. Welkom op de Vodafone Community. 

Wat frappant dat je sinds dit jaar niet meer kunt internetten en bellen tegelijkertijd! Allereerst ontzettend goed dat je jouw simkaart ook in een ander toestel hebt getest. Zo heb je eigenlijk al uitgesloten dat het aan jouw simkaart kan liggen. Zonder direct overhaaste conclusies te trekken, denk ik dat een instelling op jouw Note9 misschien wel de boosdoener kan zijn. Dit omdat het op dezelfde locatie in een ander toestel wel werkt. Ik ben dan ook benieuwd naar de antwoorden op de door @Energieboy gestelde vragen. En waar ik ook benieuwd naar ben is of je jouw Note9 toevallig al eens hebt teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Vergeet hierbij niet een back-up te maken van je toestel. 

mrkoker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat het niet aan de terugrol van 3G ligt blijkt uit het feit dat ik wel internet en bellen tegelijk kon in het andere toestel in hetzelfde pand.

De instellingen hebben we met de servicemedewerker doorlopen en die klopten.

Ik heb op een andere forum gelezen dat het resetten van de instellingen via soft reset soms soelaas biedt. Heb toen een soft reset gedaan via algemene instellingen waar je een reset optie hebt en daarna was het opgelost. Ik kan nu wel internetten en bellen tegelijk.

Mogelijk is ergens in de achtergrond bij mijn toestel een instelling blijven hangen in de verkeerde instelling en was het na de reset verholpen.

Je verliest door de soft reset geen data maar wel al je verbindingsinstellingen zoals roming instellingen en ook al je wifi wachtwoorden en vertrouwde wifi netwerken ben je kwijt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat goed dat je dit nog even terug koppelt aan ons @mrkoker 
Fijn dat het weer werkt en veel plezier!

Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

@mrkoker 

Waarschijnlijk stond VoLTE (bellen via 4G) niet aan in je toestel en is dit wel aangesprongen na de reset.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ontzettend fijn om te lezen dat het is opgelost @mrkoker. Hartelijk dank voor jouw terugkoppeling en het delen van de oplossing! 

mrkoker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij de instellingen die je normaal in je toestel kan aanpassen stond alles goed en ook bij Vodafone maar in het toestel zat de instelling toch niet goed verwerkt kennelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic