thijs-west

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Batterij probleem Galaxy S3

Beste,

De batterij van de Galaxy S3 is naar mijn mening altijd niet geweldig geweest. Maar sinds een maand of 2/3 is het echt vreselijk. Mijn S3 gaat rond de 5 uur per dag mee. Na een ochtend op het werk staat de batterij op 20%, gaat het beeld knipperen en loopt het aantal procenten terug per minuut.

Cache wissen heb ik ook geprobeerd. Het werkt allemaal niet. Is er iemand met een oplossing? Dit is niet te doen meer.

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groeten,

Thijs
41 Reacties 41
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Bij gamen bijvoorbeeld of enig ander zoals internet browsen wordt de CPU warm omdat deze natuurlijk het werkt moet doen. Hoe zit het met je batterij? Stinkt de batterij en beetje is? Niet meer plat maar bobbelig?

Wat je zou kunnen doen is om een battery widget te installeren die ook over een temperatuur beschikt. Zo kunnen we kijken welke temperatuur je mobiele telefoon bereikt 60 graden is het max van en toestel komt ie hoger uit dan dat is er wel iets mis met het toestel, eronder? Dat is dan normaal.

Gebruik je en hoesje, doe je hem in je broekzak? Kijk ook even of er misschien en update beschikbaar is voor het toestel.
marchekkie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarschijnlijk een app die veel synchroniseert, ik had het met outlook. Even in de gegevensvrebruik kijken welke het is en dan in die app kijken wat je kan aanpassen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

En heeft dat ook geholpen?
fredex

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is het juist de bedoeling van het abonnement dat ik heb afgesloten) dat je zaken kunt laten draaien als GPS, internetverbinding etc. Anders kan ik net zo goed weer een oude nokia uit de kast halen.
leoco

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds kort valt mijn telefoon uit als de stroomcapaciteit nog op 30 % staat. Eerst was dit nog 20 %. Wordt dus erger. Waarschijnlijk is de battery niet goed. Kan ik een nieuwe krijgen? toestel is door Vodafone geleverd bij het abonnement aflevering 30 juli 2013
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
De Samsung fabrieksgarantie op accessoires is zes maanden na aankoop van je smartphone.
Een batterij valt onder de definitie van accessoire.
Zie de zogenaamde Warrenty Card die je hebt gekregen bij levering van jouw smartphone. Op pagina 21 of 22 staat dat vermeld in de Nederlandse taal.

Je hebt dus nog enkele dagen de tijd om bij de verkoper van je smartphone een nieuwe batterij te claimen. Of een reparatie-verzoek-onder-garantie-voorwaarden in te dienen.
Wel is de originele aankoop-factuur of het originele aankoop-bewijs doorslaggevend of je nog op tijd bent voor de garantie-voorwaarden. Zoek die dus op in je papieren.
De garantie op jouw Samsung Galaxy S III - accessoires (en dus ook op jouw batterij) verloopt op 30 Januari aanstaande.

Succes !


Netwerker
martini-bleu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn samsung s3 mini heeft vorige week een up date gehad en sindsdien doet mijn telefoon raar.
eerst geeft mijn batterij aan dat er nog 80 procent dan stuur ik 3 whats app berichtjes of zo of een reactie op fb dan springt mijn telefoon uit en dan weer aan en zegt hij dat er nog maar 1 procent batterij is. ik kan dan niks meer met mijn telefoon want hij blijft uit gaan en an springen... is hier een oplossing voor. al de update er af gegooit maar niets
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @martini-bleu ,

Zou je even willen kijken of er wat aan de hand is met je batterij deze bevindt zich aan de achterkant door even het klepje te openen. Dan kunnen we in ieder geval weten of het daar wel of niet aan ligt.
Anders nemen we wat hogere stappen op.
martini-bleu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn batterij ziet er nog goed uit niks geen bobbels of opgezwollen

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @martini-bleu ,

Zou je eens kunnen kijken bij je instellingen en zie dan batterij. Kan je me vertellen welke apps er veel stroom verbruiken? En op welke Android versie draai je? Zie instellingen > Over het toestel > Android versie.
martini-bleu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij mij staat er apparaat in stand by 9%
android systeem 63%
scherm 8 %
mobiel stand by 8% android Systeem 5% (staat er 2maal in)
telefoon 3%
google play serv 2%
exchange- services 2%
mijn android versie is nu 4.1.2
mijn vriend heeft gisteren er een andere versie er op gezet en nu moet ik zeggen dat hij niet vannacht is uit gegaan wat hi normaal wel doet. mijn telefoon zat net nog op 53 % en ik denk ga eens kijken als ik hem gebruik of die dan uit gaat en jawel hoor hij is uit
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @martini-bleu ,

Dan raad ik je toch helaas aan om en reset te maken van het toestel. Soms gaat het updaten weleens mis waardoor je software niet volledig functioneert als normaal.
Maar voordat je dit doet maak en back up van je gegevens via Samsung Kies (apps worden niet opgeslagen en bij het resetten verwijderd)!
Eenmaal als je dit hebt gedaan ga dan naar: Instellingen > back-up maken en terugzetten (als je toestel weer opnieuw is gestart moet je ook je accounts weer eraan toevoegen vergeet deze accounts niet qua wachtwoorden en namen).

Ik wens je succes als dit ook geen succes is geworden kun je en winkel bezoeken om eens daar te kijken wat zij voor je kunnen doen! Hopelijk heb ik je in ieder geval goed geïnformeerd :).
martini-bleu

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor de tips we gaan dan maar verder zoeken
groetjes
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@martini-bleu ,

Geen dank hoor! Daarvoor zijn we en community 😉
Succes en laat je het ons weten?
momoiro

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al enige tijd, net als velen, problemen met mijn batterij. Maar sinds vorig weekend is het helemaal erg geworden waardoor ik nu bijna niks meer kan uitvoeren met mijn telefoon zonder dat mijn batterij helemaal leegloopt.
Ik was iets op internet aan het opzoeken en mijn telefoon viel abrupt uit. Hij startte vanzelf weer op, maar kon het opstart proces niet afronden doordat mijn batterij opeens helemaal leeg was (batterij was voordat hij uitviel nog 70%, na uitval 0%).
Hij bleef de telefoon proberen op te starten, viel weer uit, weer opstarten enzovoorts. Uiteindelijk heb ik de batterij er maar uitgehaald. Daarna startte hij niet meer op omdat mijn batterij helemaal leeg was. Daarna in de oplader gestopt en voila! opeens weer 65%..

Sindsdien heb ik elke keer dat ik iets doe wat enige energie kost (gebruik van de meeste apps en internetten) dat mijn telefoon abrupt uitvalt en steeds opnieuw probeert op te starten (wat niet lukt en dit dus steeds weer herhaald) omdat mijn batterij helemaal leeg is (ook al heb ik hem 5 minuten geleden opgeladen tot 100%).
Stop ik hem in de oplader dan heeft hij opeens weer het aantal % batterij dat hij had voordat hij is uitgevallen.

Ik heb al opgezocht hoe je zoveel mogelijk stroom kan besparen en zoveel mogelijk uitgezet, dingen er afgegooid, mijn achtergrond aangepast zodat dit minder stroom kost, maar niks helpt.
Ook heb ik mijn telefoon al gerest in de hoop dat er iets zou verbeteren, maar nee. (ook omdat hij soms vastloopt)

Iemand een idee wat ik nog kan? Want ik weet het niet meer en ik word er helemaal gek van...

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@momoiro Het kan zowel een software- als toestelprobleem zijn. Ik adviseer in dit soort gevallen.


  • Maak een backup
  • Reset je toestel naar de fabrieksinstellingen (kost weinig tijd en kan heel simpel thuis)
  • Helpt dit niet, bied dan je toestel aan ter reparatie

hartje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hey,

mijn samsung galaxy S3 wordt telkens als ik hem aanzet heel warm.
De baterij gaat nog geen 2uur mee en hy herkent mijn sim ook niet meer.
Dit sinds gisteren, hy werkte nog prima heb hem nog geen 5 min in men tas gedaan ergens binnen gegaan
en bij het buitenkomen had ik geen netwerk meer. Provider gebeld alles is in orde met de simkaart en men abo.
De telefoon laad ook heel langzaam op.
Kan iemand me helpen??

thanxx
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hartje ,

Hoelang heb je dit toestel al? Je batterij kan namelijk verouderd zijn waardoor sommige cellen in de batterij niet goed of zelf niet functioneren, je zou eens en nieuwe batterij kunnen kopen voor je Galaxy SIII misschien dat dit wel werkt. Want is je batterij opgebold of zitten er bobbels op?

Kijk ook even of je en software update hebt dit doe je via: Apps > Instellingen > Over het toestel > Software update.

Want in je bericht kan ik verklaren dat het best wel wat te maken kan hebben met en batterij, of probeer eens en andere batterij of dit wel werkt dan zou je inderdaad en nieuwe kunnen kopen.
MachteldTalen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem met mijn telefoon. Tijdens het gebruiken van apps (alle soorten) wordt mijn telefoon erg warm. Ook gaat de batterij erg snel leeg. Mijn batterij is niet bobbelig en stinkt niet. Wel heb ik er een hoesje omheen maar dat veranderd niks met de warmte. De temperatuur kan ik niet goed meten maar het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien is 40 graden.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @MachteldTalen ,

Vaak is hiermee de batterij de boosdoener omdat je batterij deze controle en de hitte verspreid omdat het toestel bijvoorbeeld erg veel wordt gebruikt. 40 graden is nog en normale temperatuur als je telefoon te heet wordt. Misschien dat je even van iemand zijn of haar batterij mag lenen.

Anders kun je kijken of er en update beschikbaar is. Zo niet probeer eens en reset van je toestel maak hiervoor wel even en back up van je data via Samsung Kies.

Heb je nog garantie raad ik je aan deze zeker te gebruiken zodat zij je toestel kunnen helpen. Je hebt 6 maanden garantie op je batterij en 2 jaar op je toestel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic