Gemma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BB Z10 email instellingen Ziggo

Hi,
Ik HAD email via Ziggo werkend op mijn Z10 (met hulp van Smart crew, want het is niet 1-2-3 simpel...) maar sinds de laatste update vragen alle accounts om verificatie van bestaande accounts.
Guess what: gmail geen probleem, maar Ziggo wel. Blikbaar is ie de instellingen kwijt.
Kunnen jullie aub hier posten wat de juiste server- en poortennamen en nummers zijn etc.
Thanks in advance!

Gee

Btw, where did your chat go on this site?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Vond dit op de ziggo site:
 
Staat u e-mailprogramma er niet bij? Gebruik dan de algemene e-mailinstellingen.

  • Server voor inkomende e-mail* = pop.ziggo.nl
  • Serverpoort voor inkomende e-mail = 110
  • Server voor uitgaande e-mail = smtp.ziggo.nl 
    Serverpoort voor uitgaande e-mail = 25
  • Gebruikersnaam = uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld piet@ziggo.nl)
  • Wachtwoord = het wachtwoord van uw e-mailacount
  • Beveiligingstype = vink de optie “aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie” niet aan.
Opzich vrij apart dat je dit probleem hebt.
Mijn Z en Q hebben nog nooit om instellingen gevraagd, daar gaf ik alleen gebruikersnaam / emailadres en wachtwoord in en het toestel deed de rest.

Bekijk in context

2 Reacties 2
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Vond dit op de ziggo site:
 
Staat u e-mailprogramma er niet bij? Gebruik dan de algemene e-mailinstellingen.

  • Server voor inkomende e-mail* = pop.ziggo.nl
  • Serverpoort voor inkomende e-mail = 110
  • Server voor uitgaande e-mail = smtp.ziggo.nl 
    Serverpoort voor uitgaande e-mail = 25
  • Gebruikersnaam = uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld piet@ziggo.nl)
  • Wachtwoord = het wachtwoord van uw e-mailacount
  • Beveiligingstype = vink de optie “aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie” niet aan.
Opzich vrij apart dat je dit probleem hebt.
Mijn Z en Q hebben nog nooit om instellingen gevraagd, daar gaf ik alleen gebruikersnaam / emailadres en wachtwoord in en het toestel deed de rest.
Gemma
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi there,
Eén aanpassing (smtp username en ww leeg laten) en het werkt! Thanks!
Was idd ook al op Ziggo site aan het kijken. Geloof me: dit werkte voorheen echt niet. Maar dan heb ik het over enkele maanden en software updates geleden. Daarom niet geprobeerd - eigenwijs, ik weet het 😉
Wellicht dat door de vele klachten (fora stonden er vol mee) dit door RIM is opgepakt en verbeterd in een update.

Anyway, works like a charm now! Thx!
Luv my Z10!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic