johnz

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

internet dagtarief activeren

Welke acties moet ik uitvoeren om een dag te internetten voor 1 euro?
Wanneer ik sms " intenet dag aan " , krijg ik een sms retour: "op je huidige tarief kun je deze Vodafone dienst niet aansluiten". Toen geprobeerd: internet tarief aan, maar dan wordt die euro gelijk al geïncasserd, klopt dat? Overigens: om dit weer uit te zetten, wordt geadviseerd "internetgebruik uit". Maar hierdoor wordt internet geheel geblokkeerd en moet ik dit via Vodafone winkel weer laten deblokkeren!

Graag de juiste volgorde voor deze dienst.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi johnz,

1) dat is het nieuwe tarief ipv het betalen per mb. Dat was nogal prijzig.
2) Deze functie is voor internetgebruik in het algemeen, dus om alle bundels van internet te gebruiken ook die uit vraag 3. Is deze internetbundel (uit vraag 3) op, dan gaat hij automatisch naar het 1 euro tarief.
3) zie 2, je maakt eerst deze op en als het op is gebruik je 1 euro per 100mb.

hopelijk is dat iets helderder? 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi johnz,

Als het goed is staat bij iedereen inmiddels het 1 euro tarief aan. Als je dus gebruik maakt van internet dan gaat er automatisch een euro af. Dit is een nieuw internettarief dus dat kun je niet uit zetten.

Als je 'internet gebruik uit' hebt gesmst dan gaat inderdaad je volledige internet uit. Zelf kun je het weer aanzetten door 'internet gebruik aan' te smsen naar 4000. Dan hoef je volgende keer niet meer naar de Vodafone winkel.
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Arina,
 
Bedankt, het wordt me duidelijk. Even recapituleren:
 
1. "internet dag aan/uit" moet ik niet gebruiken (waar dient dit dan voor?)
2. Wil ik internet op: "internet gebruik aan", 1 euro wordt geïncasseerd, einde van de dag "internet gebruik uit".
3. Wat gebreurt er als ik door opwaarderen nog vrij internet heb (met een Prepaid+ internet tarief)? Pakketgegevens aanzetten en opgebruiken en daarna pas voor 1 euro een dag internet aanzetten?
 
John
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi johnz,

1) dat is het nieuwe tarief ipv het betalen per mb. Dat was nogal prijzig.
2) Deze functie is voor internetgebruik in het algemeen, dus om alle bundels van internet te gebruiken ook die uit vraag 3. Is deze internetbundel (uit vraag 3) op, dan gaat hij automatisch naar het 1 euro tarief.
3) zie 2, je maakt eerst deze op en als het op is gebruik je 1 euro per 100mb.

hopelijk is dat iets helderder? 🙂
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Arina,

Ja en nee 🙂

Ik begrijp nu dat "internet gebruik aan" iets algemeens is en altijd al aan staat (in mijn specifieke geval is internetgebruik in de Vodafone winkel weer gedeblokkeerd (lees: aangezet)). Indien ik Pakketgegevens Gebruiken op mijn telefoon aanvink, wordt er vebinding met internet gemaakt.

So far so good. Als ik bonus Mb's heb, omdat ik bijv. opgewaardeerd heb, worden die Mb's eerst opgemaakt. Wat gebeurt er nu als ik die vrije Mb's niet heb of opgemaakt zijn en verbinding maak. Welk tarief wordt dan gehanteerd. Ik wil dan niet dat er "automatisch" 1 euro afgeschreven wordt. Ik wil dat dagtarief kunnen aan- en uitzetten. Hoe doe ik dat dan?

Ik lees ook ergens de instructie "internet tarief aan". Wat gebeurt er dan?

John
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik weet nu hoe het werkt. Ik dacht oorspronkelijk een keuze te hebben, maar ik hèb geen keuze. Als ik op een gegeven dag voor het eerst verbinding maak, betaal ik altijd een euro, ook al check ik die dag maar 1x mijn e-mail. Door wifi en mijn bonus Mb's te gebruiken zal ik de kosten laag moeten houden.

John
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi,

Voor de eerstr 50kb die je online gaat betaal je 1 ct. Dit om te voorkomen dat mensen een euro moeten betalen als ze per ongeluk online gaan. Voor de overige MB's betaal je 99ct. Als je over de 100mb gaat betaal je 15ct per mb.

Je hebt inderdaad geen keuze. Het is een nieuw tarief en is niet uit te zetten zoals een BloX.

Dus als je bonus MB's op zijn en dan nog internet gebruikt dan krijg je dus per dag 100mb voor 1 euro.
Voorheen was het tarief veel duurder. Dan betaalde je namelijk 1 euro per 15 minuten. Als je dan onbewust op internet zat dan kon je hele bundel leeggehaald worden zonder dat je het door had. Dit is dan toch een stuk voordeliger 🙂
johnz
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Arina,

Bedankt voor de toelichting. Het is me nu duidelijk.

John
roosx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo, maar ik wil 1 hele week internet dagtarief dus dit 7 dagen achterelkaar. als ik dus na 1 dag om 00;01 op internet vanaf of moet ik dit dan weer aan en uit zetten ? of hoe moet ik dit anders doen?
mvg roos 
 
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi roosx,

Wanneer je soms wel en soms niet gebruik wil maken van het Internet Dagtarief dan kun je het beste de internetverbinding op je telefoon uit en aanzetten. Je kunt in de toestelhandleidingen op de volgende website terugvinden hoe je dit kunt doen. Je kunt het internet ook door ons laten aan en uitzetten. Sms hiervoor INTERNETGEBRUIK AAN naar 4000 of INTERNETGEBRUIK UIT naar 4000 om je verbinding aan en uit te zetten. Let er in dat geval wel erop dat je een bevestiging krijgt per sms.
roosx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
dus als ik het goed begrijp hoef ik mijn internet niet uit te zetten en als de dag voorbij is gaat er gewoon weer 1 euro vanaf?
Groetjes roos
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat begrijp je helemaal goed 🙂
Als je je internet aan laat wordt er elke dag €1- afgeschreven en krijg je daar elke dag weer 100 MB voor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic