Danimm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Automodem Volvo XC60 met duo simkaart

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een duo simkaart in de automodem van de Volvo XC60?

Sinds enkele dagen gebruik ik met mijn Red Together abonnement een duo simkaart (€ 30) in de automodem van mijn XC60. De ervaring ermee is echter nog niet heel positief, het bereik is vaak minder dan het bereik van mijn iPhone en de data snelheid is minder dan de snelheid indien ik mijn iPhone als hotspot gebruik.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van andere Vodafone gebruikers.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Danimm
Het gebruik van een DUO Simkaart is hetzelfde als een normale Simkaart.
Daar is geen enkel verschil in, alleen dat je er twee krijgt op 1 abonnement. Verder is er niets anders. Let op: als je de Simkaart van je auto aanzet, dan moet je eerst de iPhone uitgezet hebben! En wanneer je weer terug wilt naar je iPhone dan moet je eerst je auto Simkaart uitzetten en dan pas weer je iPhone aanzetten. Kan zijn dat je daarom ook verschillen hebt omdat Vodafone dan in de war raakt. Dus eerst de ene uit, die je niet wilt gebruiken en dan pas degene aan, die je wel wilt gebruiken.

Het kan ook zijn dat je automodem minder aan kan dan dat Vodafone kan leveren. Heb even via Google gekeken op internet en er zijn mensen die aangeven dat het met een Simkaart werken minder snel gaat dan met het koppelen naar je telefoon.

Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de dealer en daar vragen wat je verder nog kunt doen. Je kan ook eens kijken bij iemand die alleen maar 1 Simkaart heeft en die erin te steken. Kijken wat je dan hebt aan snelheid.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Danimm
Het gebruik van een DUO Simkaart is hetzelfde als een normale Simkaart.
Daar is geen enkel verschil in, alleen dat je er twee krijgt op 1 abonnement. Verder is er niets anders. Let op: als je de Simkaart van je auto aanzet, dan moet je eerst de iPhone uitgezet hebben! En wanneer je weer terug wilt naar je iPhone dan moet je eerst je auto Simkaart uitzetten en dan pas weer je iPhone aanzetten. Kan zijn dat je daarom ook verschillen hebt omdat Vodafone dan in de war raakt. Dus eerst de ene uit, die je niet wilt gebruiken en dan pas degene aan, die je wel wilt gebruiken.

Het kan ook zijn dat je automodem minder aan kan dan dat Vodafone kan leveren. Heb even via Google gekeken op internet en er zijn mensen die aangeven dat het met een Simkaart werken minder snel gaat dan met het koppelen naar je telefoon.

Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de dealer en daar vragen wat je verder nog kunt doen. Je kan ook eens kijken bij iemand die alleen maar 1 Simkaart heeft en die erin te steken. Kijken wat je dan hebt aan snelheid.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Een Duo sim kun je nooit tegelijk gebruiken. Gebruik je de simkaart in de telefoon, dan zal de simkaart in de auto niet werken.
Heb je al kunnen kijken naar de snelheid Danimm?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Mochten we geen reactie meer ontvangen van jou Danimm, dan wordt dit topic op korte termijn gesloten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic