King006

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Automatische datum en tijd op Nokia Lumia 920

Hallo Iedereen,
 
Sinds kort hebben wij bij het bedrijf de Nokia Lumia 920, helaas heb ik de optie ''Automatische datum en tijd'' niet bij de instellingen?

Wie weet er meer informatie?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Dave, wij hebben ook nog wat tests gedaan en info opgevraagd.

De laatste door Vodafone goedgekeurde softwareversie is versie 1232.5957.1308.0005 (vs .0001 op jouw toestel).
In die versie is de optie gewoon aanwezig.

Het statement van Nokia kan ik dan ook niet verklaren, bij ons is de optie niet alleen aanwezig maar werkt hij ook gewoon.
Ik ga er in ieder geval van uit dat zodra de update er ook voor jouw toestel is de optie gewoon zal werken want de netwerken zijn het issue in ieder geval niet 🙂

Bekijk in context

22 Reacties 22
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Dave, welkom op het Vodafone forum 😄 !

Ik ben op zoek gegaan naar een antwoord, maar het blijkt een algemeen probleem te zijn. Niet alle toestellen lijken deze optie te hebben. Omdat dit een vrij basic functie is vind ik dit erg vreemd. Ik zet intern de vraag uit waar dit aan kan liggen en of we er een oplossing voor hebben. Ik of mijn collega's komen er zo snel mogelijk op terug.
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Jochen,

Bedankt!  ik hoor het graag 🙂 !
tvt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Deze functie zit er niet op omdat je Windows Phone of dan wel smartphone met internet hebt en je klok automatisch door internet gesynchroniseerd worden
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo tvt,
 
Maar dat kan je ook niet instellen bij de instellingen?
Bij ''Datum en Tijd'' staat alleen de tijdzone en daarbij kan je de tijd wijzigen.
tvt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Dave670;
Zoals jij zelf ook al zegt in je laatste bericht, er is geen optie in het menu van de klok/datum, dan alleen jouw tijd zone en tijd/datum die in te stellen zijn.
En er is idd geen selectie vakje meer om zelf het te kunnen selecteren om winter/zomer tijd automaties te laten aanpasen.
(uitleg waarom dit zo is)
Oude niet smartphone's hadden geen 24/7 internet ,dus deed die het door middel van kalender/agenda in de mobiel waar op vaste data, de tijd wordt aangepast als jij het selectie vakje automaties zomer/winter tijd aanpasen aan had gezet.
Anders als je dat niet had aan gezet liep je mobiel na zomer/winter tijd aanpassing niet meer op tijd.
 
Nu de smartphone's vaak tot bijna altijd met internet verbonden zijn door middel van G2/G3/G4 of wifi met internet.
Is het niet meer nodig die optie te hebben, omdat via inernet net zoal bij je pc dit automaties gebeurd via internet atomklok.
 
hoop dat mijn antwoord je zo duidelijk is waarom jij die optie dus niet hebt.;)
 
 
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het gaat me niet om zomer/wintertijd, maar om automatische tijdsync. via de provider. Van de lokale tijd op het netwerk dus. Op de iPhone kan je dat aanzetten, is bijvoorbeeld ideaal als je het vliegtuig uitstapt, dat je gelijk de lokale tijd hebt.
 
Ondanks dat ik nu verbinding heb met internet, heb ik een half uur geleden een soft-reset gedaan (volume down + power button ingedrukt houden), waardoor datum en tijd gereset worden. Via Vodafone wordt het in elk geval niet automatisch gesynct.

De Lumia 920 heeft de functie van netwerksync ook, maar om onduidelijke redenen is het op het ene toestel wel zichtbaar en op het andere niet, e.e.a. schijnt ook provider afhankelijk te zijn.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Dave,

We hebben een test gedaan met een Lumia 920 met daarop de laatste door Vodafone goedgekeurde software. Daarop zie ik in het menu Instellingen -> Datum & tijd de optie “Automatisch instellen” welke ik kan inschakelen.

Het betreft hier software 1232.5957.1308.0005. Deze zou voor alle klanten beschikbaar moeten zijn. Welke software gebruik jij precies? Gebruik je de Vodafone software of heb je andere software op je telefoon staan? Ik hoor het graag van je.
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Marc,

Nee het betreft geen Vodafone software maar gewoon de ''normale'' software.
De toestellen zijn gekocht via CoolBlue.

Software versie: 1232.5957.1308.0001

Het laatste cijfer is bij jullie een 5 en bij mij een 1 ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo Dave,

Is er ook geen update beschikbaar naar een nieuwere versie? Ga hiervoor naar 'Instellingen' > 'Telefoon-update'.

King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Marc,
 
Helaas, het toestel geeft aan:  Uw telefoon is bijgewerkt. Laatst gecontroleerd: 2 seconden geleden.
 
Versie blijft op het einde met een 1.
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Marc,

het schijnen Duitse toestellen te zijn?
wellicht heeft het hiermee te maken?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hé Dave670, over andere softwareversies dan de versie van Vodafone heb ik geen informatie. Is er ook via koppeling met de pc geen update te downloaden? Als dat niet helpt, kun je wellicht eens bij de fabrikant informeren?
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Sido,

Dat heb ik nog niet getest.
inmiddels hebben we ook een mail gestuurd naar het bedrijf waar ze gekocht zijn.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Dave670, dat is inderdaad verstandig. Hou je ons op de hoogte? Wellicht zijn er nog mede-forummers die hetzelfde ervaren.
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Sido,

Zojuist het volgende voornomen van Nokia:

Deze optie staat in de meeste varianten uit omdat dit nog niet werkt op de Benelux netwerken. We kunnen helaas niet aangeven wanneer dit wel het geval zal zijn.

Vandaar dat deze optie dus uitstaat op de Duitse firmware :@
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Dave, wij hebben ook nog wat tests gedaan en info opgevraagd.

De laatste door Vodafone goedgekeurde softwareversie is versie 1232.5957.1308.0005 (vs .0001 op jouw toestel).
In die versie is de optie gewoon aanwezig.

Het statement van Nokia kan ik dan ook niet verklaren, bij ons is de optie niet alleen aanwezig maar werkt hij ook gewoon.
Ik ga er in ieder geval van uit dat zodra de update er ook voor jouw toestel is de optie gewoon zal werken want de netwerken zijn het issue in ieder geval niet 🙂
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Bas,

Thanks voor het uitzoek werk!
Deze optie werkt wellicht wel in Nederland maar misschien niet in Duitsland, vandaar dat het bij mij ontbreekt.

Hopelijk komt de update snel, deze optie is namelijk wel erg handig!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Geen probleem en graag gedaan 🙂
Het is ook gewoon een hele nuttige optie dus een logische vraag van jouw kant!
King006
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Bas,

Ondertussen heb ik meer informatie ontvangen van een andere aanbieder.
De Windows phone 8 toestellen maken gebruik van ''NITZ''

Niet alle aanbieders ondersteunen de ''NITZ'' optie, hierdoor werkt het niet op elk toestel/netwerk.

Kennelijk hebben jullie dit wel actief op het netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic