dirkmeulendijks

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android update Galaxy S5 Plus SM-G901F

Hallo,

Weet iemand wanneer de android 5.0 update wordt verwacht op de Galaxy S5 Plus(SM-G901F)?

Alvast bedankt.
Gr. Dirk
132 Reacties 132
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
We zijn nu een maand verder en nog geen update.... Vodafone, wanneer gaat dit gebeuren? Van uitstel komt afstel, vrees ik.
040Rob

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft Vodafone al meer informatie over deze langverwachte update? Is die er überhaupt en waarom moet het zo lang duren?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hij is er blijkbaar nog niet, maar waarom...? Misschien te druk met de overname door Ziggo / UPC? (voor mij reden om ook voor mobiel de volgende keer naar KPN te gaan na 10 jaar Vodafone, maar dit terzijde).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rick_Blaine , zaken zoals overnames verlopen altijd via de directie. Dit staat buiten de technische afdelingen en fabrikanten die over de update gaan. Wat je aangeeft heeft er dus helemaal niets mee te maken en staat hier los van. Alle updates moeten eerst grondig worden getest alvorens deze naar buiten worden gebracht. Niemand heeft iets aan een update waar nog problemen door kunnen ontstaan.
040Rob

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- Android 5.0 kwam op 17 oktober 2014 uit. Dat is al bijna 8 maanden geleden. Ondertussen is Android 5.1 uitgekomen op 09 maart 2015. Moet dat echt zo lang duren, terwijl bij jullie voor de gewone Galaxy S5 wel in januari (!) 2015 de update naar 5.0 kreeg?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
marc Dat snap ik ook wel, ik probeer wanhopig iemand van Vodafone aan de praat te krijgen hier over wanneer die tests zijn afgerond. Er is echt wel een planning en het duurt onbeschoft lang inmiddels.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Rick_Blaine, we hebben deze informatie simpelweg niet, iemand 'aan de praat krijgen' zal dan ook niet lukken. Zodra we meer informatie hierover hebben delen we deze uiteraard graag met je 🙂
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ik snap niet zo goed waarom iedereen heel graag die update wil. Ik heb de update bijna 2 maanden geleden gekregen naar 5.0 en daar is voor mij de ellende met mijn toestel begonnen. Ik ben in die 2 maanden tijd mijn toestel meer kwijt geweest dan dat ik hem kon gebruiken, mag hem nu ook voor de 3e keer alweer opsturen.

Ik zou liever hebben gehad dat ze de update beter hadden getest en later hadden doorgevoerd, dan deze problemen. Wacht rustig af wanneer je heb krijgt, dan heb je misschien ook minder last van de problemen die deze update met zich meebrengt.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Natuurlijk wil niemand problemen. De vraag is waarom Vodafone zoveel tijd neemt om die paar apps die ze erbij gooien te testen. Andere providers kunnen dit wel sneller.
Als het allemaal zoveel moeite is stop dan gewoon met die branded toestellen. Ik ben al blij dat de opstartschermen met Vodafone logo er niet meer zijn maar het voegt gewoon niets toe. Tenzij Vodafone allerlei spyware installeert in de branded toestellen waar wij niets van weten... Laat iedereen lekker die Vodafone apps uit Google Play halen als ze die graag willen hebben.
dirkmeulendijks
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik lees net dat de update voor de unbranded s5 plus uit is. Nou vodafone z'n schil er nog op en dan kan het niet lang meer duren, toch? Vodafone mensen??

http://www.galaxyclub.nl/2015/06/samsung-galaxy-s5-plus-android-lollipop-update-nederland

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dat klinkt veelbelovend! Nu hopen dat Vodafone niet teveel tijd neemt voor het testen van zijn spyware apps.
xVenumNL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een S5 901F en kan niet naar 5.0 ik blijf op 4.4.4......iemand een idee?:( ik wil niet rooten
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej xVenumNL,

Ik neem aan dat je dit via OTA (via het toestel zelf) heb geprobeerd te updaten? Wat je ook nog zou kunnen doen is Samsung Kies proberen is met updates toch beter want soms kun je via Samsung Kies kleinere updaten ontvangen wanneer deze via OTA iets langer duren.

Probeer je dan nog even Samsung Kies en laat je weten wat het eindresultaat hiervan is?
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Samsung Kies 3 werkt niet bij S5 Plus, moest upgraden naar samsung smart.
Werkt wel sneller maar weet niet of hier ook de updates op binnenkomen.
Wat ik wilde vragen, hoe kan het dat mijn tel. zn wifi inloggegevens niet onthoudt??
Moest vorige week wel 3 keer opnieuw instellen..
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Je kunt beter een eigen topic daarover starten. Maar ik heb gemerkt bij sommige Lollipop versies dat hij wifi niet onthoudt als "scannen altijd toestaan" ingeschakeld staat, onder wifi>geavanceerd. Misschien helpt het uitvinken bij jou ook
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Uhm.... ik heb nog steeds versie 4.4.4 en ook nog steeds wachtende op lollipop..
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Misschien is deze bug ook wel van toepassing op 4.4.4, gewoon even Googlen
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik ga eens kijken, en hopelijk komt vodafone snel met de update.....
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai bundyboy73,

Je zou even langs kunnen gaan bij en Samsung Service Center? Updaten ze je toestel graag even naar de nieuwste Vodafone branded versie :)! Heb je deze optie al eens geprobeerd?
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Kan ik niet beter wachten tot de nieuwe update naar 5.02?? mss dat het probleem dan ook opgelost is...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic