Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Android systeem trekt batterij leeg

Sinds een paar maanden is de batterij van mijn nieuwe telefoon (jan 2016) erg snel leeg. Heb al gekeken of de batterij bol staat, maar dit is niet het geval. Heb al contact gehad met de klantenservice, omdat mijn garantie paar dagen geleden af liep en ik toen nog op Aruba zat.

Maar voordat ik helemaal naar een winkel ga, wil ik het eerst nog via het forum proberen (gisteren thuis gekomen dus deze week nog geen tijd om langs een winkel te gaan)

- De nieuwe update is nog niet geïnstalleerd, wil ik ook nog niet
- voorafgaand is er dus ook niks veranderd, het gebeurde van de 1 op de andere dag.
- voorbeeld: vandaag is mijn tel al 3 uur van de lader af. Er is nog niks mee gedaan. De verdeling is nu
6% android systeem
1% android os
1% scherm

Mij is geleerd dat scherm normaal op de 1e plek staat, dat was eerst, bij mijn andere telefoons, wel het geval. Scherm staat wel op spaarstand, zo laag mogelijk.

Heeft iemand hier ervaring mee en natuurlijk het liefste een oplossing.

Fabrieksinstellingen zijn nog niet terug gezet, als er geen andere oplossing dan is dat mijn oplossing voordat ik naar de winkel ga.

Alvast bedankt!
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi
Welkom terug op het forum, al is dat meestal geen goed teken 😞
Ik raad je aan om eens het volgende topic door te lopen: http://forum.vodafone.nl/t5/Overige-Toestelfabrikanten/Last-van-een-stroomvreter-Android/m-p/260107/...
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoi

Alles wat er staat doe ik al of heb ik al een naar gekeken.

Alleen android 6 wil ik nog niet installeren omdat ik daar niet allemaal goede dingen lees (verbinding met netwerk)

En android systeem kan ik niet uitschakelen denk ik?
Ik weet niet wat android systeem en android os precies doet? Was nooit de grootste verbruikers en sinds een paar maanden ineens wel.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ben maar naar een winkel gegaan.

Was er achter gekomen dat android os/systeem ook al mijn mb's op maakt. In 1 dag 62 mb daaraan verbruikt. Volgens de winkel is dit een software probleem (daar gaan we weer?) en moet ik dus weer mn fabrieksinstellingen terug zetten. Werkt dit niet dan adviseren zij toch om android 6.0 erop te zetten, iets wat ik liever niet nog doe...

Android os/systeem kan ik zeld niet veranderen of aanpassen. Dus zonder oplossing raken al mn mb's en batterij op en dat...
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment loopt er ook een onderzoek voor 6.0 bij de technische dienst omdat daar veel bij mis gaat. Ik hoop voor je dat fabrieksinstellingen het oplost.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ik hoop het ook en anders hoop ik dat er snel een oplossing komt voor de problemen met 6.0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic