tw303

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android.process.acore is onverwacht gestopt

Sinds begin deze maand krijg ik om de 30 (!) seconden de melding android.process.acore is onverwacht gestopt.
Via google ontdekt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het heeft te maken met een bug in HTC Contacten
Er zouden diverse oorzaken zijn (oa verjaardagen op 29 feb) en diverse oplossingen (Facebook app herinstalleren, gegevens contacten wissen, fabrieksinstellingen terugzetten), maar dat werkt allemaal voor geen meter.
Wat voor mij vooral irritant is dat er geen nummers meer worden gelezen vanaf de simkaart.
 
Een vriend had hetzelfde probleem, maar hij kreeg Over The Air een update voor HTC contacten. Hij heeft Vodafone. Ik dus ook, maar nog niets ontvangen. Ook handmatig zoeken naar updates levert niets op.
 
Vodafone wizards, gebruik jullie magic powers, want zo heeft dit toptoestel voor mij evenveel waarde als mijn good old Nokia 2120
 
specs:
HTC One X
Android 4.1.1
Sense 4+
Softwarenr. 3.14.161.27
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
tw303 schreef:
Ik heb zojuist weer handmatig gecontroleerd of er updates waren en verrek, die waren er.
Eén voor de contacten en één voor de camera.
Na installatie lijkt het probleem te zijn verholpen. Het ontbreken van nummers op de sim zal een andere oorzaak hebben denk ik.
Hoi TW303, goed om te horen dat het opgelost is. Ik zal deze topic dan ook sluiten 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ik zwaai graag even met mijn stokje, maar een nieuwe firmware-versie kan ik niet voor je tevoorschijn halen 😉 Die worden uitgerold in batches en dat gaat helaas zo snel als het gaat.
Was het probleem bij die vriend opgelost met de update? Is hij niet te vinden via de HTC website?
tw303
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zojuist weer handmatig gecontroleerd of er updates waren en verrek, die waren er.
Eén voor de contacten en één voor de camera.
Na installatie lijkt het probleem te zijn verholpen. Het ontbreken van nummers op de sim zal een andere oorzaak hebben denk ik.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
tw303 schreef:
Ik heb zojuist weer handmatig gecontroleerd of er updates waren en verrek, die waren er.
Eén voor de contacten en één voor de camera.
Na installatie lijkt het probleem te zijn verholpen. Het ontbreken van nummers op de sim zal een andere oorzaak hebben denk ik.
Hoi TW303, goed om te horen dat het opgelost is. Ik zal deze topic dan ook sluiten 🙂
moreno1999

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had een nieuwe app gedownload genaamd logo quiz maar toen ik het wou spelen en er op klikte toen kwam er een foutmelding op het scherm:helaas! androide proces acore is onverwachts gestopt ik klikte toen op nu sluiten maar de foutmelding komt steeds direct terug

kunt u mij helpen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

@moreno1999 Heb je al gekeken om de App opnieuw te installeren?
moreno1999

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ee ik had hem wel gewist maar nou komt de foutmelding om de 2 seconden en daan gaat het toestel direct terug naar het startscherm

ik heb trouwens de lg optimus L3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Schakel even je toestel uit en zet hem daarna weer aan heeft dit geholpen?
Anders druk je voor 10 seconden op de lock button en start deze vanzelf op.
daan279

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb precies het zelfde bij mijn LG en ik krijg het maar niet weg
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb zitten googlen en het lijkt een probleem te zijn met de contacten app dat op allerlei verschillende toestellen kan optreden. Het is allemaal android. We kunnen eens proberen of de oplossing die ik online heb gevonden werkt. Zo niet, volgt waarschijnlijk de "reset en update opnieuw" optie maar hopelijk is dat niet nodig 🙂

NB: dit wist al je lokaal opgeslagen contacten!! Back-up die dus eerst naar een andere locatie als je toestel. Sync ze met je google account, gebruik een back-up programma en zet ze op je PC, etcetera.

Ga nadat je de back-up hebt gemaakt naar: instellingen -> apps (kan ook bv applicatiebeheer heten) -> alles -> contacten.
Klik eerst gegevens wissen, dan gedwongen stoppen en start vervolgens je toestel een keer opnieuw op.

Helpt dat?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic