Japio-H

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy Trend Light GT-S7390 niet online

Hallo Forummensen,

Ik ben sinds +/- 2 Maanden in het bezit van een Samsung Galaxy Trend Light (GT-S7390). Eerste weken ging het prima.
na +/- 1 maand begon toestel wat last te krijgen met de verbinding, als ik bijvoorbeeld wordfeut had gespeeld dan kon ik daarna niet whatsappen. Na "herstart' ging het poosje goed. Dit ging zich steeds vaker voor doen, toestel uitgedaan en batterij er uit simkaart er uit en nachtje zo laten liggen. de volgende dag alles er weer in. Alles werkte weer prima.
Echter kreeg ik vrijdag weer problemen met toestel, weer zelfde verhaal met dit verschil dat alleen de whatsapp bleef werken. Na herstart kon ik niet meer online komen, SMS en bellen werkte wel. Weer batterij etc er uit en er na tijdje weer in, helaas geen verbetering.
Als ik probeer om Gmail account in te stellen of via Google te internetten krijg ik volgende bericht; "Kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw simkaart is niet geschikt voor gegevens".
Uiteindelijk maar terug naar fabrieksintellingen, helaas bleef alles nu zelfde, bellen en SMS werkt prima de rest niet.
Zit nu aanboord avn een zeeschip en kan duis niet even naar winkel van vodafone om advies en hulp. Vandaar dat ik het via forum doen.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn?

Bedankt alvast voor de moeite

Met vriendelijke groet

Jaap


1 Reactie 1
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is inderdaad even vervelend en dat je ook niet thuis bent maakt het wat lastiger! (Maar we houden moed) ;).
Je toestel resetten hielp dus bijna niet meestal zijn software fouten dan gefixt en zou het toestel zich naar behoren moeten doen. Dat met je Google account is en bug vraag me niet af hoe, mijn prepaid Samsung toestel had dit ook (de vuilnisbak ermee niet dat het met die van jou ook zo moet hoor)! Staan alle instellingen op de goede plek ook van de browser en ook van de rest? Opnieuw en reset maken is te zonde. Je bent niet thuis en waarschijnlijk is je PC er al totaal niet.... Doe is je vliegtuigstand aan en daarna uit al wat beter?

Je hebt er de Android versie: 4.1.2 op staan als ik het goed heb? Maak ook eens gebruik van je eigen WiFi netwerk en kijk dan of het internet en je accounts het wel gewoon het doen. Het zou kunnen dat er in je telefoon en hardware probleem (internet) bevind en niet en software probleem.
Zou je erg graag willen helpen alleen het gaat wel lastig als je niet thuis bent.
Misschien dat als je thuis bent opnieuw en bericht kunt achterlaten op dit onderwerp of het toestel ter reparatie bieden.

Ik heb nu geen oplossing als je op dat schip zit..... Ik wil je wel erg graag helpen als je terug bent. Als en ander Forum gebruiker het wel weet laat en reactie achter (dan steek ik er ook wat van) ;).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic