Plek243

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android one updates voor Nokia 7.1

Update: door

Eind januari heb ik een Nokia 7.1 aangeschaft. Ik heb bewust voor een Android One gekozen, om er zeker van te zijn dat mijn toestel nog lang up to date wordt gehouden. Maar de praktijk is dat ik helemaal geen updates binnen krijg. Een zoektocht op web leert al snel dat dit Vodafone gerelateerd blijkt. B.v. Hier:

https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/nokia-7-1-android-one-updates-via-vodafone-netwerk-298211

Dit bericht is intussen bijna 2 maand oud, maar er lijkt nog niets veranderd. De meneer daar heeft het probleem opgelost door een sim van een andere provider te gebruiken. Ik heb geen andere SIM beschikbaar, bovendien vind ik dit gewoon via mijn Vodafone SIM zou moeten werken.

En voor de duidelijkheid, behalve dat ik de update naar Android 9.0 niet krijg, lijk ik ook geen beveiligingsupdates voor Android 8.1 te krijgen. Mijn laatste update is van november 2018.

Ik hoop van harte dat hier een goede oplossing voor is
Eind januari heb ik een Nokia 7.1 aangeschaft. Ik heb bewust voor een Android One gekozen, om er zeker van te zijn dat mijn toestel nog lang up to date wordt gehouden. Maar de praktijk is dat ik helemaal geen updates binnen krijg. Een zoektocht op web leert al snel dat dit Vodafone gerelateerd blijkt. B.v. Hier:

https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/nokia-7-1-android-one-updates-via-vodafone-netwerk-298211

Dit bericht is intussen bijna 2 maand oud, maar er lijkt nog niets veranderd. De meneer daar heeft het probleem opgelost door een sim van een andere provider te gebruiken. Ik heb geen andere SIM beschikbaar, bovendien vind ik dit gewoon via mijn Vodafone SIM zou moeten werken.

En voor de duidelijkheid, behalve dat ik de update naar Android 9.0 niet krijg, lijk ik ook geen beveiligingsupdates voor Android 8.1 te krijgen. Mijn laatste update is van november 2018.

Ik hoop van harte dat hier een goede oplossing voor is
5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Plek243

Welkom op de Community.
Alleen bij branded toestellen gaan de updates via ons. Van Nokia hebben wij geen branded toestellen. De updates lopen dan ook via Nokia.
Het kan zijn dat eerdere updates van Nokia niet compatibel zijn met de settings die wij gebruiken voor het netwerk etc. Nokia kan hierover contact met ons opnemen om dit met ons te testen etc.
Op dit moment is er alleen de workaround om een andere sim te gebruiken.
Intern heb ik dit issue ook al aangekaart omdat ik vind dat dit opgelost moet worden tussen Nokia en ons. Ik raad je dan ook aan om dit aan te kaarten bij Nokia.
Kuip

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niet mee eens: het feit dat je dit kunt omzeilen door een simkaart te gebruiken van een willekeurige andere provider geeft toch al aan dat het probleem bij Vodafone ligt? Voor zover ik weet zijn er geen Nokia 7.1 eigenaren die gebruik maken van een andere provider maar wel dezelfde problemen ervaren.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zoals ik al aangaf is Nokia er verantwoordelijk voor dat de update werkt met onze instellingen en netwerk. Zij sturen de update uit. Daar staan wij buiten. Alleen branded toestellen zijn wij verantwoordelijk voor. Echter omdat het niet met bepaalde functies werkt, heb ik het intern aangekaart. Hierdoor kan er vanuit ons contact opgenomen worden met Nokia om dit op te lossen. Zoals ik al aangaf raad ik aan om dit ook bij Nokia aan te kaarten Kuip
Plek243
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,
Wat er tussen Vodafone en Nokia speelt kunnen wij niet oplossen. Nokia zegt net zo hard dat het aan Vodafone ligt. Dat is voor ons dus iets van kastje en muur. Ook bij jullie is deze klacht al maanden bekend. Nokia/HMD is mischien geen Apple of Samsung, maar groot genoeg dat ze aandacht verdienen. Vodafone is groot genoeg dat ze zoiets als dit samen met Nokia snel kunnen oplossen. Dat hebben jullie maanden niet gedaan, en dat valt jullie wat mij betreft aan te rekenen.

Gisteren heb ik zowaar zomaar de update binnengekregen. Dus blijkbaar was het helemaal niet zo moeilijk voor jullie. Even intern aankaarten, en 1 dag later is het klaar.

En al die maanden intussen hebben wij dus in principe een onveilig toestel gehad, omdat ook de beveiligingsupdates niet meer kwamen.

Hoe dan ik ook ik blijf het in de gaten houden. Mocht er weer zoiets zijn dan zal ik zeker een andere SIM kaart plaatsen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Plek243 Zoals je al aangaf, speelt het al langer en is dit al veel eerder aangekaart. Er komt iets meer bij kijken dan alleen even doorgeven etc.Nogmaals ik ben helemaal met jullie eens dat jullie er tussen instaan. Wat ik bedoel met het aankaarten bij Nokia is dat ook bij hun het bekend wordt en zij ook eventueel actie ondernemen hierop. Ik ben blij om te lezen dat de update eindelijk er is! Mocht het in de toekomst mis gaan met de updates, dan hoor ik het graag. Ik kaart het dan graag aan intern!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic