Fanny123

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Android Algemeen] Ik ben mijn ontgrendelingspatroon vergeten

Hallo, ik heb gisteravond mijn ontgrendelings patroon verandert. Hij was namelijk te makkelijk. Daarna ben ik hem vergeten en heb ik hem heel lang overnieuw geprobeerd. Maar ik had hem steeds niet goed en uiteindelijk moest ik met mijn Google account inloggen. Ik ben alleen stom genoeg mijn wachtwoord vergeten, en mijn gebruikersnaam(of gmail) weet ik ook niet meer 100 % zeker. Mijn mobiel is nu geblokkeerd! Help! Wat moet ik nu doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Fanny,
 
wat een rotprobleem.
 
Je kunt in ieder geval altijd nog proberen om je gmail-account terug te vinden, door op een pc gewoon naar www.gmail.com te gaan en daar de procedure te volgen voor een vergeten gebruikersnaam en daarna voor een vergeten wachtwoord.
 
Mocht je daar ook niet uitkomen, dan ben ik bang dat er niet veel anders overblijft dan het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Haal daarbij je SIM-kaar en een eventueel aanwezig SD-kaartje voor alle zekerheid er eerst uit.
 
Hoewel het een engelstalige site is, kun je voor de meeste toestellen de reset-methode terug vinden op de Hard-Reset site.
 
Ik hoop dat je je hiermee kunt redden, succes!

Bekijk in context

22 Reacties 22
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Fanny,
 
wat een rotprobleem.
 
Je kunt in ieder geval altijd nog proberen om je gmail-account terug te vinden, door op een pc gewoon naar www.gmail.com te gaan en daar de procedure te volgen voor een vergeten gebruikersnaam en daarna voor een vergeten wachtwoord.
 
Mocht je daar ook niet uitkomen, dan ben ik bang dat er niet veel anders overblijft dan het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Haal daarbij je SIM-kaar en een eventueel aanwezig SD-kaartje voor alle zekerheid er eerst uit.
 
Hoewel het een engelstalige site is, kun je voor de meeste toestellen de reset-methode terug vinden op de Hard-Reset site.
 
Ik hoop dat je je hiermee kunt redden, succes!
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Fanny, 
 
Welkom op het Vodafone Forum! Wat je kunt doen is het volgende:
 

  • Ga naar de volgende site. Google Recovery
  • Klik op de optie(s) Ik weet mijn gebruikersnaam niet. Je moet dan je mailadres en een soort van capcha invullen. Daarna weet ik niet omdat ik mijn ww wel nog weet.
  • Via dezelfde site kun je ook klikken op 'Ik weet mijn wachtwoord niet' Dit zal van hetzelfde laken een pak zijn lijkt me zo 😉
Laat je ons weten of dit gewerkt heeft?
 
Thanks!
Fanny123
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank dank, ..hard reset was de oplossing.
josette20

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heyy,
Uw manier werkt echt hartstikke goed, ik was mijn patroon ook vergeten en de e-mail+wachtwoord van m'n account maar, door deze manier kwam ik er zo weer in.
Echt een goede manier!!:D
geertwesterhuis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Mijn broertje heeft zijn patroon vergeten van zijn Samsung Galaxy y.
als hij zijn telefoon weer wil gebruiken moet hij zijn g-mail en wachtwoord geven maar die weet hij ook niet meer.
kan iemand hem helpen ? 
Fanny123 schreef:
Hallo, ik heb gisteravond mijn ontgrendelings patroon verandert. Hij was namelijk te makkelijk. Daarna ben ik hem vergeten en heb ik hem heel lang overnieuw geprobeerd. Maar ik had hem steeds niet goed en uiteindelijk moest ik met mijn Google account inloggen. Ik ben alleen stom genoeg mijn wachtwoord vergeten, en mijn gebruikersnaam(of gmail) weet ik ook niet meer 100 % zeker. Mijn mobiel is nu geblokkeerd! Help! Wat moet ik nu doen?
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Geert, als jullie ook het wachtwoord van het Gmail-account niet meer weten en dat ook niet meer op de een of andere manier kunnen achterhalen, dan is het onmogelijk om het toestel nog te unlocken.

De enige oplossing is dan het toestel resetten naar de fabrieksinstellingen, een nieuw google-account maken en dat aan de telefoon koppelen.

Je kunt de telefoon dus wel gewoon blijven gebruiken, maar eventuele dingen die gekoppeld waren aan het google account zijn niet meer terug te halen.
Sponsbob

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vergeet niet dat daarnaast alle gegevens van je telefoon/tablet zijn gewist. Dus niet alleen de koppeling met je Google account, maar ook alle foto's, contacten, enzovoorts.
 
Meer info over een vergeten wachtwoord, het resetten van je tablet en het maken van een goede backup (belangrijk - hierdoor kun je later je gegevens weer herstellen na een eventuele hard reste) vind je op deze webpagina http://www.tabletguide.nl/tips/android-tips/
abby

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil me pincode weten van me vergrendeld anders gaan ze het blokkeren
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @abby
Op het forum helpen klanten elkaar. Ik ben bang dat je bericht iets te weinig informatie bevat om anderen te laten reageren.
Als het gaat om de pincode die je destijds hebt verzonnen bij het aanmaken van je vergrendelscherm, dan kan je daar helaas niemand mee helpen. Dit is een persoonlijke code.
Het enig wat je nog kunt doen als je deze vergeten bent: terugzetten naar de fabrieksinstellingen 😞

Hopelijk lukt het je nog om in te loggen zonder dat al je gegevens verloren gaan.
elinetellie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben de nummercode vergeten van mijn samsung werkt deze oplossing hier ook voor?
Xxjkxx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee ik heb een huawei g510 maar ik ben me patroon vergeten nu moet ik me wachtwoord van me google account invoeren maar die ben ik dus vergeten zou je me alsjeblieft willen helpen misschien weet jij het wel dat zou ik super leuk vinden groetjes jennifer
Xxjkxx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoimisschien moet je je email geven en dan krijg je je code
lauren

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo ik heb een samsung s3,
ik heb nogal een groot probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb in alle haast mijn wachtwoord veranderd en ben het vergeten,balen!
ik weet het nog ongeveer,maar ik heb alles geprobeerd en dat lukt niet.
het is een pin code,ik heb al meer dan 200 de foute code ingestoetst,ik heb alles geprobeerd en ben ten einde raad.
ik krijg geen; wachtwoord vergeten. klopt het dat ik alles moet wissen om dr weer in te komen?zoja [hoe] kan ik dan een backup maken van mijn telefoon?want ik wil echt niet alles kwijt zijn. ik hoop dat er miss andere manieren zijn?
zsm,een wanhopig iemandd


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai lauren,

Wat balen zeg! 200 keer is niet en klein beetje veel...
Ik ben bang dat je dan echter wel de gegevens kwijt zal zijn, soms kan via je Google account je foto's enzovoorts nog opgeslagen worden als dit ook aan stond op je telefoon bij de App Foto's (van Google).

Je zou via Google Device Manager kunnen kijken of je toestel nog online staat dan kun je deze verschillende acties laten gebeuren. Of jezelf bellen met en ander toestel en dan druk je op de home knop en ga naar je instellingen van het toestel en naar schermvergrendeling en dan selecteer je geen kan soms ook weleens werken.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hey @lauren, welkom op het Vodafone Forum 🙂 Is het nog gelukt met de tips van @SamsungExpert?
pieter1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Martin

Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij vraagt hij niet om een google account. maar toen ik naar hard-reset ging en mijn model vond werkten de aanweizigingen niet. Wat moet ik doen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
pieter1 , is het nog gelukt? Ik moet eerlijk bekennen dat het mij ook soms niet meteen lukt. Soms kom ik pas na 3 of 4 keer proberen in het juiste menu voor de hard-reset, het verschilt ook een beetje per telefoon. Mocht het echt niet lukken dan kun je in een winkel om hulp vragen.
JS2003

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben mijn ontgrendelings code vergeten. hoeveel pogingen moet je fout doen om op je google account te komen?
pliess help me
JS2003

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
plies help me
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic