NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Android 4.0.3 Update Samsung I9100 Vodafone

Is bevestigd door Samsung Mobile NL;
 
SamsungMobileNL ‏ @SamsungMobileNL
De android 4.0.3 software upgrade staat klaar voor de I9100 vdf (vodafone versie). Downloaden via Kies
 
Zie Twitter
16 Reacties 16
Debbie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samsung galaxy s2
Android 2.3.5
 
Hallo,
 
Ik heb een vraag over de updates van de Samsung Galaxy s2 door Vodafone / Samsung.
 
Sinds januari heb ik bovenstaande toestel in bezit. Ik heb deze bij Belcompany aangeschaft met een nieuw abbonement. Het toestel is simlockvrij, want heb eerst nog mijn oude abo van een andere provider gebruikt ivm overstappen. Ik weet alleen niet of deze wel of niet branded is. Er staat Android versie 2.3.5 op.
 
Op dat moment was ook al een tijdje 2.3.6 uit en inmiddels (bijna) ook ICS 4.03. Echter sinds ik het toestel heb, heb ik dus nog niet een update gehad, niet via de telefoon en niet via Kies. Ik ben een beetje verbaasd hoe lang dit duurt. ICS is al uitgegeven en ik heb zelfs 2.3.6 niet op de telefoon staan, terwijl deze update toch een aantal belangrijke punten oplost, zoals het spontaan opnieuw opstarten.
 
Op facebook heb ik ook bij Vodafone nagevraagd hoe het zit, maar daar zeiden ze me dat ze niet weten wanneer de updates beschikbaar zijn en dat je dat vanzelf merkt. Maar dat vind ik raar. Jullie weten toch wel ongeveer hoe en en ander loopt en wanneer het voor gebruikers beschikbaar komt?
 
Graag zou ik willen weten of 2.3.6 ook nog beschikbaar komt of dat ICS de eerstvolgende zal zijn voor de galaxy s2 en of jullie al weten wanneer ongeveer of dat dit nog een tijdje gaat duren.
 
Alvast bedankt voor de reactie.
Met groet,
Debbie
DrWho

Gedreven Meedenker
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Debbie,

Of je toestel branded is of niet kun je heel simpel zien tijdens het opstarten bijvoorbeeld.

Zie je een Vodafone logo en heb je software van Vodafone voorgeinstalleerd op je toestel? BRANDED 😞

Heb je niets van Vodafone in je toestel staan, SUPER! non branded

Bij non branded toestellen word de update via Samsung uitgerold en zou deze OTA of via Samsung Kies te downloaden moeten zijn.

Via Vodafone kan wel eens wat langer op zich laten wachten.
Debbie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Dat is dus wel balen.. heb software van Vodafone erop staan, dus branded en ik begrijp dat de updates dan nogal op zich laten wachten.
 
Maar niemand kan een datum geven? Ik bedoel 2.3.6 is toch al een half jaar uit.. waarom moet dat dan zo lang duren allemaal?
 
Mvg,
Debbie
DrWho

Gedreven Meedenker
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Het hele probleem in deze is dat de ROM goedgekeurd moet worden door Google én Vodafone.

Ik kan me zo voorstellen dat die 2 zich onderling kibbelen over zaken waar wij als consument geen weet van hebben.

Helaas.
GyroTwister

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
And how about this one??????
 
Vodafone
StoeriX

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ook ik heb hem bij belcompany gekocht met abbo verlenging. En volgensmij is die van mij ook branded. Ik was daar best pissig over omdat BC mij veteld had dat de telefoon simlockvrij etc etc was. Maargoed ik vraag me nu ook af of die van mij branded is. Er staan wel wat Vodafone apps op maar ik heb geen start scherm van vodafone.... of logo er op.
 
Kies zegt: Huidige Firmware:PDA:KJ3/ PHONE:KI1/CSC:KI2 (VDF)
Ik krijg ics er niet op dus.... Heb de laatste kies ook gedownload. Hielp niks
NeznirV
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hee all,
 
Ik heb net een nieuw Topic daarover geopend.
 
Tjek hier maar Android 4.0.3 Vodafone Galaxy SII
 
Is bevestigd door de Twitter van Samsung Mobile NL.
 
 
 
DebbieB

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
Ik heb een abonnement bij Vodafone, maar een Samsung galaxy S2 toestel die los hebt aangeschaft.
Nu wacht ik al een tijdje op de ICS 4.0.3 update , alleen krijg ik nog steeds geen melding via FOTA of via KIES dat de update beschikbaar is :(.
Weten jullie misschien waar dat aan ligt? 
 
Gegevens mobiel:
CSC: I9100OXFKE1 
 
Groetjes Debbie 😉
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
DebbieB schreef:
Hi,
 
Ik heb een abonnement bij Vodafone, maar een Samsung galaxy S2 toestel die los hebt aangeschaft.
Nu wacht ik al een tijdje op de ICS 4.0.3 update , alleen krijg ik nog steeds geen melding via FOTA of via KIES dat de update beschikbaar is :(.
Weten jullie misschien waar dat aan ligt? 
 
Gegevens mobiel:
CSC: I9100OXFKE1 
 
Groetjes Debbie 😉
 
 


 
Die komt dan uit Bulgarije, Croatie, Servie of Bosnie Herzegovina 😉
 
Volgens de site van Samsung zelf is de meest recente versie van de firmware voor jouw toestel inderdaad 2.3.4.
 
Dit kun je zelf hier nakijken, voer rechtsboven bij "Search" OXFKE1 in en je kunt het zelf ook zien.
 
Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb.
Psynld

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De update is iid uitgerold, echter heb ik nu om de haverklap vastlopende apps. Tot en met het bellen aan toe.
Iemand enig idee hoe de update terug te draaien is?
Snoedelpaardje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag las ik het volgende bericht op nu.nl:
http://www.nu.nl/gadgets/2801858/galaxy-s-ii-kan-crashen-android-40-update.html
 
Volgens het bericht lijken Vodafone klanten geen last van crashen te hebben. Ik heb deze problemen wel, sommige apps werken minder soepel of lopen vast, waardoor ik de batterij uit de telefoon moet halen. Voor de update naar ics had ik nergens last van, dus ik hoop dat er snel een volgende update komt.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat hoop ik dan ook  als deze zoveel fouten geeft. Ik heb gisteren geprobeerd mijn Galaxy Splus te udaten maar volgens Kies had ik de laatste versie al maar dat is niet de 4.0.3
 
😞
michel87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb een Samsung Galaxy S2 en deze voorzien van Android 4.0.3 en ook helaas last van vastlopende apps. Ook lijkt de batterij sneller leeg te gaan. Ik begrijp dat dit bij Samsung ligt, maar is toch hinderlijk en hoop dat er spoedig een oplossing gaat komen.
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Allemaal,

De problemen met de Android 4.0.3 die jullie omschrijven zijn veel voorkomend. Ik vrees dat er echt een nieuwe versie Rom moet komen die dit oplot maar heb geen idee of Androiddat gaat doen.

Vodafone kan hier helaas niets aan doen.
elwinstaal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen jullie vanuit Vodafone ook aangeven zodra er geen update komt dan weet ik of ik een andere ROM op mijn telefoon kan gaan zetten. Problemen die ik heb zijn apps die niet goed werken (b.v. push functie e-mail werkt niet goed, trage reactie interface, accu snel leeg). Erg jammer allemaal want de telefoon was MASTER voor de update.
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Zoals Moderator Selly al aangaf, kunnen wij geen uitspraak doen over de updates die door Samsung, Google, HTC of wat voor merk dan ook word uit gebracht. Voor klanten die een branded toestel hebben van ons, adviseer ik om dit forum in de gaten te houden : Nieuwe Toestellen & Updates
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic