Beste Vodafone,
Mijn topic "Fout in Vodafone systeem of eigen fout? Betaalde dienst nooit besteld." is helaas al gesloten voordat ik een antwoord heb kunnen geven.
Kort samengevat: Ik zie dat ik op 29 oktober ben gebeld door een vreemde telefoonnummer 044 175686****. Telefoon heb ik niet opgenomen, beller kwam in mijn voicemailbox terecht. Daarna zat ik vast aan een Amazenow abonnement van € 5,- per week.
Uw reactie was: Het kan zijn dat je een spelletje hebt gedaan of via een banner op een pagina een pop-up hebt gehad, zonder dat jij het ziet. Ze zijn tegenwoordig zo slim dat ze met omwegen aan je gegevens komen. Als je een app hebt op je telefoon dan kan daar een verborgen banner op zitten die je gegevens binnen haalt. Zag niet dat jij daar zo last van had, maar het kan.
Mijn reactie op uw antwoord:
Ik blijf het raar vinden dat oplichters vanuit het buitenland door je te bellen en doordat ze in je voicemailbox komen je zonder opdracht/toestemming etc. een Amazenow abonnement kunnen laten afsluiten (via Vodafone). Waarom is het systeem niet goed beveiligd?
U weet dat Amazenow uw systeem/klanten misbruikt, waarom blokkeert u dan dit soort diensten niet in uw systeem ter bescherming van uw klanten?
Volgens u hebben alle gedupeerden waarschijnlijk een App of internet pagina bezocht, maar waarom zijn deze oplichtpraktijken het afgelopen maand alleen bij Vodafone klanten gebeurt en niet bij andere providers?
Met vriendelijke groeten, Amca