Order nu de Galaxy S24 bij Vodafone
De modellen op een rij De Samsung Galaxy S24 is verkrijgbaar in drie verschillende modellen, de S24, de S24+ en de S24 Ultra. De Samsung Galaxy S24 en S24+ zijn beschikbaar in het Onyx Zwart, Marmer G...
Beste Vodafone,
Mijn topic "Fout in Vodafone systeem of eigen fout? Betaalde dienst nooit besteld." is helaas al gesloten voordat ik een antwoord heb kunnen geven.
Kort samengevat: Ik zie dat ik op 29 oktober ben gebeld door een vreemde telefoonnummer 044 175686****. Telefoon heb ik niet opgenomen, beller kwam in mijn voicemailbox terecht. Daarna zat ik vast aan een Amazenow abonnement van € 5,- per week.
Uw reactie was: Het kan zijn dat je een spelletje hebt gedaan of via een banner op een pagina een pop-up hebt gehad, zonder dat jij het ziet. Ze zijn tegenwoordig zo slim dat ze met omwegen aan je gegevens komen. Als je een app hebt op je telefoon dan kan daar een verborgen banner op zitten die je gegevens binnen haalt. Zag niet dat jij daar zo last van had, maar het kan.
Mijn reactie op uw antwoord:
Ik blijf het raar vinden dat oplichters vanuit het buitenland door je te bellen en doordat ze in je voicemailbox komen je zonder opdracht/toestemming etc. een Amazenow abonnement kunnen laten afsluiten (via Vodafone). Waarom is het systeem niet goed beveiligd?
U weet dat Amazenow uw systeem/klanten misbruikt, waarom blokkeert u dan dit soort diensten niet in uw systeem ter bescherming van uw klanten?
Volgens u hebben alle gedupeerden waarschijnlijk een App of internet pagina bezocht, maar waarom zijn deze oplichtpraktijken het afgelopen maand alleen bij Vodafone klanten gebeurt en niet bij andere providers?
Met vriendelijke groeten, Amca
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Amca
Ik ben niet werkzaam bij Vodafone maar ik ga je toch helpen met antwoord.
Vraag 1 kan toeval zijn geweest of een slimme zet van de persoon die fraude wil plegen en via je voicemail er dus achter komt dat je nummer bestaat en daarom inschrijft voor deze dienst. Daar kan jij niets aan doen, maar Vodafone ook niet. Dat heeft verder ook niets met beveiliging te maken. Als ze hier iets aan zouden kunnen doen, dan had Vodafone dit zeker al gedaan. Kijk maar naar het terug bellen van hele dure nummers, in het buitenland, dan krijg je eerst een tekst te horen en kan je altijd nog snel ophangen.
Vraag 2 is ook best een lastige want een SMS nummer kan door meer bedrijven worden gebruikt. Als voorbeeld: Postcode opzoeken sms dan zoekpostcode naar 2222 / Huisnummer opzoeken sms dan zoekhuisnummer naar 2222 / Baby informatie aanvragen sms dan babyinfo naar 2222. Zoals je ziet, het zijn misschien wel 3 verschillende bedrijven maar ze gaan allemaal naar 2222. De eerste 2 zijn niet betrouwbaar maar nummer 3 wel. Dan zou je dus, als je 2222 zou blokkeren, de goede daarmee ook pakken. En het is nu eenmaal heel moeilijk om sms namen te blokkeren. Tenminste, nu nog niet, wie weet wel in de toekomst??
Vraag 3 is een goede vraag. Nu weet ik van vrienden dat die ook wel eens zo’n sms'je hebben ontvangen en die zaten niet bij Vodafone. Maar als je hier op de community leest dan lijkt het er wel op dat Vodafone er meer last van heeft. Geen idee hoe dat komt en misschien dat iemand van Vodafone daar wel iets meer over kan melden. Maar het is dus wel zo dat er verborgen banners zijn die je nummer overnemen. Wat mij in ieder geval opvalt is dat het om veel Android toestellen gaat en niet om iPhones. Weet het niet zeker, maar daar lijkt het ook wel op en misschien heeft dat weer te maken met de beveiliging van je toestel en/of de toestemmingen die mensen geven als ze een app downloaden. Bij een Android zie ik soms toestemmingen langs komen waarvan ik denk, dat heb jij niet nodig met deze app. Maar mensen accepteren het toch, blindelings 😞
Het blijft lastig en ben het met je eens dat daar best wel naar gekeken mag worden. En wie weet doet Vodafone dit ook wel maar is het toch minder makkelijk aan te passen dan wij denken. Opzeggen bij www.payinfo.nl is de beste manier! En wie weet heeft iemand van Vodafone hier nog wat op aan te vullen, ben benieuwd
Hoi @Amca
Ik ben niet werkzaam bij Vodafone maar ik ga je toch helpen met antwoord.
Vraag 1 kan toeval zijn geweest of een slimme zet van de persoon die fraude wil plegen en via je voicemail er dus achter komt dat je nummer bestaat en daarom inschrijft voor deze dienst. Daar kan jij niets aan doen, maar Vodafone ook niet. Dat heeft verder ook niets met beveiliging te maken. Als ze hier iets aan zouden kunnen doen, dan had Vodafone dit zeker al gedaan. Kijk maar naar het terug bellen van hele dure nummers, in het buitenland, dan krijg je eerst een tekst te horen en kan je altijd nog snel ophangen.
Vraag 2 is ook best een lastige want een SMS nummer kan door meer bedrijven worden gebruikt. Als voorbeeld: Postcode opzoeken sms dan zoekpostcode naar 2222 / Huisnummer opzoeken sms dan zoekhuisnummer naar 2222 / Baby informatie aanvragen sms dan babyinfo naar 2222. Zoals je ziet, het zijn misschien wel 3 verschillende bedrijven maar ze gaan allemaal naar 2222. De eerste 2 zijn niet betrouwbaar maar nummer 3 wel. Dan zou je dus, als je 2222 zou blokkeren, de goede daarmee ook pakken. En het is nu eenmaal heel moeilijk om sms namen te blokkeren. Tenminste, nu nog niet, wie weet wel in de toekomst??
Vraag 3 is een goede vraag. Nu weet ik van vrienden dat die ook wel eens zo’n sms'je hebben ontvangen en die zaten niet bij Vodafone. Maar als je hier op de community leest dan lijkt het er wel op dat Vodafone er meer last van heeft. Geen idee hoe dat komt en misschien dat iemand van Vodafone daar wel iets meer over kan melden. Maar het is dus wel zo dat er verborgen banners zijn die je nummer overnemen. Wat mij in ieder geval opvalt is dat het om veel Android toestellen gaat en niet om iPhones. Weet het niet zeker, maar daar lijkt het ook wel op en misschien heeft dat weer te maken met de beveiliging van je toestel en/of de toestemmingen die mensen geven als ze een app downloaden. Bij een Android zie ik soms toestemmingen langs komen waarvan ik denk, dat heb jij niet nodig met deze app. Maar mensen accepteren het toch, blindelings 😞
Het blijft lastig en ben het met je eens dat daar best wel naar gekeken mag worden. En wie weet doet Vodafone dit ook wel maar is het toch minder makkelijk aan te passen dan wij denken. Opzeggen bij www.payinfo.nl is de beste manier! En wie weet heeft iemand van Vodafone hier nog wat op aan te vullen, ben benieuwd
Heb je het inmiddels stopgezet en eventueel geblokkeerd @Amca?
Je hebt de mogelijkheid om een onderzoek aan te vragen bij onze specialisten. Zij gaan de situatie onderzoeken en hopelijk de kosten voor je vergoeden. Gebruik deze link https://t.co/s7zmanwaTi kies 'Betaalde diensten stopzetten' en klik dan onderaan op My Vodafone. Hierdoor wordt er gekeken naar de aanmelding en of de kosten terecht zijn.
Laat je weten of het gelukt is?
@Energieboy het komt helaas ook voor bij iPhone gebruikers. Ik denk niet dat dit minder is dan bij Android gebruikers.
Steven wrote:
@Energieboy het komt helaas ook voor bij iPhone gebruikers. Ik denk niet dat dit minder is dan bij Android gebruikers.
Oh, oké. Het leek mij dat het meer bij Android voorkomt dan bij een iPhone.
Maar jij bent de expert dus ik geloof je direct
Beste @Energieboy en @Steven ,
Dank voor jullie antwoorden.
Wat ik vreemd vind is dat het misbruik alleen bij Vodafone klanten plaatsvindt. Ik heb het stopgezet en geblokkeerd. Het geld is niet het belangrijkste, ik wil graag weten hoe het mogelijk is dat zonder dat ik ergens akkoord voor geef een Amazenow abonnement heb. Geeft een onveilig gevoel. Als het zo makkelijk is dat het via een website, banner of App kan dan deugt het systeem toch niet?
Ik zal een onderzoek aanvragen bij de specialisten, gezien de hoeveelheid klachten weten ze vast al wel meer hierover.
Met dank, Amca
Het komt helaas ook bij andere providers voor @Amca. Het internet staat hier helaas vol mee.
Het kan door een pop up, je nummer ergens invullen, naar een nummer sms (bijvoorbeeld stemmen bij de voice) etc.
Er zijn helaas veel opties waar dit mee mogelijk is.
Super, dat je het gaat aanmelden!
Als ik in Google zoek dan zie ik alleen maar berichten/klachten van Vodafone klanten dat ze de dupe zijn van niet zelf afgesloten Amazenow abonnementen.
Ik zie ook genoeg content berichten voorbij komen van klanten bij andere providers. Als je letterlijk googled op Amazenow, dan komen wij helaas veel voorbij.
Was dit verder duidelijk zo voor jou @Amca ?
Topic gesloten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
De modellen op een rij De Samsung Galaxy S24 is verkrijgbaar in drie verschillende modellen, de S24, de S24+ en de S24 Ultra. De Samsung Galaxy S24 en S24+ zijn beschikbaar in het Onyx Zwart, Marmer G...