Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Alles-in-1 op Reis: Aan- en uitzetten

Hoe zet ik de Alles-in-1 op Reis blox aan? En als die eenmaal aanstaat, moet ik hem dan iedere dag opnieuw aanzetten? Of blijft deze doorlopen? En hoe zet ik hem uit als ik weer naar Nederland ga?

Deze vragen en nog meer vind je in dit topic terug. Heb jij vragen over het aan- of uitzetten van de Alles-in-1 op Reis blox? Dan zit je hier in het juiste topic. Kijk tussen de reeds gestelde vragen en gegeven antwoorden, wie weet zit jouw antwoord er ook tussen!
59 Reacties 59
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Eerste even wat onjuistheden corrigeren. Bij T-Mobile koop je een dagkaart voor €1,95 of €4,95. Je hebt dan 5 of 50 MB. Als het tegoed is verbruikt wordt de verbinding geblokkeerd, of anders na 24 uur. Daarna wordt er geen beltegoed afgeschreven.
Bij Vodafone wordt door het activeren van Alles in één op Reisl de Europese limier van €59,50 uitgeschakeld, waardoor je dus ongemerkt hoge kosten kunt krijgen. Mijn voorkeur gaat uit naar de oplossing van T-Mobile en niet die van Vodafone.
Zie Meer over Travel & Surf
 
Edit. De limiet is €50,00 ex BTW. Per 1 oktober €60,50 incl.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Rollo,
 
2 dingen.
 
Als eerste heb je de zoekfunctie van het Forum gebruikt? In het volgende Topic geeft Patrick aan alle vragen daar te kunnen stellen. Ik zou dat ook doen.
 
Verder, hulpzaam en doeltreffend. Dit word het als de gebruikers eerst zelf zoeken en kijken voordat ze een Topic openen. Een Forum is een online community waarbij ook van ons als gebruikers wat verwacht word.
 
Verplaats je eens in de mods van VF, er word aangegeven alles centraal te houden, ik zou dan ook niet direct genegen zijn de vraag te beantwoorden. ( No pun intended natuurlijk)
 
 
Verder:
 
Het maakt niet uit welk netwerk je selecteert, de Alles-in-1 Op Reis moet gewoon werken.
Ik raad je aan de bundel al aan te zetten in Nederland, maar het kan alletwee.
Dat je limiet van € 59.50 vervalt is ook logisch, in de volgende zin. Stel je hebt een EU Limiet van € 50,00 dan word je aansluiting met de Alles in 1 op Reis BloX alsnog geblokkeerd. Dit zou niet terecht zijn want hiervoor heb je deze BloX. Daarom MOET de EU limiet vervallen want anders kun jij totaal niet volgends de voorwaarden van de BloX internetten.
 
Als laatste is het zo dat je pas betaalt als je de BloX gebruikt. Dus ook al is deze een maand aangesloten, gebruik je deze 5x is het 5x €2,00
 
 
 
 
 
jill94

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
In de zomervakantie ben ik naar Turkije geweest. En had ik de alles-in-1 reis blox geactiveerd. Dit is mij prima bevallen, alleen mijn internet werd niet geactiveerd en dit kreeg ik dan ook niet werkend. Nu wil ik er binnenkort weer heengaan, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn internet ook werkt in Turkije? Want hier betaal ik namelijk wel voor.
 
Mvg Jill
 
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Misschien een beetje domme en overbodige vraag, maar had je data roaming wel aan staan?
jill94

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uhm denk dat het uitstond ja, niet aan gedacht haha. Bedankt!
Maar als ik roaming aanzet zorgt het dan niet voor extra kosten of zit dit inbegrepen bij de bundel?
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Data roaming moet aanstaan om in het buitenland van je internetbundel gebruik te kunnen maken.
Roaming betekent eigenlijk niks anders als dan dat je gebruik maakt van een ander netwerk als je eigen netwerk. Wil je dus internetten via een ander netwerk dan je eigen netwerk dan zul je data roaming aan moeten zetten.
Heb je geen bundel (bv. in de vorm van de blox) dan kan het inderdaad aardig in de papieren lopen. Maar daar sluit je dus de blox voor af: om de kosten te beperken.
Ik weet niet welke blox je precies hebt gebruikt, maar ik gebruikte zelf de Alles in 1 op reis blox, en dan zit de eerste 35MB aan data bij de prijs in.
jill94

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke bedankt voor het helpen!
Nu is het me duidelijk hoe het in elkaar zit 🙂
timn

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goeienavond,
 
Stel dat ik de de Alles-in-1 BloX activeer vanwege een verblijf in het buitenland van een week. Als ik op een dag slechts enkele sms'jes stuur, verder alleen via Wi-Fi surf en niet bel, blijft het voordeliger om dit via het normale buitenbundeltarief te doen. Het zou echter een heel geswitch worden om de bundel telkens aan- en uit te zetten.  
Is hier een passende oplossing voor?
 
Groet, Tim
dokjmr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo, ik heb een laptop met prepaid en alles-in-1 buitenland staat aan, maar hoe kan ik dit weer uitzetten?--waarom: wanneer ik alleen de mail wil checken op 1 dag dan verstook ik hooguit 1 Mb, en dan is die 7.50 wel erg veel.
Het valt me ook op bij zoeken naar antwoorden dat er veel over Blox wordt verteld terwijl het over laptop prepaid gaat--blox is toch alleen voor het mobiele internet op smartfone toch?
Dank voor jullie reacties
jan
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Timn,
Het is inderdaad handig om een kritisch te kijken naar je gebruik om te achterhalen of deze BloX zich wel loont.
Dat heel gedoe valt wel mee hoor 🙂
Je hoeft maar een sms te versturen naar 4000 met de tekst 'Alles op reis uit' of 'Alles op reis aan'.
Je kunt het trouwens ook via My Vodafone aan- en uitzetten.
Marlleen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste, 
 
Sinds januari 2012 heb ik een iPhone 4s met een smart abbonnement van 42,50. 
Ik heb me al meerdere malen aan proberen te melden voor de blox 'Alles-in-1 op reis' via de sms. 
Keer op keer krijg ik het bericht dat ik me hiervoor niet kan aanmelden.
'Vodafone info: U kunt zich voor deze Vodafone BloX niet aanmelden'.
Ik krijg vandaag wel doodleuk een smsje van Vodafone met het bericht 'Binnenkort op reis? Activeer dan...etc.'
 
Waarom werkt het niet?
 
Groet, Marleen
 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Marlleen,

Met een Smart abonnement kun je niet gebruik maken van de Alles-in-1 op Reis bundel. Dit komt omdat bij de Smart variant al een buitenland bundel is geintegreerd. Je kunt 60 dagen per jaar gebruik maken van alle diensten, vanuit je nationale bundel.

Hier de tekst van de website:


  • Je betaalt per seconde. Een gesprek korter dan één minuut wordt berekend als hele minuut.
  • Het tegoed blijft maximaal twee maanden geldig. Eerst wordt het nieuwe tegoed opgemaakt en dan het oude tegoed.
  • De databundel bij dit abonnement is één maand geldig
  • Tarieven zijn inclusief btw.
  • In http://voda.fo/ne/itsu3
Opaco

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe moet je in buitenland via een sms Alles op reis aanzetten?
 
Is dat telefoonnummer: 0031 4000 met inhoud "Alles op reis aan" of alleen maar telefoonnummer 4000 met Alles op reis aan.
Of moet je dat altijd via My Vodafone doen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Opaco,

Je hoeft hier geen +31 voor te zetten. Je kunt naar 4000 sms'en, of de BloX aanzetten via je My Vodafone account.
karindev

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen !
 
Ik probeer Alles in 1 Op Reis te activeren via sms maar dat lukt niet. Ook zie ik m niet in de lijst staan bij Blox aanzetten. Ik neem toch aan dat iedereen met een vodafone abonnement die blox kan activeren. Ik ga a.s. donderdag naar Duitsland en wou de blox alvast aanzetten. Ik heb een Bel+Sms+Web Smart 150
 
alvast bedankt
 
groet
Karin
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Karin,

Bij een smart abonnement kan de BloX niet aangezet worden aangezien je je bundels al in het buitenland mag gebruiken. Je kunt 60 dagen per jaar je bel, sms en internet BloX gebruiken in de Voordeellanden. Hierdoor kan een Extra BloX niet aangesloten worden.
jamiedelen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb mijn alles in 1 op reis aangezet, maar gek genoeg kreeg ik geen sms dat het gelukt was maar er is wel 2 euro van mijn rekening af.
Nu had ik roaming niet aan staan dus die heb ik later aangezet. Doet mijn blox het dan gelijk of moet ik hem dan nog een keer aanzetten ?

Gr,
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi jamiedelen, welkom op het Vodafone forum. Normaal gesproken moet je een sms krijgen waar bevestigd wordt dat de BloX is geactiveerd. Vreemd dat dit nu niet is gebeurd. Ik adviseer je om met onze telefonische klantenservice contact op te nemen of je vraag te stellen via Twitter of FB. Mijn collega's kunnen dan via een prive bericht om je Vodafone gegevens vragen zodat ze het voor je nakijken. Laat me even weten of het gelukt is 🙂
lucluc

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe zet ik de bundel buitenland aan en uit
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi lucluc,

Op de onderstaande pagina staan alle mogelijkheden om het ana en uit te zetten:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/alles-in-1-op-reis.shtml
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic