Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Alles-in-1 op Reis: Aan- en uitzetten

Hoe zet ik de Alles-in-1 op Reis blox aan? En als die eenmaal aanstaat, moet ik hem dan iedere dag opnieuw aanzetten? Of blijft deze doorlopen? En hoe zet ik hem uit als ik weer naar Nederland ga?

Deze vragen en nog meer vind je in dit topic terug. Heb jij vragen over het aan- of uitzetten van de Alles-in-1 op Reis blox? Dan zit je hier in het juiste topic. Kijk tussen de reeds gestelde vragen en gegeven antwoorden, wie weet zit jouw antwoord er ook tussen!
59 Reacties 59
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Nick,
 
Hij vervalt om 00:00 uur Nederlandse tijd zoals te lezen is in de voorwaarden. Dus als het in Turkije een uur later is dan 01:00 Turkse tijd ja.
 
Overige informatie
Deze bundel vervalt automatisch om 00:00 Nederlandse tijd, ook als je de minuten niet hebt opgemaakt. Je ontvangt een gratis sms'je als je 80% en 100% van je databundel hebt bereikt.
Als je deze bundel activeert vervalt de standaard datalimiet van € 59,95.
Alles-in-1 op Reis is geldig in de 42 voordeellanden. Voor deze landen gelden de standaard EU regulering tarieven.
De kosten worden verrekend met de maandelijkse rekening. Na aanmelden, ontvang je een sms ter bevestiging.

  • De tarieven zijn inclusief btw
  • Als de bundel verbruikt is, gelden de reguliere tarieven
  • Bellen naar bijzondere buitenlandse nummers valt buiten deze bundel. Deze kosten worden apart in rekening gebracht.
  • Als je deze bundel activeert vervalt de standaard datalimiet van € 59,95
  • De Alles-in-1 op Reis vervangt Vodafone Passport. Schakel je deze BloX in, dan wordt Passport automatisch uitgezet.
Ceslaw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb deze bundel afgelopen woensdag en vandaag vergeefs geprobeerd aan te zetten. Beide keren ontvang ik een sms dat het maximaal aantal diensten dat je tegelijkertijd kunt afnemen bereikt is. Da's vreemd, want naast de gratis app (60 voor 3 geloof ik?) staat niets aan.
Cesco
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Prepaid Alles in een moet iedere dag geactiveerd worden. Ik doe dat via de website in NL voor mijn broer, die in Frankrijk zit.
Als de blox om 0.00 is afgelopen, dan kan je de blox niet opnieuw activeren. Hij blijft op "aan" staan. Lastig, dat je pas in de loop van de nacht weer kan activeren. Ik hoop, dat hier iets aan gedaan kan worden.
3417

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag even "mee-vragen".
 
Ik heb net een prepaid sim-only besteld voor de vakantie. Ik wil de 2,- per dag blox gaan gebruiken. Ik heb ontdekt dat ik iedere dag opnieuw de bundel aan moet zetten door te sms-en naar 4000. Welk nummer gebruik ik dan als ik in Spanje zit?
 
Ik heb gezien dat deze eindigt om 0:00 en opnieuw aangezet moet worden voor de volgende dag. Ik zie ook dat dat pas om 02:00 uur kan. Betekent dat dat ik precies tussen 0:00 en 02:00 nooit gebruik kan maken van de bundel en het hoge tarief zal gebruiken als ik toch zou sms-en, bellen of internetten? Die kans is namelijk voor mij heel groot omdat ik vaak precies om die tijd contact zal hebben met NL.
 
Het is prepaid. Ik wil ook niet meer kunnen gebruiken dan wat ik al opgewaardeerd heb. Stoppen alle functies automatisch als ik nog 2,50 op mijn tegoed heb? Ik zag ook dat je minimaal 2,50 beltegoed moet hebben om gebruik te kunnen maken van je telefoon in het buitenland. Kom ik zo echt nooit voor verrassingen te staan?
 
Mijn idee was: 1 week naar Spanje en dan waardeer ik 20,- op. Dan kan ik iedere dag via blox 20min bellen, gebeld worden, 20 smsjes sturen en 34mb internet gebruiken. Meer gaat het me niet kosten. Is dat een reëel beeld of ga ik de mist in?
 
Alvast bedankt!
Steef
 
 
jeroen_brenda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn internet laten blokkeren in een van de winkels. Nu gaan wij op reis en ik heb de blox aangezet van alles in 1 op reis.
Kan ik, omdat ik internet heb laten blokkeren, ook geen gebruik maken van de gratis MB die je mag gebruiken bij deze blox?
 
Mvg
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dat zal inderdaad niet gaan werken. Op jouw verzoek is de mogelijkheid voor jouw toestel om gebruik te maken van de telefoonverbinding voor internetverkeer uitgezet. Dan kan je dus inderdaad enkel via WiFi verbinding met het internet maken, maar niet via de dataverbinding van de telefoon.
 
De keuze is dus aan jezelf om die blokkade tijdelijk te verwijderen, of te kiezen voor puur bellen en smsen via de Alles-in-1 op Reis bundel en voor internet de WiFi te gebruiken.
3417

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5 dagen later en ik heb nog geen antwoord hier in het forum.
 
Ondertussen probeer ik een wachtwoord aan te vragen, maar ik krijg geen sms met een wachtwoord. Zo kan ik dus ook geen bloX instellen.
 
Ik had 2 euro beltegoed, maar daar is net al 45 cent van afgeschreven, omdat ik probeerde een medewerker aan de lijn te krijgen. Ik zou het niet eens gaan halen met mijn 2 euro.
 
Ik heb het idee dat mijn plan om over te stappen naar Vodafone niet zo'n goeie was... wat een gedoe alleen al om "mee te mogen doen"!
Jeroentjj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vriendin zit in het buitenland (Zwitserland), en ik heb voor haar een vodafone prepaid kaartje meegegeven om daar te kunnen internetten. Ze heeft een iphone 4 met € 35 euro beltegoed erop. De eerste dag dat ze aangekomen was heeft ze de sms gestuurd en kreeg vervolgens ook een bevestiging dat de bundel was geactiveerd.
 
Maar toen ze wou whatsappen of internetten deed het de bundel het niet! Ze heeft me een sms gestuurd met dat haar bundel niet werkt. Gek genoeg toen ze later keek was er alleen maar € 2,00 afgeschreven van haar tegoed, dus geen kosten voor de SMS. Ook heeft ze me nog een aantal keer gebeld en daarvoor was ook niets afgeschreven.
 
Ik kan dus concluderen dat alleen het internet van deze bundel het niet doet. Ik heb nog even rondgeneust op internet om te zoeken naar mogelijke iPhone instellingen en heb dit gevonden:
 
Vodafone Particulier
 
APN
live.vodafone.com
 
Gebruikersnaam
vodafone
 
Wachtwoord
vodafone
 
Na het invoeren heeft ze haar telefoon opnieuw opgestart maar ze heeft nog steeds geen internet. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zijn er soms nog meer iPhone instellingen die anders moeten of is er iets mis met de bundel?
Udin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond ik probeerde alles in 1 op reis aan te zetten omdat ik in het buitenland zit, ik had voldoende beltegoed en er stond dat dat ik me blox had gekregen maar 1 minuut later kreeg ik een sms dat ik me niet kon aanmelden en ik contact moest opnemen met iemand,
kan iemand me helpen of moet ik mijn roaming aanzetten?
OMGCLAYAIKEN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies hetzelfde verhaal hier, vanmorgen alles op reis ingeschakeld omdat ik een halve dag in belgie zat, eenmaal terug gekomen viel internet weg nu al vanaf 14:00 geen internet, alles geprobeerd maar niks helpt.
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is inderdaad vreemd, dat de blox blijft doorlopen als je hem beeindigd hebt. Volgende keer maar een extra prepaidkaartje meenemen, die loopt iedere dag af.
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Udin : ik zou roaming aanzetten.
 
Je weet, dat je je aan het begin van de nacht niet kan aanmelden?
 
van 0.00 uur tot 02.00 uur (volgens mij zelfs later).
 
Als je in die tijd gaat internetten is dat tegen het normale tarief.
Naoufal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Ik ga a.s maandag een paar dagen op vakantie in Spanje. Kan ik met de Alles 1 in op reis bundel dan ook pingen met mijn Blackberry? Dit is de informatie op de website: 

35 MB databundel voor internet, e-mail enz. 
 
Alleen om uit te sluiten dat ik voor verassingen kom te staan:D
 
Groetjes,
Naoufal 
Goldenstar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Arno,
 
Ik was vandaag in de Vodafone winkel en stelde de volgende vraag:
Ik heb een abonnement bij Vodafone, bellen en sms. Dus geen internetabonnement, ik gebruik alleen WiFi. Nu ga ik 16 dagen op vakantie naar zuid Europa en het lijkt me handig als ik daar zo nu en dan social media kan bekijken en whatt's app gebruiken. Nu heb ik wel eens gehoord van anderen dat zij een soort kaart kopen om niet te hoge kosten te hebben hiervoor in het buitenland. Kan ik dat ook?
 
De medewerker in de winkel zei dat dat alleen kon als je ook een data-abonnement hebt en dat er ook geen andere mogelijkheden zijn, maar nu lees ik over de alles in 1 op Reis. Ik maak uit niks op dat ik dit niet zou kunnen gebruiken met mijn abonnement, maar in de winkel is hier niets over gezegd...dus ik snap er niks meer van...
 
Zou dit passen bij wat ik wil? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
 
Alvast bedankt voor je reactie.
 
Groeten,
Linda
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Linda,

Het aansluiten van een Alles-in-1 op reis dagbundel is ook bij een Bel + SMS abonnement mogelijk.
Je kunt deze dus gewoon aansluiten. Dit kun je doen door in te loggen op My Vodafone en hem daar aan te zetten.
Het is dan gewoon een kwestie van mobiel internet toestaan op je telefoon en data roaming toestaan en je kunt in het buitenland online 🙂

Heb je mobiel internet niet op het toestel uitgeschakeld maar op het netwerk via een blokkade, dan kun je even contact opnemen met de telefonische klantenservice op 1201 (€0,45 per gesprek) en dan verwijderen ze de blokkade voor je. Op dat moment is de weg vrij voor internet in het buitenland.

We zullen je reactie verplaatsen naar het Alles-in-1 op Reis: Aan- en uitzetten topic.
Addy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Volgende week een paar dagen naar Italië.
Ik vraag mij af hoe het nu zit met de 2 euro per dag 
Pis het zo dat als ik dit aanzet, er per dag 20 min bellen gebeld worden en 35 mb gebruikt mag worden of is dit per maand voor 2 euro per dag.
 
Voorbeeld
Ben 5 dagen in Italië. Bel elke dag 20 min en sms-jes en gebruik internet via alle apps.
Ben ik dan 10 euro verder of wordt het dan duurder?
 
Groet,
Addy
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Voor die 2 euro per dag kan je elke dag 20 minuten bellen EN 20 minuten gebeld worden EN 20 SMSjes versturen EN 35 Mb internet gebruiken 😄
 
Veel plezier in Italië! Ciao!
rollo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga binnenkort naar Madeira (Portugal) ik neem aan dat dat Alles-in-1-blox daar ook geldig is ?
 
 
Is daar ook een Vodafonenetwerk , wel of niet onder een andere naam ?
 
 
Ik neem aan dat ik via het Vodafonenetwerk moet registeren middels een sms maar waar doe ik dat:in Nederland vlak voor vertrek of in Madeira ?
 
Als je deze Blox activeert dan is je Passport uitgezet,vreemd , waarom is dat en welke conseqeunties heeft dat ?
 
Ook vervalt de standaardliniet van 59,- euro , vreemd , ik maak daar geen gebruik van,wat is hier de achtergrond van ?
 
Stel dat je activeert op de 10e september en je deactiveert  op de 18e dan blijft de 2 euro per dag doorlopen schijnbaar en zit je met 12 dagen onkosten terwijl je al terug bent.
De bundel is geldig tot het einde van de maand. Zet je de bundel uit dan wordt deze pas op de laatste dag van de maand afgesloten.
 
Rollo.
 
reza

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen,
 
Ik heb een duo smartphone met prepaid t-mobile en vodafone. Ik ben gemiddeld 1 week in de maand in het buitenland en wil dan halverwege even naar de emails kijken buiten bereiken via 3G netwerk.
T-mobile was eerder dan Vodafone met een dagkaart buitenland. Voor 2,95 euro bestel je een dagkaart en kun je tot bepaalde hoeveelheid Mb internetten. De dagkaart is 24 uur geldig.
Echter: wat blijkt: het aanzetten van de dagkaart is een vrijbrief om het prepaid internet-tegoed verder te plunderen als de smartphone ongevraagd en onbedoeld contact maakt met internet. Dat gebeurt ook thuis waar ik gewoon (gratis)gebruik maak van mijn eigen Wifi.  Dat kun je (info Tmobile)alleen voorkomen door internet te blokkeren. Maar dat kan weer alleen door het sturen van een email (en dat kan dus niet in het buitenland waar ik zit) en bovendien ik wil helemaal niet blokkeren ik wil gewoon internetten voor 2.95 per dag en verder basta.
Veiligheidshalve hou ik nu het prepaidtegoed voor T-mobile maar op 0.
 
Nu wil ik graag Vodafone alles in 1 op reis gebruiken maar alleen als ik zeker weet dat me niet hetzelfde overkomt. Anders heb ik geen enkel beltegoed  meer over en ben ik wederom in de aap gelogeerd.
Sorry voor de lange introductie.
Graag ontvang ik een reactie.
rollo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk en dat vind ik nu typisch.
Er is een recentere post gemaakt door een admin en die heeft mijn vraag dus niet gelezen.
Dat vind ik nu vreemd en maakt het het forum wat het NIET is : hulpzaam en doeltreffend .
 
Bellen maar weer ....................
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic