PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Ik heb kosten gemaakt, terwijl de BloX aan staat?
  • Wat is het tarief in het buitenland? (Alles in 1 Op Reis tarief)
  • Hoeveel moet ik betalen als mijn BloX op is?
  • Hoe werkt zo'n bundel precies mbt kosten?
  • Wat zijn de voorwaardens mbt deze BloX?
  • Ik heb geen waarschuwing bericht gekregen, hoe kan dat? (Kosten)
65 Reacties 65
cordromp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alvast bedankt voor je antwoord maar waar het mij omgaat is: betaal ik binnen deze bundel
( 20 telefoonminuten, 20 sms en 35 mb) de kosten van bellen, smsen en mb nog de gebruikelijke kosten?
Wanneer ik deze blox niet heb en ik bel/sms/mb in het buitenland met mijn abonnement loop ik echt leeg van de kosten.
Volgens mijn zoon zou ik binnen deze blox alles in 1 op reis NIETS aan bel/sms/mb kosten betalen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@cordromp Stel je bent in één van de Voordeellanden en hebt deze BloX aan staan. Bij je eerste gebruik van de dag (bellen/gebeld worden, een sms versturen of datagebruik) activeert dan deze dagbundel.

Vervolgens betaal je voor de eerstvolgende 20 sms'jes, eerste 20 minuten bellen & gebeld worden en de eerste 35 MB die dag niks. Gebruik je meer dan in de bundels zit (bv: je stuurt 21 sms'jes of gebruikt 36 MB) dan betaal je de reguliere tarieven. Maar zolang je binnen de bundels blijft betaal je alleen die 2 euro 🙂
ilviekroon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben in de zomer van 2013 op vakantie geweest en heb gebruik gemaakt van de Alles-in-1 op Reis blox. Nadat ik weer terug was in Nederland, was ik ervan overtuigd dat ik deze had uitgezet. Vandaag keek ik per toeval naar de Vodafone Blox op My Vodafone op de website, en toen zag ik tot mijn grote verrassing dat de Blox nog aanstond. Heb hem meteen uitgezet. Ik heb gelezen dat er geen kosten in rekening worden gebracht wanneer de bundel niet gebruikt wordt. Ik ben in de veronderstelling dat dit pas gebeurt zodra ik data roaming aan heb staan. Dit heb ik echter nooit.

Kan iemand voor mij bevestigen dat ik dadelijk niet een vette rekening van Vodafone krijg?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Ilvie,

Allereerst welkom op het forum.

Indien je een abonnement gebruikt betaal je inderdaad pas voor de Alles-in-1 BloX zodra je er in het buitenland gebruik van maakt. Je kunt de BloX dus in principe gewoon 'aan' laten staan want het kost je tenslotte niks. Met de dataromaing instelling op je toestel kun je dan beslissen of je gebruik wilt maken van het internet of niet. Bellen/opnemen/smsen heb je zelf ook in de hand.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
ilviekroon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Serkan,

Hartelijk dank voor je reactie!

Groeten,

Ilvie
Tobias1011

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Mijn zoon is vandaag naar Parijs gegaan en heeft alles in 1 op reis aangezet. Nu vraagt hij via SMS of hij een signaal krijgt als hij aan het dagelijks gebruik van 35MB zit. Krijgt hij dan een SMS? Of moet hij dit zelf bijhouden en hoe dan?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Tobias1011

Ik heb je bericht naar dit topic verplaatst. Het antwoord op je vraag vind je hier terug. 😄
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Op 80% ontvang je een sms'je, maar let op: als je heel snel aan het downloaden bent (bijv. streaming of apps updaten) dan kan het zijn dat je intussen al over de 100% zit voordat het systeem ziet dat je eroverheen zit (ook al gaat dat heel snel), dus het blijft opletten met grote hoeveelheden data!

Verder betaal je boven de 35 MB dus € 0,45 per MB (in juli 2014 wordt dit tarief wat lager, dus als je dit topic leest na die datum dan moet je even bij de tarieven kijken wat het wordt). Let ook op: bellen en sms'en is in sommige landen buiten Alles-in-1 véél duurder, bijvoorbeeld in Andorra, Turkije + Noord-Cyprus, Japan, Australië, Nieuw-Zeeland.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @RuudNL,

Bedankt voor de waardevolle toevoeging wat betreft grote hoeveelheden data.

Een kleine toevoeging over het tarief buiten de bundel. In dat geval gelden de tarieven bij het abonnement. Op het moment van schrijven is dit inderdaad bij de meeste abonnementen € 0,45 per MB (let wel op, dit is exclusief btw. Inclusief btw is dit € 0,54). Actuele tarieven kun je terugvinden op deze site.
PE1PQX

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeden avond,

Vandaag moest ik voor mijn werk een paar uurtjes in Duitsland zijn. Hiervoor had ik de 'Alles in 1 op Reis dagbundel'blox aan gezet, maar eenmaal over de grens blijkt dat ik mijn roaming niet goed ingestald had staan.
Ik heb dus een Blox aangezet en zal dus €2,- moeten betalen. Heb hier dus geen gebruik van kunnen maken, dus 'dumb luck' voor mij (het is 'maar' €2,- maar toch, zou leuk zijn als het niet in rekening gebracht zou worden 😉 )

Hoe kan ik dat in de toekomst vookomen?
Ik dacht n.l. dat bij een abbo je standaard ook roaming aan had staan met de juiste settings. Blijkt dus niet zo te zijn. Niet dat ik veel in Duitsland ben, maar toch...

Groeten, André

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Gegevensroaming wordt ook wel netwerkroaming genoemd. Dit werkt als een "Aan / uit-schakelaar" op je smartphone.
In Nederland niet nodig omdat je via het binnenlandse 3G / 4G- Netwerk van Vodafone NLD gebruik maakt.
In Duitsland wel noodzakelijk omdat je daar gebruik maakt van het Netwerk van een Duitse telecom-provider.

Ga bij je smartphone naar : Instellingen ---> (eventueel Meer Instellingen) ---> Mobiele Gegevens ---> Gegevensroaming of dataroaming of netwerkroaming.
En zet die schakelaar op 'Aan' nadat je in het vervolg weer een Voordeel BloX voor het buitenland hebt geaktiveerd en je buiten Nederlands grondgebied bent.

Zelf heb ik ook de data-registratie App : 3G Watchdog zodanig ingesteld dat ik via deze App precies dezelfde hoeveelheid data in het buitenland mag verbruiken als mijn dagelijkse Vodafone Alles-In-1-Op-Reis-BloX.
Daarna verbreekt 3G Watchdog automatisch de data-verbinding.
Heel erg handig. Zeker als je ook een waarschuwing bij 90% van je dagelijkse data-tegoed instelt.

Succes !

Netwerker
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je een abonnement hebt en ook niet hebt gebeld in Duitsland, dan worden de 2 euro ook niet in rekening gebracht. Da's alleen als je belt (of gebeld wordt en op hebt genomen), sms't of data verbruikt, dan gaat het vanuit die bundel.

Bij prepaid kost het je wel 2 euro zodra je hem activeert. Dus wie weet heeft het je niks gekost nu en staat de bundel wel aan voor de volgende keer.
PE1PQX

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt tot zover voor de gegeven antwoorden.
Ik had de roaming al aangezet voordat ik vertrok. Maar nog geen netwerkverbindinen in DLD ("Alleen noodoproepen")
Bellen met het thuisfront of met mijn werkgever was dus niet mogelijk.
Nu heb ik in de Vodafone app al gezien dat er geen buitenlandse provider was ingesteld:
"Je hebt geen alternatieve buitenlandse provider geconfigureerd.

Voer ter bevestiging de PINcode in die je per SMS hebt ontvangen".
Geen SMS gekregen....

Hoe nu verder?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heb je automatisch zoeken aanstaan in je telefoon bij netwerken?

Zo ja, dan is er waarschijnlijk een blokkade o.i.d. actief in je abonnement en kun je het beste de klantenservice even bouwen.

Alternatieve provider heeft verder niks met je probleem te maken, kun je negeren.

QSL? 😛
comuis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

ik ga morgen op vakantie in het buitenland en dacht vandaag mijn alles in 1 reisblox alvast te activeren. zoals ik gewend ben van jullie zet ik deze blox aan en word hij actief op moment dat ik hem gebruik maar nu bij het aanzetten van mijn blox begon hij ineens mijn beltegoed af te schrijven terwijl ik hem vandaag helemaal nog niet nodig had.

kunnen jullie mij hier iets meer informatie over geven en eventueel het bedrag van de blox terug crediteren.

hoor graag van jullie.

Co Muis
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @comuis

Wat bedoel je precies met de zin "begon hij ineens mijn beltegoed af te schrijven"
?

Individuele klachten kunnen niet via dit Vodafone Forum worden behandeld. Dit is namelijk een Community voor en door Vodafone Klanten. En niet voor klachten en niet voor vragen waarbij inzage nodig is in persoonlijke gegevens. 
Indien jij van mening bent dat Vodafone in jouw geval een bedrag ongerecht in rekening heeft gebracht.
Vul dan het feedback-/klachten-formulier in via de Vodafone website.

Weblink: https://www.vodafone.nl/feedback/

Op dit Forum kun je alleen vragen posten, waarbij het antwoord gegeven kan worden door onafhankelijke Forum-leden en Forum-Experts. En waarbij dus geen inzage / wijziging in klantgegevens van toepassing is.
Houd hier in de toekomst rekening mee. Voor individuele zaken is er dus het online feedback-/klachten-formulier.
Een prettige vakantie gewenst.

Succes!

Netwerker
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Alles-in-één Op Reis bij prepaid moet je zelf aanzetten per dag. Op het moment dat je 'm aanzet kost hij gelijk geld voor die dag. Dus je moet 'm pas aanzetten als je in het buitenland bent of vlak voordat je vertrekt op dezelfde dag!
Annabel076

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ik ben nu in het buitenland en wil graag deze dagbundel van €2 per dag afsluiten. Nu staat er in de algemene voorwaarden van Blox dat de minimumduur van het aangaan van een Blox een kalendermaand is. Wat houdt dat precies in? Betaal je dan ook voor een hele maand of alleen op de dagen dat je deze specifieke Blox (de dagbundel) aan zet? En zijn er eventueel nog andere kosten aan verbonden?
Alvast bedankt.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Het staat duidelijk op de webpagina over de Alles-In-1-Op-Reis-BloX vermeld hoor.
Begin van de quote van bovenvermelde webpagina:

Hoe werkt het?
Alles-in-1 op Reis staat standaard aan bij abonnementen die na 6 januari 2014 zijn aangesloten.

Heb je je abonnement vóór 6 januari 2014 aangesloten? Dan kun je Alles-in-1 op Reis zelf eenvoudig aan- of uitzetten via sms, My Vodafone of in de App.

Het tegoed van de dagbundel is één dag geldig en vervalt automatisch om 23.59 uur Nederlandse tijd.

We brengen alleen kosten in rekening als je de bundel gebruikt. Je betaalt dus alleen voor de bundel wanneer je belt, sms't of internet in het buitenland. Als je de bundel niet gebruikt, betaal je niets !!!

Na het aanzetten, wordt de bundel automatisch geactiveerd als je je telefoon gebruikt in het buitenland. Je hoeft de bundel dus maar één keer aan te zetten."

Einde van de quote van bovenvermelde webpagina over de Alles-In-1-Op-Reis-BloX

De Alles-In-1-Op-Reis-BloX voor Vodafone Voordeellanden (43 landen) kost €2,00 per etmaal.
Overigens kost de Alles-In-1-Op-Reis-XL-Blox voor eveneens de Vodafone Voordeellanden kost €4,00 per etmaal. Maar dan krijg je ook meer belminuten, meer sms-berichten en een groter data-tegoed.

Tip van de Expert: installeer de App 3G Watchdog. En stel deze App zodanig in dat je per etmaal MAXIMAAL dezelfde hoeveelheid 3G-data mag verbruiken als je aangekochte BloX. En dat 3G Watchdog dan automatisch de data-verbinding verbreekt bij het bereiken van die limiet (data-quotum). Daarmee ga je nooit over je dagelijkse data-tegoed heen. En voorkom je torenhoge Vodafone fakturen als gevolg van hoog data-verbruik in het buitenland.
Zonnige en probleemloze vakantie toegewenst.

Succes!

Netwerker
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Korte antwoord: je betaalt alleen voor de dagen dat je 'm gebruikt. Dus 2 euro per dag dat je er gebruik van maakt (bellen, sms sturen, gebeld worden, internet). Doe je niks, dan kost het niks.

Je kunt de Blox echter pas na een maand weer uitzetten. Stel dat je maar 1 sms per dag stuurt en verder niks, dan is de Blox namelijk niet voordelig (want hij kost dan 2 euro per dag, ipv een los sms'je van 10 cent). Kom je daar later achter, dan kan hij pas na een maand uit, da's alles 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic