PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Ik heb kosten gemaakt, terwijl de BloX aan staat?
  • Wat is het tarief in het buitenland? (Alles in 1 Op Reis tarief)
  • Hoeveel moet ik betalen als mijn BloX op is?
  • Hoe werkt zo'n bundel precies mbt kosten?
  • Wat zijn de voorwaardens mbt deze BloX?
  • Ik heb geen waarschuwing bericht gekregen, hoe kan dat? (Kosten)
65 Reacties 65
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Omdat je misschien geen €2,00 wilt betalen als je slechts één SMS wilt versturen. Overigens, de bundel is geldig tot het einde van de maand. Zet je de bundel uit dan wordt deze op de laatste dag van de maand afgesloten. Niet echt een maandbundel. Meer informatie
 
WhiteWolf schreef:
 
Dus al was het een maand bundel zoals mensen beweren....het word toch non-actief gezet. So why worry?
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
 


emiliwoe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Ik heb voor mijn vriendin die naar kroatie gaat een prepaid kaartje geregeld van vodafone, om die op te waarderen en dan via de alles in 1 op reis bundel contact te kunnen houden (voordelig en makkelijk!)

Nu heb ik net opgewaardeerd en de bundel ingeschakeld maar er is gelijk 2 euro van haar beltegoed af, terwijl ze nu nog gewoon in nederland zit. (ze is er zaterdag pas) De bundel gaat toch alleen aan wanneer ze het gebruikt?

Bedankt voor het lezen

Met vriendelijke groet,
Emile
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Emile, welkom op het forum. De bundel gaat bij abonnementen alleen aan als hij wordt gebruikt maar bij prepaid is dat niet het geval.
Daar moet je de bundel dagelijks opnieuw activeren.
Kijk voor meer informatie even hier: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/extra-opties/blox/alles-in-1-op-reis.shtml
NAAMxLOOS

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ga dus op vakantie, en omdat ik niet zonder internet kan (tja, ben nou een maal verslaaft) heb ik besloten om 1 dag, om de 3 dagen internet te gaan nemen (en de belminuten en sms'jes erbij).

Op de site zocht ik naar hoe ik deze bloX kon activeren en toen vond ik dit. Als je op deze pagina naar "Hoe werkt het" gaat, staat er:

"Een geactiveerde dagbundel is één dag geldig en vervalt automatisch om 23:59 uur Nederlandse tijd. We brengen alleen kosten in rekening als je de bundel gebruikt. Als je de bundel niet gebruikt, betaal je dus niets.
Na het aanzetten, wordt de bundel automatisch geactiveerd als je je telefoon gebruikt in het buitenland. Je hoeft de bundel dus maar één keer aan te zetten."
 
Vervolgens ging ik naar de Vodafone BloX voorwaarden en vond ik dit. Hier staat:

"Na verloop van de tijdslimiet van de Alles-in-1 op Reis Dagbundel vervalt de bundel. Je dient zelf een nieuwe bundel te activeren voor de volgende dag."
 
Dit is erg verwarrend. Hierover heb ik dus 2 vragen.
 
Vraag 1. Moet je de bundel nou zelf elke dag activeren of is hij na 1x activeren voor de hele tijd geactiveerd?
Vraag 2. Als het antwoord op vraag 1 is dat hij na 1x activeren voor de hele tijd is geactiveerd, is het dan zo dat je gewoon je Internet uit moet zetten bij je instellingen (bij "Pakketgegevens gebruiken") als je je internet niet wil gebruiken? Want anders klopt het niet dat je niks betaalt als je niks gebruikt.
 
En nog een laatste vraag, sorry dat het er zoveel zijn maar ik wil het gewoon duidelijk weten.
Als je je bloX aanzet, gaat dat dan via je pakketgegevens of zet je je wifi daarvoor aan? Ik snap het niet helemaal.
 
Groetjes, mij.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Vragen mag altijd en is alleen maar verstandig 🙂

Het verschil in het aanzetten van de BloX zit hem tussen prepaid en abonnement.

Op een abonnement kunnen we alles zo instellen dat er alleen kosten in rekening gebracht worden als je je telefoon gebruikt. Bij je abonnement geldt:
"Een geactiveerde dagbundel is één dag geldig en vervalt automatisch om 23:59 uur Nederlandse tijd. We brengen alleen kosten in rekening als je de bundel gebruikt. Als je de bundel niet gebruikt, betaal je dus niets.
Na het aanzetten, wordt de bundel automatisch geactiveerd als je je telefoon gebruikt in het buitenland. Je hoeft de bundel dus maar één keer aan te zetten."


Bij prepaid kan dat niet. Daar moet je daarom zelf de BloX aanzetten voor je gaat internetten.
Bij Prepaid geldt:
"Na verloop van de tijdslimiet van de Alles-in-1 op Reis Dagbundel vervalt de bundel. Je dient zelf een nieuwe bundel te activeren voor de volgende dag."


Dat is het verschil

Als je je internet op je toestel wilt uit of aanzetten, dan doe je dat via de opties "pakketgegevens" en "roaming"
Met pakketgegevens zet je het internet op je toestel aan. Met "roaming" zet je aan dat je toestel ook in het buitenland op internet gaat.

Dus, als je wilt dat je toestel de internetverbinding verbreekt, dan zet je "roaming" gewoon uit 🙂
xCaroliennn

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de alles in 1 op reis blox.
Kan je 20 minuten gebeld worden EN 20 minuten bellen? of is het of?

Carolien.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ha Carolien

Het is en-en, dus 20 minuten bellen + 20 gebeld worden + 20 sms + 35 MB!

Ruud
dinsum01

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als er minder verbruikt wordt op basis van reguliere tarieven van Vodafone, begrijp ik niet waarom er dan niet in alle redelijkheid de werkelijke kosten in rekening worden gebracht in plaats van € 2.
Voorbeeld, je bent een dag in Duitsland en je stuurt 1 sms. Dan wordt er met deze bundel € 2 in rekening gebracht.
Terwijl 1 sms € 0,10 kost. Wat is hiervan de logica en redelijkheid?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @dinsum01 ,

Je betaald deze voor en reden er wordt je dan en optie gegeven om €2,- euro te betalen voor en aantal bel + sms+ web als je maar 1 sms wilt versturen kun je beter je roaming aanzetten en dan even snel die sms versturen.
En omdat je in het buitenland zit kun je dus hiervan beter gebruik maken dan te kiezen voor je roaming gedurende de hele dag daar zit je dan in en veel hogere prijs....
_Roomyxx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik wil graag een abonnement afsluiten, het gaat om het abonnement red.
Er staat daarbij 2 gb internet, onbeperkt bellen, onbeperkt smsen en alles in 1 op reis.
Weet iemand of dit betekend dit dat alles in 1 op reis hierbij in zit? En is dit beperkt tot een aantal dagen of onbeperkt?

Groetjes Romy

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @_Roomyxx ,

Als je en linkje stuurt kan ik samen met je meekijken hiernaar en hierop en reactie terugplaatsen op je bericht.
Laat je het me weten? Vergeet niet om de link verder te sturen naar me.
_Roomyxx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/telefoon/abonnement/samsung-galaxy-note-3-white.shtml

Dit is de link, en het gaat dan om het abonnement red.

Groetjes
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @_Roomyxx ,

Zo te zien zit Alles in 1 op reis er gewoon in, in tegendeel zelfs dit stukje zegt het ook duidelijk,
Alles-in-1 op Reis staat standaard aan bij abonnementen die na 6 januari 2014 zijn aangesloten.
Betekent dat je dus hiervan gebruik kan maken!

Als je er meer info over wilt weten zie dan de volgende pagina: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/alles-in-1-op-reis.shtml

Een geactiveerde dagbundel is één dag geldig en vervalt automatisch om 23.59 uur Nederlandse tijd.

Als je nog enige vragen hebt kun je deze gewoon stellen via het Forum maar ook via de Vodafone chat, Twitter & Facebook.
_Roomyxx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt!!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @_Roomyxx ,

Geen dank. Zou je als dit topic voor jou is opgelost klikken op 'Als oplossing accepteren' bedankt!
Kudos worden gewaardeerd :).
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@_Roomyxx Vergeet niet dat het 2 euro per dag kost als de Alles-In-1 op reis dagbundel in de voordeellanden geactiveerd wordt. Dit komt als buitenbundel gebruik bovenop je abonnementskosten. Het zit dus niet in je abonnementskosten inbegrepen. Ik had het idee dat dat was wat je in je eerste bericht eigenlijk bedoelde, maar ik kan me vergissen.

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@dinsum01: op deze manier kan Vodafone toch internet/bellen tegen lage tarieven aanbieden, maar daar staat tegenover dat het soms ook wel duurder is. Je kunt niet alles hebben helaas.

Op een dat dat je maar 1 sms stuurt is het inderdaad zonde, maar op andere dagen haal je het er ook heel makkelijk en dik uit. Is dat niet zo, dan kun je het misschien toch beter uitzetten, en anders gewoon accepteren dat dit nou eenmaal de propositie is...
cordromp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
WIj hebben deze blox geactivieerd voor 2 euro per dag wanneer je hier gebruik van maakt,
(20 telefoonminuten, 20 sms en 35 mb)
Wanneer ik deze activeer betaal ik dan na de 1e 20 telefoonminuten, 20 sms en 35 mb toch nog het tarief in het buitenland welke dan veel hoger is?
(stomme vraag misschien maar voor ons toch niet geheel duidelijk en ter voorkoming van een hele hoge rekening toch deze vraag)
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Cordrop,

Als je over die bundel gaat, betaal je duurdere buitenland tarief.
Voor je 35mb krijg je een waarschuwings sms wanneer je er bijna overheen zit. Met bellen of smsen krijg je geen waarschuwings sms.
Handig voor jou misschien is dat je 20 minuten kan bellen en je kunt 20 minuten gebeld worden. Dus misschien kun je degene die je wilt bellen, even smsen of appen dat diegene jou opbelt.
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Oja en let op: de bundel is gelden van 00:00 tot 00:00 Nederlandse tijd. Dus de bundel houdt rekening met op welke dag je hem gebruikt. Stel jij verbruikt data / je smst of je belt om 23:55 en je gaat na middernacht verder, dan betaal je twee keer €2.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic