Gavry

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Afkopen contract

probleem,
Mijn huidige abonnement en telefoon kunnen niet meer aan mijn wensen voldoen en wil dus een nieuw toestel en met een nieuw(verlengde) abonnement nemen.
Mijn contract loopt nog tot 10-09-2014.Ik kan dus nog niet verlengen met nummerbehoud dus ik wil graag mijn contract afkopen maar nu blijkt als ik dit doe ik ook mijn nummer kwijt ben die ik toch graag wil houden.Ik kan dus niet verlengen naar afkoop.
Hoe kan het dat als ik overstap naar bv T-Mobile ik het contract wel kan afkopen en mijn nummer behoud en met een nieuw toestel en abonnement naar wens.

ff ter info mijn huidige abonnement kost me maar 17,80 p/m ,ik wil dus een nieuwe die bijna het dubbele zal gaan kosten.

Alvast bedankt voor de medewerking
MvG.
Rafel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gavry
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb net via de chat een nieuw contract kunnen aflsuiten met nieuw toestel en abonnement

Bekijk in context

5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Rafel,

Jij haalt een aantal zaken door elkaar.

Verlengen:
Je mag verlengen vanaf vier maanden voorafgaand aan de huidige datum van je huidige Vodafone mobiele abonnement. In jouw kwestie dus vanaf: 10-05-2014. Dus over bijna twee maanden.

Opzeggen
Met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen mag je je huidige abonnements-overeenkomst opzeggen.
Jouw Vodafone mobiele abonnement duurt dan tot 10-09-2014. Opzeggen moet dus uiterlijk op 10-08-2014.

Afkopen
Daarbij betaal je alle resterende termijnen van je huidige abonnement in één keer aan Vodafone. En daarna ga je bij Vodafone weg. Je moet in dat geval zeer duidelijk afspraken maken met Vodafone over de datum waarop Vodafone jouw nul-zes-nummer vrij geeft voor nummer-overdracht naar een andere telecom-provider.

In alle gevallen blijft jouw huidige nul-zes-nummer gekoppeld aan jouw naam.

Duidelijk zo ?
Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml

Kudo's zijn altijd welkom !!! Alvast bedankt daarvoor !!!

Succes !

Netwerker

Gavry
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie,

punt is ik wil eigenlijk vervroegd verlengen omdat mijn telefoon en abonnement gewoon niet meer van deze tijd zijn.Maar aangezien vervroegd verlengen niet mogelijk is,is mijn enige kans om vroegtijdig van mijn ouderwetse 'rommel' af te komen mijn contract af te kopen en opnieuw een contract af te sluiten.(liefst bij vodafone,als een soort van verlening).
Maar nu ben ik erachter gekomen via de chat dat ik het wel kan afkopen maar dan wel mij nummer kwijt ben terwijl als ik nu zou overstappen naar een andere provider ik mijn nummer wel houd.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Gavry
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb net via de chat een nieuw contract kunnen aflsuiten met nieuw toestel en abonnement
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Fijn om te horen dat het je is gelukt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic