NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Galaxy S4 mislukte update [oplossing]

Omdat hier bij vodafone blijkbaar niemand de handleiding kan geven om dit probleem op te lossen. Zal ik al die klanten maar even de oplossing geven. Ben eigenlijk gestopt, maar vind het anders ook zo sneu.

Eerst zet je het toestel in recovery mode. Hier allemaal voorbeelden hoe dit moet. Als dit nog niet voldoende is even googlen op "How to boot galaxy s4 in recovery mode"
https://www.youtube.com/watch?v=CGYHVR-WEWE
https://www.youtube.com/watch?v=4Yp47DV4UuQ
https://www.youtube.com/watch?v=V7ed56-NO64
https://www.youtube.com/watch?v=B8TOJkBOZfs
https://www.youtube.com/watch?v=pU1gT6_x360

vervolgens kies je hier eerst:
Wipe Cache Partition, en start je de telefoon opnieuw op.

Wanneer dit niet werkt:
Kies je in dit menu: Wipe Data Factory reset.

Let op je verliest dan wel data, maar er is geen andere oplossing om dit probleem op te lossen...
Dus voor die tijd raad ik aan om even: Simple ADB Backup / Holo backup te gebruiken.
hoe dit moet? Ook hiervoor is Youtube en Google je vriend.



7 Reacties 7
Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Recovery mode word bij mij niet gestart. Download mode wel. bij het inhouden van de toetsen komt de melding firmware upgrade encountered an issue. heb jij hier ook een oplossing voor?
NetwerkFreak
Expert topicstarter
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Je telefoon is naar de kl*ten. Je bent al je data die je niet opgeslagen hebt kwijt.
is dit nog te redden? Mission impossible.

Om je telefoon te redden kan je het volgende doen:


  • Installeer samsung kies op je pc.
  • Haal de batterij uit de telefoon en schrijf het s/n nummer en model nummer op een papiertje op.
  • Sluit de telefoon aan op de pc.
  • Ga naar Tools -> Firmware upgrade en intalisatie
  • Doe capslook aan (hoofdletters aan)
  • Typ je model nummer + serial nummer wanneer hier om gevraagd wordt
  • Nu is het nog een kwestie van Voorwaarden accepteren
  • Start upgrade klikken
  • en vervolgens als maar ok

Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De telefoon is gelukkig niet geheel naar de filistijnen geholpen en ook zeker niet al mijn data verloren. de oplossing heb ik beschreven in de onderstaande link:
http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Firmware-upgrade-naar-KITKAT-gaat-verkeerd/td-p/144861

De oplossing zoals door jou beschreven heb ik inderdaad wel geprobeerd. het probleem waar je tegen aanloopt is het volgende:
Samsung Kies kan geen verbinding maken met de telefoon dus de firmware kan niet worden geinstalleerd. De installatie via ODIN daarintegen lukt wel succesvol

Mission possible!
NetwerkFreak
Expert topicstarter
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

@Guidovdb ,

Wat je nu zegt is niet helemaal waar. In je telefoon zit een "Flash" counter.
Wat jij momenteel hebt gedaan is je telefoon geflashed met odin, waardoor je flash counter met 1 opgehoogd is.
Dus er staat nu (afhankelijk waar ze beginnen met tellen) in de telefoon zijn geheugen dat die 2 keer geflashed is.

En nu komt het nare: Nu is het nog maar de vraag of je garantie hebt de volgende keer.
Samsung heeft haar eigen reparateurs de opdracht gegeven dit te negeren. Echter dynafix is geen reparatie center van Samsung. Dus je verkopers garantie is nu over. Bron

Alleen het zelf flashen van je telefoon juig ik allemaal maar toe.
Wat ik persoonlijk zelf zou doen als ik jou was? Hier
Onder Original Android Development van het type telefoon dat je hebt een leuk stuk software [ROM] uit zoeken.

Waarom deze versies? Deze jongens halen alle onnodige ballast er uit. Geen standaard voor geinstalleerde apps. Daarnaast maken ze nog meeer mogelijk. denk aan adblockers (geen reclame) , en vele ander extra's. Ook maken ze software vele malen snellen en gemakkelijker in gebruik.

Heeft dit nog meer voordelen? Ja, zo is er bijvoorbeeld voor de Galaxy s3 hier als android 4.4.2 uit. Dit is software die nooit officeel voor dit toestel zou komen. Maar hierdoor kan je veel langer plezier van een telefoon hebben.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het flashen van custom roms ivm garanatie niet openlijk propangeer. Maar als je het toch al gedaan hebt. Help ik je uiteraard graag 😄




Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Garantie qua hardware blijft ongewijzigd (geverifieerd bij de vodafone winkel). Software matig zou ik inderdaad zelf kunnen oplossen.

Custom root heb ik al overwogen en staat al gepland voor het weekend.

Dankjewel


NetwerkFreak
Expert topicstarter
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

@Guidovdb ,

Wanneer de fout los staat van de custom software heb je gelijk. Echter, in de meeste custom roms zit een andere kernel. Dit is de manier waarop hardware aangestuuurd wordt.
Vodafone verschuilt zich hier vaak achter wanneer er garantie geleverd moet worden.:D

Tegenwoordig gaan ze er erg ver in. Na het flashen van een onofficiële kernel wordt de status van de telefoon en KNOX aangepast naar CUSTOM en wordt ook de binaire teller verhoogt, waardoor Samsung eenvoudig kan zien of er met het product is gerommeld. De TriangleAway applicatie van Chainfire maakt het mogelijk om de teller opnieuw in te stellen, maar de status van KNOX is gebaseerd op eFUSE. Bij het flashen van een custom kernel of het inschakelen van root op de Telefoon wordt de code van KNOX opnieuw geschreven, en dit zorgt eigenlijk voor schade aan de hardware wat eenvoudig door Samsung is te detecteren. Door dat er doelmatig schade is gemaakt, ben je zelf de veroorzaker. Jou eFuse is nu al kapot waarschijnlijk. Dus die garantie ben je al kwijt.
Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Spijtig om te horen. gelukkig werkt het toestel hardware mattig perfect. In ieder geval bedankt voor de info!
Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Recovery mode word bij mij niet gestart. Download mode wel. bij het inhouden van de toetsen komt de melding firmware upgrade encountered an issue. heb jij hier ook een oplossing voor?
NetwerkFreak
Expert topicstarter
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Je telefoon is naar de kl*ten. Je bent al je data die je niet opgeslagen hebt kwijt.
is dit nog te redden? Mission impossible.

Om je telefoon te redden kan je het volgende doen:


  • Installeer samsung kies op je pc.
  • Haal de batterij uit de telefoon en schrijf het s/n nummer en model nummer op een papiertje op.
  • Sluit de telefoon aan op de pc.
  • Ga naar Tools -> Firmware upgrade en intalisatie
  • Doe capslook aan (hoofdletters aan)
  • Typ je model nummer + serial nummer wanneer hier om gevraagd wordt
  • Nu is het nog een kwestie van Voorwaarden accepteren
  • Start upgrade klikken
  • en vervolgens als maar ok

Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De telefoon is gelukkig niet geheel naar de filistijnen geholpen en ook zeker niet al mijn data verloren. de oplossing heb ik beschreven in de onderstaande link:
http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Firmware-upgrade-naar-KITKAT-gaat-verkeerd/td-p/144861

De oplossing zoals door jou beschreven heb ik inderdaad wel geprobeerd. het probleem waar je tegen aanloopt is het volgende:
Samsung Kies kan geen verbinding maken met de telefoon dus de firmware kan niet worden geinstalleerd. De installatie via ODIN daarintegen lukt wel succesvol

Mission possible!
NetwerkFreak
Expert topicstarter
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

@Guidovdb ,

Wat je nu zegt is niet helemaal waar. In je telefoon zit een "Flash" counter.
Wat jij momenteel hebt gedaan is je telefoon geflashed met odin, waardoor je flash counter met 1 opgehoogd is.
Dus er staat nu (afhankelijk waar ze beginnen met tellen) in de telefoon zijn geheugen dat die 2 keer geflashed is.

En nu komt het nare: Nu is het nog maar de vraag of je garantie hebt de volgende keer.
Samsung heeft haar eigen reparateurs de opdracht gegeven dit te negeren. Echter dynafix is geen reparatie center van Samsung. Dus je verkopers garantie is nu over. Bron

Alleen het zelf flashen van je telefoon juig ik allemaal maar toe.
Wat ik persoonlijk zelf zou doen als ik jou was? Hier
Onder Original Android Development van het type telefoon dat je hebt een leuk stuk software [ROM] uit zoeken.

Waarom deze versies? Deze jongens halen alle onnodige ballast er uit. Geen standaard voor geinstalleerde apps. Daarnaast maken ze nog meeer mogelijk. denk aan adblockers (geen reclame) , en vele ander extra's. Ook maken ze software vele malen snellen en gemakkelijker in gebruik.

Heeft dit nog meer voordelen? Ja, zo is er bijvoorbeeld voor de Galaxy s3 hier als android 4.4.2 uit. Dit is software die nooit officeel voor dit toestel zou komen. Maar hierdoor kan je veel langer plezier van een telefoon hebben.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het flashen van custom roms ivm garanatie niet openlijk propangeer. Maar als je het toch al gedaan hebt. Help ik je uiteraard graag 😄




Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Garantie qua hardware blijft ongewijzigd (geverifieerd bij de vodafone winkel). Software matig zou ik inderdaad zelf kunnen oplossen.

Custom root heb ik al overwogen en staat al gepland voor het weekend.

Dankjewel


NetwerkFreak
Expert topicstarter
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

@Guidovdb ,

Wanneer de fout los staat van de custom software heb je gelijk. Echter, in de meeste custom roms zit een andere kernel. Dit is de manier waarop hardware aangestuuurd wordt.
Vodafone verschuilt zich hier vaak achter wanneer er garantie geleverd moet worden.:D

Tegenwoordig gaan ze er erg ver in. Na het flashen van een onofficiële kernel wordt de status van de telefoon en KNOX aangepast naar CUSTOM en wordt ook de binaire teller verhoogt, waardoor Samsung eenvoudig kan zien of er met het product is gerommeld. De TriangleAway applicatie van Chainfire maakt het mogelijk om de teller opnieuw in te stellen, maar de status van KNOX is gebaseerd op eFUSE. Bij het flashen van een custom kernel of het inschakelen van root op de Telefoon wordt de code van KNOX opnieuw geschreven, en dit zorgt eigenlijk voor schade aan de hardware wat eenvoudig door Samsung is te detecteren. Door dat er doelmatig schade is gemaakt, ben je zelf de veroorzaker. Jou eFuse is nu al kapot waarschijnlijk. Dus die garantie ben je al kwijt.
Guidovdb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Spijtig om te horen. gelukkig werkt het toestel hardware mattig perfect. In ieder geval bedankt voor de info!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic