mister-roberto

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Afkopen contract en weer afsluiten met nieuw nummer.

Hallo,

Kan iemand mij informatie geven over het volgende:
Ik heb mijn nexus kapot laten vallen. Deze laten maken kost meer om een nieuwe te kopen, maar mijn contract loopt tot met 22 juli 2015. Ik wil dus de restrerende 6 maanden direct afbetalen en dat ik daarna met hetzelfde nummer een nieuw abonnement afsluit bij Vodafone weer. Ik vind het namelijk zonde om in één keer een groot bedrag voor mijn telefoon uit te geven.

Ik zie graag jullie reactie te gemoet.

Groet,

Robin
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Robin,

Je kunt echt beter een tweedehands toestel kopen om de periode tot en met 22 Maart 2015 te overbruggen. Bijvoorbeeld via Marktplaats.nl
Of wellicht heeft een collega, vriend of kennis nog een toestel voor je te koop voor een vriendenprijs.

Vanaf 22 Maart 2015 kun je dan je huidige abonnement bij Vodafone verlengen met een smartphone-included abonnement van jouw keuze. Na verlenging duurt dit abonnement dan tot en met 22 Juli 2017. Meer informatie vindt je in het topic: Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu ???

Dit is echt het beste advies dat ik je kan geven. Voor dat je het beseft ben je in een administratieve chaos bij Vodafone beland. En heb je enorm veel spijt van de "constructie" die jij had verzonnen.

Succes!

Netwerker
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Mocht je en toestel kopen via marktplaats zorg er dan voor dat het uit en vertrouwde bron komt! En te goedkoop prijsje is erg in trek maar zorg er ook voor dat het uit en goede bron komt.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @mister-roberto
Bijna helemaal eens met wat @Netwerker en @SamsungExpert zeggen (behalve natuurlijk de administratieve chaos ;)) Ik wil je in ieder geval als tip geven het toch even aan te geven bij de collega's aan de telefoon. Bel nummer 1201 ( 06-54 500 100) en kies voor de optie "opvragen einddatum contract". De collega kijkt dan samen met je naar de mogelijkheden. Kan niets beloven maar niet geschoten -> altijd mis.
Koppel je nog even terug hoe het allemaal verder loopt?
Fingers Crossed, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic