Tychohellinga

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren Simkaart gaat niet

Beste Vodafone,

Na een abbonement van 2 jaar heb ik zojuist verlengd met nogmaals 2 jaar maar als we zo beginnen weet ik niet of dat een goed idee is.
Vrijdag mijn nieuwe telefoon binnen gekregen en zaterdag de boel eens aan gezet. Omdat de Galaxy S6 een ander formaat simkaart wilt moest ik de bijgeleverde nieuwe simkaart inzetten en werd mijn oude simkaart overbodig. Na deze er ingestoken te hebben werd direct mijn oude simkaart op mijn oude telefoon gedeactiveerd. Echter de nieuwe simkaart werd niet geactiveerd en als ik ga naar Nieuwe Simkaart Activeren krijg ik de melding:

Er zijn geen nieuwe simkaarten beschikbaar om te activeren.

Veel meer dan dit kwam ik niet op het spoor over hoe ik mijn Simkaart kon activeren. Ik heb geprobeerd handmatig en automatisch naar een netwerk te zoeken, opnieuw opgestart, simkaart er uit gehaald en opnieuw er in gedaan, maar niets werkte. Vervelend, dit weekend dus niet kunnen telefoneren.

Vanochtend met mijn vriendin haar telefoon jullie lachwekkende klantenservice proberen te bellen.
- Het nummer 0800-0094 geeft mij een menu voor zakelijke gebruikers waar ik uiteindelijk niet door heen kom omdat de 3 opties die ik geprobeerd heb iedere keer resulteerden in 'de verbinding wordt verbroken'
- Het nummer 0900 0940 geeft nagenoeg hetzelfde menu alleen kost het dan 45 cent per gesprek. Overigens komt jullie gepuliceerde menukeuze lijst NIET overeen met het werkelijke menu en is het nog steeds niet mogelijk iemand te spreken

https://www.vodafone.nl/support/contact/keuzemenu-09000940-abonnement.shtml
- Uiteindelijk bleek mijn vriendin ook Vodafone klant (wat ik niet wist) en kom ik via 1201 in een ander menu terecht. Bij dit nummer de belofte 'Spreek direct een medewerker' HA!
Dacht het niet. Nieuwe menustructuur, dat wel, dus leuk, nieuwe uitdaging. Na poging 4 EINDELIJK niet afgebroken, alleen om te horen: 'Het is nu erg druk, en de verbinding wordt verbroken.'

....
Graag snel een oplossing


1 Reactie 1
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Tychohellinga helaas kunnen we je via het forum hier niet mee helpen, je topic voldoet niet aan de regels van dit board. Neem even contact op met onze klantenservice, mijn collega's helpen je graag. Dit topic wordt gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic