Jorikke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Accuduur Samsung Note edge

Ik verbruik mijn telefoon vrij intensief, dat weet ik van mezelf, maar de accu van mijn telefoon gaat de laatste tijd extreem snel leeg. In 50 minuten tijd heb ik ruim 35% van mij batterij erdoorheen gejaagd terwijl mijn telefoon standaard op de energiebesparende stand staat! Als grootste verbruikers geeft de telefoon aan dat dit het scherm is (terwijl ik de helderheid altijd zo laag heb staan dat alles net leesbaar is) en Skype (alleen chat berichten, afhankelijk van mijn gebruik kan dit ook regelmatig bijvoorbeeld Facebook of Chrome zijn). Daarnaast weet ik dat de telefoon afhankelijk van hoe zware apps ik op dat moment gebruik, al zijn gaan uitvallen tussen de 10 en 20%

Ik was benieuwd of dit verbruik inderdaad meer is dan normaal en of ik om die reden ook aanspraak kan maken op de garantie die er nog een maandje oid op zit. Zou namelijk zonde zijn als ik tevergeefs helemaal naar de winkel zou komen.
6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Jorikke,

Als een toestel richting zijn twee jaar gaat dan verliest de batterij een gedeelte van zijn capaciteit (daarom ontwikkeld men nieuwe batterij types).

Een applicatie als Skype verbuikt inderdaad veel stroom, dit gaat ten koste van je batterij. Ook in de achtergrond blijft Skype lichtelijk draaien (het is een zware app die na jaren nog steeds niet aangepast is). In de laatste zin heb je het over uitvallen, bedoel je hiermee het toestel zelf?

Garantie is natuurlijk garantie ook al telt deze nog meer 1 maandje! Als je toestel inderdaad tussen de 10% en 20% uitvalt is dat niet een goed teken.

Als je het toestel ter reparatie stuurt zorg je dan ervoor dat je een back up maakt van de gegevens op het toestel? Als er nog vragen zijn horen we dit graag van je.

Groet,
Jorikke
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thnx voor het antwoord. Ik weet dat bepaalde apps erg zwaar zijn, maar heb het idee dat mijn telefoon hier slechter en slechter mee weet te dealen, vandaar mijn vraag. Ik vind het prima om op energiebesparende stand te moeten werken en regelmatig moet uitkijken voor zware games en dergelijke, maar het feit dat ik de laatste tijd met voor mijn doen normaal gebruik zonder een battery pack niet verder dan een paar uur vooruit kan vind ik erg vervelend.

Uitvallen is inderdaad het toestel, gewoon a la lege batterij, terwijl de telefoon vlak daarvoor nog bijvoorbeeld 20 procent aan gaf,en daarna ook niet meer op start. Ik wil mijn toestel best ter reparatie aanbieden, maar ben bang dat ze het uitvallen niet kunnen reproduceren en ik de telefoon dus precies hetzelfde weer retour krijg. Is dat een terechte zorg?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemorgen Jorikke,

Als het toestel inderdaad rond de 20% uitvalt zal de batterij zijn vermogen zijn kwijtgeraakt.

Mocht het niet lukken hetzelfde probleem te reproduceren, dan is er vast een mogelijkheid deze te controleren via een bepaalde tool. Ik snap natuurlijk dat je niet voor niets het toestel wilt opsturen, maak deze problemen bekend bij het personeel (mocht je het toestel per winkel opsturen).

Als je nog vragen hebt hoor ik graag van je.

Groet,
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Jorikke,

Heb je het toestel inmiddels al ter reparatie opgestuurd? We horen het graag van je.

Mochten we binnenkort geen reactie van je ontvangen dan zal dit topic worden gesloten en is het niet meer mogelijk te reageren.

Groet,
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Geen reactie meer ontvangen. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic