Hoi
rsuters Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Oei, dat is wel heel erg vervelend. Je hebt een toestel om lang mee door te kunnen en niet dat die na 2 uur al bijna leeg is. Dit kan komen door verschillende dingen en het is lastig om daar achter te komen. Het meest beste test is om een backup te maken van je toestel, dan je toestel helemaal opnieuw te installeren (dus een
volledige reset te geven) en na het installeren eerst helemaal leeg laten en dan kijken wat er gebeurd. Doet die het nu wel goed, dan kan je je backup terug zetten en dan kijken wat er dan gebeurd. Heb je er dan nog last van dan? Vaak wordt het veroorzaakt door een app die nog niet is aangepast voor het nieuwe iOS of het toestel, of zijn er processen die door een fout te lang op de achtergrond blijven draaien.
Kom je hier niet uit en blijft het probleem, dan zou het ook kunnen dat de batterij nog niet helemaal goed is geïnstalleerd door de telefoon (kalibreren). Je kan dan ook eens proberen om je
iPhone batterij te kalibreren.
Het kan ook zijn dat je je
nieuwe iPhone veel intensiever gebruikt, waardoor de
batterij sneller leeg lijkt. Gaat je iPhone XS opvallend snel leeg, dan kan er sprake zijn van een defecte batterij en kun je beter terug gaan naar de Apple Store of ga dan even langs een Vodafone winkel. Waarschijnlijk moeten ze hem dan terug sturen naar Apple. Dat zou je dan in de winkel moeten bespreken.
Hoop je hiermee te hebben geholpen en laat nog even weten of het is opgelost. Succes in ieder geval!