TheRaptor

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Account selecteren na het inloggen met Touch ID

In juni is het Vodafone abonnement ingegaan. Ik maakte een account aan om in te loggen op myVodafone. Dat was gelukt alleen zag ik dat het oude klantnummer van 2,5 jaar geleden nog actief was. Hierdoor moest ik iedere keer als ik de myVodafone app opstartte kiezen tussen mijn oude en nieuwe klantnummer. Ik heb hier via WebCare een ticket voor aangemaakt. Met veel pijn en moeite is het de afdeling incidenten gelukt om mijn oude klantnummer te verwijderen uit myVodafone. Ik had begrepen dat een externe partij er ook nog naar gekeken had.

Het probleem nu is dat als ik de myVodafone app opstart er wordt gevraagd moet welke account ik wil inloggen. Dit terwijl er nu nog maar 1 klantnummer actief is en dat is het nieuwe klantnummer. Ik moet iedere keer mijn account selecteren. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi TheRaptor
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik herken dit probleem ook 😞
Heb 3 verschillende account nummers waarvan er maar 1 werkt en dat is soms zeker lastig.
Mij is al een aantal keren doorgegeven dat ze het proberen aan te passen maar tot nu toe nog niets 😞

Het best wat je kan doen is een berichtje sturen naar Twitter en/of Facebook en misschien dat ze jou wel kunnen helpen?! Of anders contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Heb wel vaker dit probleem hier langs zien komen en of Vodafone daar iets mee kan doen, geen idee?!

Uiteraard zouden ze dit moeten kunnen oplossen en hoop dat jij een oplossing weet te vinden, dan weet ik ook welke weg ik moet bewandelen :). Succes!
TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik ben zojuist naar de Vodafone shop in Breda geweest. Zij gaven aan dat dit heel normaal is na de laatste update. Ik heb aangegeven dat als je 1 abonnement heb het heel onhandig is om telkens je account te selecteren als je de app opent.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh, gek verhaal. Dan is dit in deze nieuwe update want ik de vorige was dit niet. Hmm, ik ga het morgen eens overleggen en vragen via de chat. Het is er dan niet beter op geworden.

Wat je even kan doen is via de app op het vraagteken te klikken en dan feedback aanklikken en je verhaal ook daar melden. Dan hebben ze bij de app maker je feedback ontvangen en als meer dit doen dan gaan ze het misschien wel aanpassen?!

bedankt in ieder geval voor je reactie!
TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb inmiddels ook mijn verhaal gedaan via FB chat. Kijken wat hun hierover zeggen. Mocht ik meer weten laat ik het je weten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @TheRaptor,

IK begrijp dat dit vervelend is. Je kunt aangeven dat je graag standaard in wilt loggen met je eigen nummer. Klik hiervoor in My Vodafone op je nummer - tandwieltje - accountinstellingen - Klik op 'Log standaard in met'. Ik ben benieuwd of het dan wel werkt zoals je wenst. Mocht dit niet het geval zijn, dan raad ik je inderdaad ook aan om feedback te geven via de app. Dan kan de afdeling die de app ontwikkelt en beheert, dit meenemen in de volgende update.

Groetjes, Sharon
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Sharon
Bedankt voor je antwoord maar dat was vroeger zo. Nu na de nieuwe update krijg je elke keer als eerst dat je een account moet kiezen. Pas als je dat doet krijg ik via de app de mogelijkheid mijn vinger (of face) te gebruiken om in te loggen. Voorheen was het gelijk met vinder (of face) en zat je direct in je account.

Dus er is een handeling meer die eigenlijk niet in de oude versie zat en dat is best onhandig.
Ik heb inmiddels een feedback gegeven of dit opnieuw aangepast kan worden 🙂
TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Die optie werkt inderdaad niet als ik het profiel als standaard instel. Ik heb de feedback via de app ingediend.
TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Er is een vandaag een update uitgekomen van de myVodafone app. Bij mij is het nu opgelost. Nu nog hopen dat ze met Face ID ontgrendelen en met een pincode als functionaliteit komen. Mocht Touch ID het niet op je iPhone doen dan kom je niet in de app.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yep, hier ook opgelost.
Gelukkig maar ??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic