Willems

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Abonnement verlengen: van Blackberry naar Lumia 920, wat staat me te wachten?

Goeden-hele-late-avond Vodafone-forum,

Hier volgt een vrij lang verhaal. Bare with me, het is van waarde en antwoorden zullen mogelijk ook anderen hier verder kunnen helpen.
 
Ik ben momenteel al zo'n 4 jaar bij Vodafone te vinden voor mijn mobiele abonnement. Dit dateert nog uit de tijd van de fantastische aanbieding met een gratis Xbox360 bij een zekere Nokia met degelijk abonnement. Degelijke Nokia, degelijk abonnement en gratis console? Supercombinatie, een aanbieding die je tegenwoordig niet meer tegen zal komen. Andere tijden. 
Ik heb destijds, na het aflopen van mijn eerste contractperiode, mijn abonnement verlengt en gekozen voor een gratis Blackberry Bold 9700, compleet met alle Blackberry-services en onbeperkt internet. Prima ding, zeker voor iemand die eigenlijk niet zo´n fan is van touchscreens. Fysiek toetsenbord en toch toegang tot internet en een redelijk aantal bruikbare apps. Echter, ook mijn tweede contractperiode is afgelopen. 9 januari om precies te zijn. Daarbij komend is het arme apparaat toe aan wat welverdiende rust. Met andere woorden, ik ben op zoek geweest naar een nieuwe smartphone en een nieuw abonnement. Aangezien ik geen onoverkomenlijke problemen heb gehad met Vodafone als bedrijf (er zijn zeker een aantal verbeterpunten, maar dat terzijde), ben ik van plan mijn abonnement opnieuw te verlengen, ondanks de goede raad van de mensen om me heen om een toestel los aan te schaffen en een goedkoop sim-only abonnement te scoren. 
 
Ik zit nu met het volgende. Ik ben de afgelopen maanden zeer overtuigd geraakt van Windows Phone 8. Ik ben dus op zoek geweest naar een smartphone die draait op deze OS. Al snel viel mijn oog op de Nokia Lumia 920, al moet de HTC 8X zeker niet zomaar afgeschreven worden (en stiekem twijfel ik nog steeds een beetje tussen deze twee). Er zijn echter zo veel vage berichten de wereld in geholpen omtrent de release van de Lumia 920, met nog steeds geen volledige zekerheid over de precieze leveringsdatum, dat ik niet precies wist wat ik er mee aan moest. Daarbij komt dat de aanbieding die ik nu in de Vodafone-webshop terugvind verre van spectaculair is, zeker voor een trouwe klant. Tevens is de 10GB extra-actie 6 januari verstreken en voor iemand die de vrijheid had van onbeperkt internet de afgelopen twee jaar komt het wel als een klap onder de gordel dat ik meer moet gaan betalen voor minder.
 
Ik heb dus tot op heden geen actie ondernomen, wat een stilzwijgende automatische verlenging van mijn abonnement tot gevolg had. Stel dat ik deze maand verleng met de optie waar ik mijn oog op heb laten vallen, namelijk de Nokia Lumia 920 in combinatie met Bel+Sms+Web Altijd voor 2 jaar van €55 per maand met de eerste 12 maanden 50% korting komt dat neer op een totaalbedrag van om en nabij de €1100. Flink bedrag, zeker aangezien het verbruik door omstandigheden nog wel eens op kan lopen sommige maanden. Maar daar kan ik mee leven.
Waar ik me wel een beetje druk om maak is het feit dat het er nu naar uitziet dat ik nog 2 weken moet wachten op de Lumia 920 (ik las ergens een vermoedelijke leverdatum van 25 januari), voor de telefoon €94 moet bijlappen, meteen de eerste maand abonnementskosten moet betalen voor een abonnement wat ik nog niet eens kan gebruiken en daarbovenop ook nog mijn huidige abonnementskosten zal moeten betalen voor deze maand omdat ik geen actie heb ondernomen op het aflopen van mijn contractperiode. Daarbij komt ook nog dat ik berichten lees dat mijn Blackberry-diensten automatisch worden stopgezet op het moment dat Vodafone de verlenging van mijn abonnement heeft afgewerkt en ziet dat het om een telefoon gaat die geen gebruik maakt van de Blackberry-diensten. In de praktijk zou dit dus neerkomen op 2 weken, mogelijk langer, rondlopen met een kreupele telefoon terwijl er wel al een smak geld betaald is voor een nieuwe. Ik maak me hier wel lichtelijk zorgen over.
 
Buiten deze zorgen vind ik ook het aanbod, zoals ik al eerder vermeldde, voor een trouwe klant erg tegenvallen. Ik snap heel goed dat er geld verdient moet worden, maar ik vind de verhouding abonnementsmogelijkheden en kortingen of acties voor een ´blijver´ zoals ik lichtelijk onder de maat. 

Maar goed, mijn vraag is nu: wat zal er gebeuren als ik bovenstaande actie onderneem en kies voor de Nokia Lumia 920 met dit abonnement?

Mvg,
Willems
4 Reacties 4
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Willems schreef:
Goeden-hele-late-avond Vodafone-forum,
*knip*
Maar goed, mijn vraag is nu: wat zal er gebeuren als ik bovenstaande actie onderneem en kies voor de Nokia Lumia 920 met dit abonnement?

Mvg,
Willems
Baring with you 😉

Om een heel lang verhaal kort te maken, wat je te wachten staat is het volgende: verleng je nu, dan moeten wij een order voor je gaan inzetten en een toestel voor je bestellen. Doen we graag uiteraard, maar aangezien het toestel onderdeel is van de aanbieding wordt alles direct omgezet.

De oplossing om die extra kosten te voorkomen is eigenlijk heel simpel: verleng op het moment dat het toestel daadwerkelijk in de schappen ligt 🙂 Als je dan langs de winkel gaat, dan heb je hem bovendien direct in handen. Had je trouwens gezien dat er nu een aanbieding met 3GB extra is? Werkt hetzelfde als de 10GB, maar de bundel is iets minder groot. Maar persoonlijk ben ik volgens mij nog nooit boven de 1 GB uit gekomen.

En wie weet is er over een paar weken weer een aanbieding die meer naar je smaak is
Willems
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor het duidelijke antwoord! Dan zal ik mij tegen die tijd richting de Vodafone-winkel begeven.
Dan heb ik nog twee korte vragen.
Die 3GB extra is erg uitnodigend, is het duidelijk tot wanneer deze actie loopt?
Hebben de Vodafone-winkels rond dezelfde datum de telefoons in handen als dat ze via de webshop de deur uitgaan? 

Mvg,
Willems
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Willems schreef:
Bedankt voor het duidelijke antwoord! Dan zal ik mij tegen die tijd richting de Vodafone-winkel begeven.
Dan heb ik nog twee korte vragen.
Die 3GB extra is erg uitnodigend, is het duidelijk tot wanneer deze actie loopt?
Hebben de Vodafone-winkels rond dezelfde datum de telefoons in handen als dat ze via de webshop de deur uitgaan?

Mvg,
Willems
Ik heb het voor je nagekeken en klik op de link voor meer info: http://voda.fo/ne/p6r5q. Ik zal het voor je navragen tot wanneer deze aktie loopt. Wat betreft je tweede vraag adviseer ik je onze web pagina in de gaten te houden. Ik heb geen inzage in deze gegevens.
Willems
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor het antwoord. Is het de bedoeling dat ik via de link op de vodafone.nl-startpagina terechtkom?
Ik zal dan in ieder geval de webshop in de gaten houden en over een week de Vodafone-winkel in de stad gaan stalken!

Mvg,
Willems 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic