jeroen55vangent

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement veranderen + andere telefoon

Beste meneer/mevrouw,

Ik ben op dit moment in het bezit van een LG L7 die ik vorig jaar heb aangeschaft. Dit samen met een abonnement. Mijn verloopdatum van het abonnement is 13 febuari 2015. Naar mijn weten kan ik dus nu een nieuw abonnement+telefoon afsluiten (4 maanden van tevoren?). Er zijn een aantal onduidelijkheden wat betreft deze manier. Op de site wordt er gesproken over je abonnement verlengen (klonk bij mij een beetje als het huidige abbonnement verlengen, terwijl ik dat niet wou) maar daar wordt dus mee bedoeld dat je een ander abonnement+ telefoon neemt (of natuurlijk dezelfde telefoon houdt +sim only abonnement)? Toen ik mijn abonnement (bijna) 2 jaar geleden afsloot had ik genoeg aan 300 MB maar nu zit ik altijd heel krap. Ik zou dus graag een nieuwe mobiel + nieuw abonnement willen afsluiten. Mijn vraag is dus hoe dit in zijn werk gaat: Kan ik gewoon via het verlengen in my vodafone een nieuw abonnement afsluiten en een nieuwe telefoon uitkiezen. Dan ga ik dus over in dat abonnement en hoef ik niet mijn huidige abonnement af te betalen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Jeroen van Gent
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @jeroen55vangent ,
Ja & Ja 😄
Groeten, Per

Bekijk in context

5 Reacties 5
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Hee @jeroen55vangent
Fijn om te horen dat je wil verlengen. Je kunt inderdaad 4 maanden voor de einddatum van je huidige abonnement verlengen. Waarmee??? Die keuze ligt helemaal bij jou:
- Verleng je met een toestel, dan voeren wij direct je verlenging door, je krijgt het toestel en we zetten je abonnement om zodat je gelijk van alle diensten en bundels gebruik kunt maken.
- Verleng je met een sim only, dan zetten we je abonnement om aan het einde van de huidige looptijd.

In beide gevallen passen we je einddatum aan door je nieuwe looptijd hierbij op te tellen (ongeacht de datum van omzetting van je abonnement).

We hebben een ander topic waarin we middels een video eea uitleggen en ook andere vragen beantwoorden. Kijk ook hier.

Groetjes, Per
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo, Jeroen van Gent,

Verlengen van je abonnement betekent dat er aan je huidige contract-periode 12 of 24 maanden worden toegevoegd. De einddatum van je contract met Vodafone wordt dus 12 of 24 maanden later dan de huidige einddatum van je huidige abonnement. In jouw geval betekent verlengen met 24 maanden (2 jaar) dus dat je tot en met Februari 2017 een contract met Vodafone hebt. En abonnements-kosten aan Vodafone verschuldigd bent.

Je mag in de verlengperiode (heden - 13 Februari 2015) je abonnement omzetten of je huidige abonnement aanhouden. Als je vandaag zou verlengen, dan duurt je omgezette abonnement vanaf vandaag tot en met 13 Februari 2017. Je mag kiezen uit iedere abonnements-vorm die Vodafone op dit moment commercieel aanbiedt. SIM-only abonnement of smartphone-included-abonnement. Dat moet je zelf weten.
Meer info vindt je in het veel-bekeken topic: Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden). Wat nu ???

Succes!

Netwerker
jeroen55vangent
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk het is mij nu grotendeels duidelijk, nog een paar enkele vrij praktische vragen:

1. Als ik (bijvoorbeeld) morgen mijn abonnement verleng naar een Samsung S5 met een leuk abonnement. Dan krijg ik deze in een aantal dagen naar mij toe gestuurd en dan heb ik nog steeds hetzelfde telefoonnummer als nu?

2. Ik mag mijn "oude" LG L7 houden?

Alvast bedankt!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @jeroen55vangent ,
Ja & Ja 😄
Groeten, Per
Maaike89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Jeroen,

Als je een nieuw abonnement wilt gaan afsluiten in 2015 dan heb je veel mazzel. Ikzelf zit nog tot 2016 aan een abonnement vast, nu las ik vandaag in dit artikel dat telefoonabonnementen in 2015 goedkoper gaan worden. Marktwerking blijkt dust toch nog een goed iets te zijn.

groetjes,

Maaike
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic