Nicky96Lorenzo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement stopzetten of verlengen?

Beste forumgebruikers,

Ik heb 16 maanden terug een iPhone 4 cadeau gekregen. Omdat er toen nog geen abonnement bij inbegrepen was heb ik een 2 jarig Sim-Only abonnement bij Vodafone afgesloten. Helaas is gisteren mijn toestel kapot gegaan en kan ik deze ook niet meer gebruiken. Mijn abonnement loopt nog gewoon door voor 8 maanden. Omdat het toestel ook al traag begon te worden heb ik besloten het toestel niet te laten repareren. Nu ben ik aan het kijken gegaan voor een abonnement met nieuw toestel. Tijdens deze zoektocht ben ik uitgekomen bij de iPhone 6 met een 2 jarig Essential Red abonnement. Ik wil deze graag bestellen, maar hoe moet ik dit oplossen? Mijn contract die nog 8 maanden loopt is een Red Super abonnement en hij valt nog niet binnen de 4 maanden om te verlengen... Wat kan ik nu het beste doen? Bestaat er een optie dat ik mijn huidig contract kan verlengen naar de iPhone 6 met het nieuwe abonnement? Zo ja, moet ik dan ook een afkoopsom betalen voor het oude abonnement?

Met vriendeljke groet,
Nicky Siemes

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Aangezien het hier duidelijk om een Sim only gaat ben ik het niet eens met de redenering die @Netwerker aandraagt. Mevrouw betaald namelijk geen telefoon af, maar betaald voor het gebruik van het netwerk.

Ik zou eens met Vodafone klantenservice afdeling loyaliteit bellen, voor zo;n geval willen ze nog wel eens een uitzondering maken.

Soms kan het zijn dat ze een korting die je gekregen hebt op je sim only vervolgens terug berekenen. Maar ik zou het zeker niet als een verloren zaak beschouwen en er een telefoontje aan wagen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Nicky96Lorenzo,

Ik denk dat het niet mogelijk is om te verlengen omdat dat zoals je zelf al aangaf pas 4 maanden van te voren kan. Wat je wel kunt doen is contact opnemen met de klantenservice om toch voor de zekerheid te checken of ze geen uitzondering kunnen maken voor je.

Balen dat je iPhone het niet meer doet.

Groetjes stevied86
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Ik ben het eens met het advies van @stevied86 En ik denk ook dat het niet mogelijk is om al acht maanden van te voren te verlengen. Waar ligt de grens dan ?
Je hebt een contract afgesloten voor 24 maanden, waarbij duidelijk staat vermeld dat je vanaf vier maanden voor de einddatum mag verlengen. Die regel geldt voor iedereen.

Wat je wel kunt doen is een redelijk goedkope mobiele telefoon kopen om de aankomende periode van vier maanden te overbruggen. Als je geen al te hoge eisen stelt aan deze mobiele telefoon, dan kun je voor dertig, veertig Euro een leuk toestel op de kop tikken. Daarmee overbrug je dan de aankomende vier maanden, met je huidige Vodafone SIM-only abonnement. Helemaal mooi zou zijn als in je overbruggings-toestel dezelfde sim-kaart kan als in je defecte smartphone. Je zult zien: die vier maanden vliegen voorbij.

En dan kun je in juni / juli altijd nog een smartphone-included abonnement van je keuze bij Vodafone uitzoeken. Wellicht heeft Vodafone over vier maanden zelfs wel een (nog) betere aanbieding voor jou, dan vandaag.

Succes!

Netwerker


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Aangezien het hier duidelijk om een Sim only gaat ben ik het niet eens met de redenering die @Netwerker aandraagt. Mevrouw betaald namelijk geen telefoon af, maar betaald voor het gebruik van het netwerk.

Ik zou eens met Vodafone klantenservice afdeling loyaliteit bellen, voor zo;n geval willen ze nog wel eens een uitzondering maken.

Soms kan het zijn dat ze een korting die je gekregen hebt op je sim only vervolgens terug berekenen. Maar ik zou het zeker niet als een verloren zaak beschouwen en er een telefoontje aan wagen.
Nicky96Lorenzo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vandaag contact opnemen met de klantenservice en kijken of ze een uitzondering kunnen maken. Zo niet, dan moet ik het de komende 4 maanden inderdaad met een goedkoop toestel doen. Jullie horen van me.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Nicky96Lorenzo , is het nog gelukt? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic