steev-1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement kosteloos wijzigen na het 1e jaar van het abonnement

Beste mensen,

Ik heb op 3 Oktober 2012 een 2-jarig abonnement bij Vodafone afgesloten. Ik had een jaar 50% korting die nu net voorbij is, en mij was in de winkel verteld dat ik na een jaar mijn abonnement kosteloos kon wijzigen. Het wijzigen van het abonnement kon alleen één goedkoper. Nu ik dat wilde doen, ik belde de klantenservice, werd mij verteld dat sinds 1 September 2013 de andere abonnementen vervallen zijn en ik alleen nog kan wijzigen naar een Red-Abonnement en dan ook nog alleen van 50 euro naar eentje van 49 euro, wat me ook nog eens 50 euro omzetkosten zou kosten. Dit is een totaal ander verhaal dan wat mij een jaar geleden is verteld, en ook nog eens niet kosteloos! Hoe kan dit?

Met vriendelijke groet,

Steven
21 Reacties 21
Sal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, de prijzen van het wijzigen zijn verschillend, maar al heb je een abonnement afgesloten met de voorwaarden van toen (abonnement verlagen tegen betaling van in mijn geval 20.34 euro), willen ze bij de klantenservice 50 euro laten betalen, omdat Vodafone het recht zou hebben om de voorwaarden eenzijdig aan te passen. Heb ik al 3 keer gehoord aan de telefoon.

Schandalig en ik laat het hier niet bij zitten.

Graag reactie, moderator Maartje, Anita of whoever.
Joep

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij hetzelfde verhaal. Bij Belcompany contract afgesloten voor Iphobe abonement van € 50. Tegen ons werd met het hand op het hart verzekerd, dat 1 stap lager na 6 maanden kosteloos mogelijk was. Mede daarom dit abonnement gekozen. Als ik toen geweten had dat dit niet kosteloos mogelijk was had ik toen dat abonnement niet afgesloten. Mijn overeenkomst is dus op basis van leugenachtige informatie van een Vodafone aangeloten winkel tot stand gekomen. Is volgens mij een reden om een overeenkomst te laten ontbinden volgens Burgerlijk Wetboek.

Nu kan ik alleen overstappen naar een abonnement Red van € 49. In wezen is dit geen stap terug. Beter zou hierbij het abonnement Red Essential passen. Dat nog eenigzins als stap terug gezien zou kunnen worden. Bovendien moet ik nu volgens Vodafone € 50 betalen wat in strijd is met de toen overeengekomen tarieven. Vodafone denkt wel eenzijdig de algemene voorwaarden te mogen aanpassen. Eenzijdig ten nadele van de consument de tarieven aanpassen is echter strijdig met de wet. Dit kan alleen voor aanpassingen voor inflatie (prijsindex gezinsconsumptie).

Ik ga een klacht bij de geschillencommissie indienen en een brief aan de Opta schrijven. Dat raad ik jullie ook aan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic