Arno1204

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Aanvraag nummerbehoud blijft foutmeldingen geven. Aanvullende gegevens incorrect.

Hallo allemaal,

Vorige week al een topic aangemaakt m.b.t het overstappen naar het Vodafone netwerk met nummerbehoud. (Prepaid) Daarin heb ik aangegeven dat tijdens de aanvraag van nummerbehoud op de site van Vodafone, dat het Vodafonenummer niet werd herkent. Dit bleek achter een storing te zijn. Prima, kan gebeuren niet waar ?

Ik heb toen het PDF-formulier uitgeprint voor aanvraag nummerbehoud, ingevuld en opgestuurd naar Maastricht. Tot op heden niets van Vodafone gehoord. Vandaag de status opgevraagt van de aanvraag nummerbehoud, helemaal niets bekend.

Vandaag besloten om hier opnieuw online aanvraag nummerbehoud te doen en tot mijn verbazing werden alle velden geaccepteerd. Simkaartnummer, tijdelijk vodafonenumer enz. enz.

Krijg ik vanmiddag een sms van Vodafone: Uw verzoek tot nummerbehoud bevat incorrecte gegevens. Bezoek www.vodafone.nl/nummerbehoud/opnieuw Ik alles opnieuw ingevult en nu krijg ik weer een melding: Oeps… er is iets misgegaan. Controleer alsjeblieft of alle verplichte velden goed zijn ingevuld en probeer het opnieuw.

Het veld waarop ik de datum van einde contract moet invullen wordt niet geaccepteerd. Ik heb geen contract bij mijn huidige aanbieder, dat is prepaid. Ik heb de datum van vandaag geprobeerd, 10-07-2015 fout, 09-07-2015 fout, 08-07-2015 fout, 14-07-2015 fout. Bij de vraag: "Heb je je huidige contract al opgezegd" met 'nee' beantwoorden werkt ook niet want dan krijg ik weer: Oeps… er is iets misgegaan. Controleer alsjeblieft of alle verplichte velden goed zijn ingevuld en probeer het opnieuw. Bij deze optie wordt niet aangegeven welk veld foutief is ingevult.


Arno
13 Reacties 13
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hmm, van de datum 20-07-2015 gemaakt en nu wordt de datum wel geaccepteerd. Zal waarschijnlijk met de 5 tot 10 werkdagen te maken hebben. Mijn fout, sorry en excuus 😉

Ik blijf afwachten wat er verder gaat gebeuren tijdens deze aanvraag voor nummerbehoud. Ik wil namelijk heel graag weg bij m'n huidige provider.

Arno
Anonymous
Niet van toepassing
Fijn om te lezen dat het is opgelost. Storing kan idd altijd voorkomen. Dat heb je inderdaad met techniek en is tevens voor ons ook onmacht.
Houd ons op de hoogte zou ik zeggen Arno1204
HansT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met het formulier aanvraag nummer behoud, maar dan van Vodafone abonnement naar Vodafone Hybride. Eerst afgelopen maandag in de Vodafoonwinkel geweest, daar kregen ze het ook niet voor elkaar. Het verzoek was om het zelf thuis te proberen. Dit dezelfde dag en ook een dag later (dinsdag) geprobeerd zonder succes. Vandaag woensdag weer naar de Vodafoonwinkel en wederom na een half uur gewacht te hebben voordat ik geholpen kon worden (er waren 2 klanten voor mij) werd mij verleld dat het niet was gelukt. Het verzoek was om morgen (donderdag koopavond) terug te komen (de betreffende afdeling was al gesloten) zodat men contact kan opnemen met de afdeling nummerbehoud. Mogelijk moet ik handmatig een formulier gaan invullen... Mijn abonnement loop a.s. maandag 20 juli af en ik wil dit voor die tijd geregeld hebben anders vervalt mijn huidige nummer en dat wil ik ten alle tijde voorkomen. Het ligt toch niet aan mij dat het formulier op de website niet werkt!!!!
En via handmatig invullen van het formulier, opnieuw legitimatiegegevens aanleveren, de tijdsduur (komt het wel tijdig aan) daar wil ik niet aan! Ik vind dat dit gewoon deze week opgelost dient te worden. Ik dreig op deze manier de dupe te worden van een niet werkend formulier op de website. Wi kan mij helpen??????
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo HansT, jammer om te lezen dat je aanvraag voor nummerbehoud niet vlekkeloos is verlopen. Helaas kunnen we je hiermee via deze weg niet verder helpen. Ik raad je daarom aan om hierover (nogmaals) contact op te nemen met onze klantenservice. Excuses voor het ongemak.
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
steve- Vandaag is het 17 juli en tot op heden niets ontvangen dat mijn aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. Zowel niet van mijn huidige aanbieder en van Vodafone. Bij de aanvraag aangegeven dat ik a.s Maandag overgezet zou worden. Ik krijg een sterk vermoeden dat er Maandag niets overgezet gaat worden.

Ik heb de aanvraag nummerbehoud schriftelijk (pdf formulier) en later online aangevraagd. Het laaste wat ik vernomen heb van Vodafone is dat er onbrekende gegevens waren mbt tot de aanvraag nummerbehoud, dat was op 10 juli jl.

Contact opnemen met mijn huidige provider heeft geen zin. Ze reageren niet terug op email en via contactformulier op de site. Zelf krijg ik het vermoeden dat mijn huidige provider waarschijnlijk ook niet reageert op verzoek van Vodafone voor nummerbehoud. In dit geval, wat moet ik dan doen ? Contact opnemen met de Opta ?

Ik zal a.s Maandag via de chat (indien het werkt) of anders telefonisch opnemen met Vodafone. Dit wordt ondertussen een 'drama'.

Arno
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Arno1204

Ai dat is natuurlijk niet fijn. Wat ik je aanraad om te doen is inderdaad eerst contact op te nemen met Vodafone. Mijn collega's kunnen inderdaad zien of het afgekeurd is of niet. Daarna indien afgekeurd raad ik je aan om contact op te nemen met de huidige provider om te zien wat zij zeggen.
Heb je wek de onbrekende gegevens aangeleverd aan Vodsfone?

Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
steven- Het doorgeven van de ontbrekende gegevens is inderdaad gelukt zoals ik eerder aangaf in dit topic. Het vreemde van alles is dat ik zowel van mijn huidige aanbieder, evenals van Vodafone, geen bericht krijg over afkeuring of goedkeuring mbt nummerbehoud. Of Vodafone heeft geen verzoek gedaan bij mijn huidige aanbieder, of mijn huidige aanbieder geeft geen reactie op 'verzoek nummerbehoud' van Vodafone. Ergens gaat er iets goed mis.

Ik zal Vodafone a.s Maandag contacteren.

Edit: vandaag status nummerbehoud nog geprobeerd. 'Momenteel is er geen informatie beschikbaar over nummerbehoud. Probeer het later nog eens...' Ik heb het nieuwe Vodafonenummer en mijn huidige nummer geprobeerd.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Arno1204, is het nog gelukt met het nummerbehoud?
Arno1204
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi

Vodafone zegt geen aanvraag van mij te hebben gekregen m.b.t overstap naar Vodafone met nummerbehoud, dus heb ik de moed opgegeven. Er zit niets anders op dan bij mijn huidige provider te blijven 😞 Ik weet niet waar het fout is gegaan.

Misschien in de toekomst nog maar eens een poging wagen.

Arno
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt hiervoor nog altijd langs de winkel gaan zodat zij jou helpen met het aanvragen van nummerbehoud
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Wat jammer om te lezen @Arno1204 😞 De tip van steven- kun je zeker eens proberen, mijn collega's helpen je graag. Hopelijk kunnen we je dan toch als klant verwelkomen 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic