Revelant

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluitkosten bij nieuw abonnement berekend

Beste Vodafone,

 

Waarom word er aansluitkosten in rekening gebracht terwijl ik Ziggo klant ben?  Deze hoefde je toch niet te betalen als Ziggo klant?

 

** Mod edit: PFD bestand factuur verwijderd i.v.m. klantgegevens **

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3070Posts
  • 903Oplossingen
  • 1038Likes

@Revelant Ik zie dat je de bestelling voor een Start M (Sim Only) via de website hebt geplaatst op 24 december om 21:58 uur. Enkele minuten daarna heb je een besteloverzicht + jouw contract per e-mail ontvangen. Bij de bestelling zelf zie ik helaas niet een actie terug waardoor je tijdelijk geen aansluitkosten zou moeten betalen. Zowel in het besteloverzicht als in het contract staan de eenmalige kosten van € 25,- vermeld. 

Ik ben nog gaan kijken of er in deze periode een tijdelijke actie was. Er is in deze periode alleen een actie geweest waarbij extra korting op geselecteerde toestellen werd geboden. We hebben in deze periode geen actie gehad waarbij je als nieuwe Vodafone klant (en al bestaande Ziggo klant) tijdelijk geen eenmalige kosten zou moeten betalen bij de aanvraag van een Sim Only abonnement. Was dit wel het geval geweest dan had ik op basis daarvan de eenmalige kosten kunnen crediteren. Helaas is dat nu dus niet het geval. Mocht je bijvoorbeeld een screenshot hebben gemaakt tijdens het plaatsen van de bestelling waaruit anders blijkt, dan ontvang ik die graag van je. 
 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3070Posts
  • 903Oplossingen
  • 1038Likes

Hi @Revelant, goedemorgen en welkom hier!

Ik kan mij voorstellen dat deze kosten rauw op je dak vallen als je niet had gerekend op de eenmalige aansluitkosten van € 25,-. Het is helaas niet zo dat als je al Ziggo afneemt deze eenmalige kosten standaard worden kwijtgescholden. Dit staat ook vermeld op deze pagina bij het bestellen van je huidige abonnement Start M. Hier wordt ook aangegeven dat je deze eenmalige kosten betaalt, tenzij anders vermeld staat. Dit laatste kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een tijdelijke actie. Bij de bestelling zie ik niet terug dat er gebruik is gemaakt van een actie hiervoor, maar als dit wel het geval is stuur dan gerust screenshots naar mij toe hiervan. Dan kijk ik hier nogmaals voor je naar. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Wilde gisteren hierop al wel reageren maar zat even te denken of Ziggo deze actie nog zou hebben, of niet. Vorig jaar was deze actie er wel maar nu niet meer. Want ook op de Ziggo pagina spreken ze niet over gratis aansluitkosten. 

Revelant
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is het hem nu juist. Ik heb het eind vorig jaar afgesloten en toen werd er aangegeven dat ik geen aansluitkosten hoefden te betalen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

@Cecilia kan zien wanneer deze is aangesloten en verwerkt. Mocht het zo zijn dat je binnen de actie periode valt dan zal Vodafone daar vast wel een coulance voor hanteren. Tenminste, daar ga ik vanuit. Werk zelf niet bij VodafoneZiggo dus kan daar niets over zeggen. Laat Cecilia met je mee kijken en dan kan ze meer informatie verstrekken. 

Ik weet namelijk ook niet tot wanneer deze actie was bij Ziggo, het kan zijn dat je er net buiten valt, of niet. Maar nogmaals, dat kan Cecilia voor je inzien en je antwoord op geven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3070Posts
  • 903Oplossingen
  • 1038Likes

@Revelant Ik zie dat je de bestelling voor een Start M (Sim Only) via de website hebt geplaatst op 24 december om 21:58 uur. Enkele minuten daarna heb je een besteloverzicht + jouw contract per e-mail ontvangen. Bij de bestelling zelf zie ik helaas niet een actie terug waardoor je tijdelijk geen aansluitkosten zou moeten betalen. Zowel in het besteloverzicht als in het contract staan de eenmalige kosten van € 25,- vermeld. 

Ik ben nog gaan kijken of er in deze periode een tijdelijke actie was. Er is in deze periode alleen een actie geweest waarbij extra korting op geselecteerde toestellen werd geboden. We hebben in deze periode geen actie gehad waarbij je als nieuwe Vodafone klant (en al bestaande Ziggo klant) tijdelijk geen eenmalige kosten zou moeten betalen bij de aanvraag van een Sim Only abonnement. Was dit wel het geval geweest dan had ik op basis daarvan de eenmalige kosten kunnen crediteren. Helaas is dat nu dus niet het geval. Mocht je bijvoorbeeld een screenshot hebben gemaakt tijdens het plaatsen van de bestelling waaruit anders blijkt, dan ontvang ik die graag van je. 
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik heb een topic gevonden waarin staat dat er vorige jaar korting is gegeven. Echter, het jaar is blijkbaar zo snel gegaan dat het april 2022 is geweest. Jammer dat het niet meer aan het eind van het jaar is geweest. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic