NihihiigO

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

7521PM - Enschede - Geen internet via 3G - sinds 08-04-2014 (Week er voor ook een dag)


Hallo allemaal,

ik kan momenteel geen gebruik maken van internet (3G) op mijn telefoon. Ik heb een iphone 5 met iOS7 en die geeft aan wel 3G bereik te hebben (4 van de 5 stipjes).
Troubleshoot uitgevoerd, geen resultaat!

Op "http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen" staan geen storingen vermeld in Enschede.

Ik heb mijn telefoon ook al opnieuw opgestart.
Ik heb mijn telefoon 20 minuten uit gezet en daarna weer opgestart.
Ik heb mijn SIM eruit gehaald en er weer in gestopt.
Ik heb mijn SIM eruit gehaald, 10 miunten gewacht, en er weer in gestopt.
Dit alles, zonder resultaat.

GPRS(2G) werkt overigens wel! Hiermee kan ik wel een internetpagina oproepen/whatsappen.

Ik heb een ander netwerk geselecteerd, geen foutmelding, geen resultaat.
Ik heb een werkende SIM (T-Mobile) in mijn telefoon gehad, werkt wel.
Ik heb mijn SIM in een andere telefoon gedaan, werkt niet.
Geen mislukte incasso's.

Bellen werkt wel!

SMSen werkt ook!

Ik heb nog GENOEG mb's over! Heb een BloX van 10GB + een bundel van 1GB.
(APN) Instellingen zijn juist (live.vodafone.com).

HELP!

Groet,
Nico.
33 Reacties 33
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@NihihiigO Onze technici zijn er mee bezig 🙂 Het onderzoek is gaande. Zodra eea is opgelost melden we dat via deze storingsmelding: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/7543-Enschede/td-p/152315
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
7543 is een heel ander deel van Enschede dan waar ik de problemen ondervind.. Ligt 5km van elkaar vandaan.. Volgens mij moeten jullie naar de masten op de grolsch veste (fc twente stadion) kijken..
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb via twitter@NicoEeftingh een foto gestuurd naar@vodafoneNL..
De postcode die jullie aangeven bij storingen in Enschede en de postcode waar ik (en meerderen) 3G problemen ondervind..
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nog altijd geen verbeteringen... 😞

Kan iemand mij uitleggen waarom de storing op postcode 7543 staat gemeld, terwijl ik een storing meld op postcode 7521?
ThomasVd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op postcode 7521PR hetzelfde verhaal. Al sinds 08-04-2014 geen 3G
2G en 4G werken wel gewoon.
RBosch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad rond het postcode gebied 7521PP is er een probleem met het internet sinds begin april. Ik heb zelf als ik geluk heb 4g verbinding, maar dat is maar een minuutje en dan schakelt het netwerk weer terug naar 3g.

Richting Hengelo lijkt het er op dat ik weer verbinding heb. Het ziet er naar uit dat iedereen die op 3g zit in dat gebied geen verbinding heeft met internet.




NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou wordt het helemaal mooi!!!

De storing 7543 Enschede is opgelost, maar ik zit nog steeds met dezelfde problemen!!! :@

Wederom die troubleshoot uitgevoerd, maar dat mocht ook niet baten..HELP!!!!! :@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@

Ik had al gezegd dat 7543 in een ander deel van Enschede ligt dan waar ik de storing ondervind, maar niemand wil dit van mij aannemen!!!!

Ik heb jullie (@VodafoneNL) via Twitter een foto gestuurd met de storing van mij (7521) en jullie storing (7543)
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij nogmaals het verschil tussen de storing die Vodafone meldt en de storing die ik meld:

Verschil via Google Maps
hasjo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik zie hier dat ik niet de enige ben die problemen heeft op de locatie 7521pp (fc Twente Stadion)
ik heb hier vorige week dinsdag een dekkingsklacht voor aangemaakt en ik heb daar helaas nog niets van gehoord. Volgens mij heb ik ook genoeg informatie gegeven om duidelijkheid te geven dat het over een storing in de mast ging, omdat ik meerdere telefoonnummers heb doorgegeven om het punt te onderbouwen.
Er is mij meerdere keren verteld dat de verwerkingstijd voor de dekkingsklacht al is verstreken, maar dat het nog steeds in behandeling is.
nu zie ik wel dat er vandaag een melding is van een storing in de mast, maar ik vraag me wel af of dat 1.5 week moest duren.
kunnen jullie mij nu vertellen hoelang het duurt voordat er duidelijkheid is over mijn dekkingsklacht?

groeten
joachim
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij weet Vodafone zelf ook niet wat ze hier mee aan moeten..
Of ze denken: Ach.. Het is Enschede maar..

Ik heb dit probleem ook al op 9 april gemeld, maar het is nu een dikke week later en er is eindelijk een officiele storing gemeld!

Hoe dan ook.. Het blijft een beetje stil aan de overkant........... :8
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou wordt het helemaal te gek!!!!!!

De storing op 7521 is "verholpen", maar ik heb nog altijd geen internet!!!!!!!
Ook niet na het WEDEROM uitvoeren van de troubleshoot!!!!!!

Ben er nu helemaal klaar mee!!!!!! :@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ineens weer internet!
5 minuten geleden nog niet!

Zou het dan toch opgelost zijn?!?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Als het goed is werkt het inderdaad weer zoals het hoort!
NihihiigO
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, het probleem met internet is opgelost, maar nu stuit ik op het volgende probleem..

Voor vandaag (en tot ongeveer 11 uur) had ik 3g verbinding met 4 van de 5 streepjes, een goede verbinding dus..
Nu (vanaf 11 uur) heb ik er nog maar 1, hooguit 2!! Hij schakelt nu zelfs over naar EDGE of GPRS!!
Een behoorlijk belabberde verbinding dus!!

Ik weet niet wat er precies is gedaan bij de mast, maar het bereik is heel sterk afgenomen!!

Wat is hier aan te doen??
Of beter nog, wat gaan jullie hier aan doen??
Bereik op mijn kantoor is altijd zeer goed geweest en nu ineens (na de storing) niet meer!!

Zijn er meer mensen met deze problemen?? Laat je horen!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic