Shurandy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

verzekering.

Beste lezers,

Ik heb zojuist op de chat een verhitte " discussie " gevoerd met ene rick.
Mijn vraag ging over het verzekeren van een " niet " vodafone toestel, wat wilt zeggen dat vodafone mij het desbetreffende toestel niet heeft verkocht. In dit geval gaat het over een nexus 5.

Meneer rick zei dat het niet mogelijk was om te doen omdat vodafone niet de verkopende-partij is.
Ik citeer het voorbeeld van rick: " Ik koop een wasmachine bij Saturn, en ga dan naar Media Markt om hem te laten verzekeren. Hoe kan Media Markt nou weten hoe die wasmachine van binnen uit ziet? "

Wat tevens een vergelijking van niks is, als je een wasmachine koopt bij saturn of mediamarkt is het één en de zelfde verzekering. media markt & saturn heeft namelijk 1 eigenaar.

Terug naar het verzekering verhaal,

Het verzekeren van een toestel en/of tablet is in mijn ogen een stukje service van je provider, in dit geval dus vodafone. Waarom moet een toestel dan persee verkocht zijn door vodafone/belcompany om aanspraak te maken op de verzekering ?

Ik hoor graag jullie meningen hier over.

Groetjes,

Shurandy.





2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Shurandy, vervelend om te horen dat het gesprek niet lekker verliep. Afgezien van of zijn vergelijking helemaal treffend was: inhoudelijk heeft mijn collega gelijk.
Iedereen mag daar uiteraard zijn mening over hebben :). Het verandert alleen niets aan het feit dat je bij onze verzekering alleen een toestel kunt verzekeren dat ook bij ons gekocht is.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het had een betere vergelijking geweest als de machine bij Saturn was gekocht en je bij de Megapool wou verzekeren.
Maar los daarvan hebben zowel de medewerker als @BasT gelijk.
Vodafone kan om verschillende redenen het product niet verzekeren.
- Niet bij hun aangeschaft en kunnen het zelfde toestel ook niet aanbieden wanneer deze defect raakt.
- Zij kunnen niet zien of het toestel al defect is op het momemnt dat je deze wenst te verzekeren. Vandaar dat dit, wanneer dit bij Vodaofne aangeschaft was, binnen een paar dagen dient te gebeuren.
Als men het toestel wel zou verzekeren zadelt men zich automatisch ook op met de garantie en de afhandeling daarvan.
Je zou namelijk niet met een elders verzekerd toestel bij de verkopende partij kunnen aankloppen, schade melden en hun de kosten bij Vodaofne laten claimen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic